Philips SPC880 Englannista.

Aloittaja einari, 30.09.2010, 19:50:34

« edellinen - seuraava »

einari

Tänne pieni ilmoitus edullisesta webkamerasta joka soveltuu kohtalaisen hyvin tähtikuvaukseen.
http://www.morgancomputers.co.uk/shop/detail.asp?ProductID=6313&CategoryID=452&SubCategoryID=522

Tilasin itse moisen ja tänään sain käsiini.
Harmi kun postikuluja tuli suunnilleen 20 euroa mutta silti ei paha hinta kokonaisuudelle.
Tuon voi modata ohjeiden mukaan (linkki kameran myyntisivulla) niin että kamera onkin SPC900NC (kokeiltu) ja WcRmac-ohjelmalla sen voi laittaa ns raw moodiin tai optimized color moodiin (jälkimmäistä kokeiltu).
___
Tapio

mikael

Katselin eilen samaa ilmoitusta ko.sivuilta, noi toimituskulut nostaa kyllä tuota hintaa,
mutta jos tilais ja vaihtais siihen ton ICX614AKA kennon!
Noita kennoja täytys tilata sitten useampi kerralla ja innokkaita harrastajia!
Tuosta modista lisää http://www.astrokraai.nl/wiki/index.php?title=Installing_the_ICX618ALA-E_CCD_on_the_DMK21

MM

Höh. Otinpa ja tilasin tuollaisen kameran, adapterin ja suotimen tuolta Morganilta. Tästä on aikaa nyt noin kuukausi ja tilauksesta ei ole kuulunut tilausvahvistuksen lisäksi mitään (Olen lähettänyt heille sähköpostia asiaa koskien, mutta vastausta ei ainakaan toistaiseksi ole vielä kuulunut). Tilausvahvistuksessa sanottiin, että kaikki tilaukset lähtevät "within 24 hours". Pitkä tuntuu olevan matka, jos tavara on todellakin lähtenyt vuorokauden sisään.

Rahat ovat toki kelvanneet, eli korttia on veloitettu.

En suosittele kyseistä puljua kenellekään.

EDIT: Huvikseni katselin googlemapsilla missä tuo Morgan Computers sijaitsee ja street view-näkymä on ihan normaaliin asuinrakennukseen, jossa on "for sale" kyltti pihalla (osoite: 46 Polham Lane, Somerton, Somerset, United Kingdom). Toivottavasti tässä ei ole nyt apinaa koijattu.  :embarrassed:

Lauri Kangas

Sitten vain yhteys luottokorttiyhtiöön niin saat omasi pois ja saavat itse murehtia kauppiaan karhuamisesta.

einari

MM: harmillista jos näin on käynyt.
Itse tosiaan sain paketin kunnialla ja foorumeilla on näkynyt paljon kirjoituksia tyypeiltä jotka tuolta on tilanneet.
Niin siinä kyllä kävi että nostivat kameran hintaa kun huomasivat kuinka paljon sillä on kysyntää ja jossain vaiheessa oli kyllä tiedotusta että ei niitä ehkä enää kauaa riitä. Et tainnut laittaa etukäteen mitään sähköpostia ?
___
Tapio

MM

Sain vastauksen sähköpostiini.

LainaaDear Sir,

Your order was posted 1st Class Royal Mail on 27.02.11. Normally goods arrive within 7-10 working days.  The post office tells us that in exceptional circumstances it can take up to 28 days for international deliveries.  Like most mail order businesses we have to wait 28 days before we can reship your order.

If you do not receive you goods within 28 working days from dispatch(24.02.11) please contact us again and we will reship immediately.  I apologies for the delay and hope your order arrives tomorrow.

Taisi tulla tulevaisuudesta tuo posti  :azn:

Oletan, että päivämäärät on tarkoitus olla tammikuulle, koska muutenhan tuossa ei ole mitään järkeä. Kohta on tuo 28 päivää mennyt ja mikäli oikein ymmärsin, voin silloin pyytää heitä lähettämään tavarat uudelleen. Itse rahasumma on mitätön ja tavaratkaan eivät ole mitenkään tärkeitä, joten ei tässä mitään suurta hätää ole. Odotellaan...

MM

Laitetaan nyt päivitystä tilanteeseen: Kamera, suodin ja adapteri saapuivat vajaa viikko sitten. Hiukan pitkä toimitusaika, mutta nyt pääsee testailemaan jahka tässä joutaa.