Scopos TL 906

Aloittaja @kiistoni, 19.01.2007, 10:31:11

« edellinen - seuraava »

@kiistoni

Onko kenelläkään käyttökokemuksia ko. APOsta?

Munkki

Ei ole mutta minuakin kiinnostaa ja kiinnostaa myös kokemukset vastaavasta 80mm putkesta.

Ihan kun olisi aperture feveriä - tekisi mieli päivittää (vieläkin) pienempään  :P
Mikko Salokannel

@kiistoni

Lainaus käyttäjältä: Munkki - 19.01.2007, 20:22:03
Ihan kun olisi aperture feveriä - tekisi mieli päivittää (vieläkin) pienempään  :P

Minulla on kieltämättä aivan samanlaiset tuntemukset ;D
Varmaan EQ3-2 olisi sen kanssa visualisointiuin riittävä ja sitten joku Skyskan kuvaukseen?
Vai mitä olet(te) mieltä?

T

einari

Lainaus käyttäjältä: althus - 20.01.2007, 10:33:02
Minulla on kieltämättä aivan samanlaiset tuntemukset ;D
Varmaan EQ3-2 olisi sen kanssa visualisointiuin riittävä ja sitten joku Skyskan kuvaukseen?
Vai mitä olet(te) mieltä?

T

Samoin on tullut mietittyä jopa 66-millistä putkea.
Nuo kombot on varmaan aika optimaalisia.
___
Tapio

@kiistoni

Lainaus käyttäjältä: einari - 21.01.2007, 22:11:53
Samoin on tullut mietittyä jopa 66-millistä putkea.

Kyllä ;D

Ei ainakaan koolla ole pilattu (66/400mm).
Millaiset näkymät 66ED pitää sisällään...

T

xpro

En ainakaan ole löytänyt Suomesta, mutta Telescope-service.de myy!

TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

Timo-Pekka Metsälä


xpro

Sieltähän se löytyi :D
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

diesel

#8
Katos vaan.


Huomasin juuri, että S-W oli uudistanut sivuja ja siellä taitaa olla samoja putkia kuin noi Scopokset http://www.sky-watcher.net/swtinc/product.php?class1=1&class2=101

Koskakohan rantautuu Suomeen, jotenki tuntuu vaan, että noi Baaderin tuotteet on aika ylihinnoiteltuja.

xpro

OHO Villukka myy nyt Scopoa!!!!
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

@kiistoni

Lainaus käyttäjältä: diesel - 03.03.2007, 23:12:11
Komea putki toi Special Edition

Eikä pahan hintanenkaan.
80ED saa jo 299 eurolla..

T

einari

Lainaus käyttäjältä: althus - 05.03.2007, 13:40:28
Eikä pahan hintanenkaan.
80ED saa jo 299 eurolla..

T

Niin joo Skywatcherin saa tuohon hintaan
___
Tapio

diesel

Siinä onkin sitten pähkäiltävää ostaako S-W ED vai Scopos.

Munkki

No minun täytyy tunnustaa, että antauduin (taas) himoilleni.

En tosin hommannut Scoposta vaan Celestronin 80ED:n, SW80ED ei kiinnostanut kun siinä on se ylipaksu putki ja esteettisyys on minulle tärkeä juttu vaikkei se ehkä ihan rationaaliselta vaikuttimelta näissä hommissa kuulostakkaan. Optiikka taitaa olla kuitenkin molemmissa ihan sama. En ole kovinkaan paljoa putkea päässyt vielä koittamaan, mutta vähän kuitenkin. Odotukset olivatkin korkealla kun omistan jo entuudestaan SW100ED:n ja ei tämä 80mm versio mikään pettymys ole. Esim kolminkertainen iota Cassiopeiae avautuu tällä 80mm putkella selvästi paremmin kuin 102mm SW Maksutovilla tai 102/500 Short Tubella. Ja epsilon Arietiksenkin pystyi varmasti sanomaan kaksoistähdeksi. Seeing taisi tosin kyllä olla putkea testattaessa erinomainen.

Itse en ehkä nykyisillä kokemuksilla menisi enää miettimään Scoposta. Siinä on vähän liikaa hintaa objektiivin kokoon nähden, vaikka tosin tuo dual speed focuseri kyllä oli mullakin semmoinen mitä vähän himoitsin...
Mikko Salokannel

Jorma Koski

Seuraavassa Tähdet ja avaruus lehdessä on testattu Scopos ED PRO 66 - on muuten edullinen ja tarkka linssiputki.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook