Ehdotukset

Aloittaja Kamili, 14.01.2007, 14:05:59

« edellinen - seuraava »

Kamili

Voisikos tänne lisätä myös satelliitti osion? ??? Liittyyhän sekin taivaan tarkkailuun. ;)


-edit: Muutin otsikkoa, kun täällä alkaa olla vähän muutakin juttua. Lisää ehdotuksiakin varmaan tuee vielä.

kimiza

Täällä voi varmaankin keskustella satelliiteista?

MarkoM

Kuin varmaan myös Avaruusforum.net'issä?
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Oscuro

Lainaan hiukan tätä aihetta.

Tuolla 'planeetat ja kuut' aiheessa on paljon sellaisia aiheita jotka ovat esim. 'saturnus 12.12.06'. Niin eikö tuolla kannattaisi ennemmin olla aiheet luokkaa,'saturnus 2006' ja siellä sit kyseisenä vuonna otettuja kuvia. Tai sitten niin, että kun avaa tuon 'planetat ja kuut' kohdan niin sieltä sitten löytyisi erikseen keskustelut eri planeetoista ja niiden takana olisi sitten nämä 'saturnus 12.12.06' aiheet.
Fakta on vain jähmeä mielipide.

MarkoM

#4
Tein tuonne alustavan kokeilun, olisiko näin hyvä (vai olisiko sittenkin tuo vuosiluvun mukainen jaottelu parempi)?
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Oscuro

#5
Ainakin minun mielestä noin on ihan hyvä.  :)
Fakta on vain jähmeä mielipide.

Oscuro

Noniin. Tulipas taas uusi ehdotus mieleen. Olisiko täällä tarvetta lisätä jonkinlainen tee-se-itse/rakentelu osio tälle foorumille. Siellä voisi sitten kysellä mm. kaukoputken rakennukseen ja muuhun rakentelemiseen liittyviä juttuja. Siellä voisi kertoa kaikkia "omia patentteja" miten on kaukoputkestaan tehnyt paremman jne.
Ja jos joku on rakentamassa kaukoputkea tai muuta havaintovälinettä, niin sinne voisi laittaa kuvia ja muuta juttua siitä miten projekti edistyy.
Minun mielestä tuo olisi ihan hyvä idea, mutta mitäs mieltä te muut olette?
Fakta on vain jähmeä mielipide.

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: OH90 - 29.01.2007, 20:21:26
Noniin. Tulipas taas uusi ehdotus mieleen. Olisiko täällä tarvetta lisätä jonkinlainen tee-se-itse/rakentelu osio tälle foorumille. Siellä voisi sitten kysellä mm. kaukoputken rakennukseen ja muuhun rakentelemiseen liittyviä juttuja. Siellä voisi kertoa kaikkia "omia patentteja" miten on kaukoputkestaan tehnyt paremman jne.
Ja jos joku on rakentamassa kaukoputkea tai muuta havaintovälinettä, niin sinne voisi laittaa kuvia ja muuta juttua siitä miten projekti edistyy.
Minun mielestä tuo olisi ihan hyvä idea, mutta mitäs mieltä te muut olette?

Hyvä kun otit puheeksi, sama asia kun joskus on käynyt mielessä, mutta on sittemmin jäänyt kaikkien kiireiden myötä. Pistetään taas hautumaan - tällä kertaa Post-It® -lapun kera...  ;)
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

J-M

Eiku ei mitään Post-ittejä! Kyllä thredejä maailmaan mahtuu. Suomenmaa on pullollaan Pelle Pelottomia, joiden oivallukset varmasti auttaisivat muitakin harrastajia. Ilman muuta tämän kannalla!
Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

MarkoM

#9
Yritän vain keskittää lisäykset / muutokset isommiksi ryppäiksi...  ;) Toteutettu rakentelunurkka sekä havaintotekniikkaan liittyvä osio yleisön pyynnöstä. Rakentelunurkkaan siirretty heti mm. aihe tee-se-itse: kolmijalan vaimennus (niin saadaan sinnekin täytettä heti kättelyssä).

Harkitsen myös tähtikuvauksen siirtämistä omaksi kategoriakseen, jonne tulisi muutama osio esim. kameratyyppien mukaan luokiteltuna (viestejä tuollakin alueella alkaa kuitenkin olla sen verran, että tämä saattaisi olla ihan perusteltua).
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Oscuro

Tuli tässä mieleen...
Nuita aiheita katsellessa näkyy aina päivämäärä millon viimeinen viesti on kirjoitettu. Paitsi jos se on kirjoitettu samana päivänä niin siinä lukee "tänään". Tuli vain mieleen, että onko siihen mahdollista laittaa edellisenä päivänä kirjoitetut päivämäärän sijasta "eilen" merkinnällä. Ainakin minun mielstä se olisi näppärämpi, eikä aina tarvitsisi muistella että monesko päivä on.  :)
Fakta on vain jähmeä mielipide.

Ganymedes

Lainaus käyttäjältä: OH90 - 11.03.2007, 14:17:55
onko mahdollista laittaa edellisenä päivänä kirjoitetut päivämäärän sijasta "eilen" merkinnällä. Ainakin minun mielstä se olisi näppärämpi, eikä aina tarvitsisi muistella että monesko päivä on.
Olen samaa mieltä, mutta sen "eilen" voisi laittaa eri värillä (esim. eilen), koska jos on kiire jonnekkin ja/tai haluaa katsoa vain tänä päivänä tulleet viestit, niin ei mene sekasin kun molemmat ovat saman väriset. Itse aina välillä selaan etusivun nopeasti läpi ja katson missä näkyy tummennetulla tekstillä kirjoitusta (tänään), jos minulla on kiire jonnekkin

MarkoM

"Eilinen" tekstille näemmä löytyi asetus foorumin ylläpidosta, sitä en sitten mene vannomaan, että sen saisi eri värillä kuin "tänään" tekstin.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

DarkSide


  Moi..

Ehdotan siis:  Voisiko perustaa uuden alagategorian "kotimaasta ostaminen" kun on olemassa jo
ulkomailta ostaminen ja kotimaan ostokeskustelu sekoittuu nyt "yleiseen keskusteluun?? Olisi
varsinkin aloittelevalle helpompi selata tarvitsemaansa tietoa. Jos hyväksytte idean, niin pystyykö
kotimaan ostopalautekeskustelut siirtämään uuteen gategoriaan?

Ps. selkeyttä asioihin toivoen..

T.Jyrki K-J :)

MarkoM

#14
Lainaus käyttäjältä: DarkSide - 13.03.2009, 22:23:51
Ehdotan siis:  Voisiko perustaa uuden alagategorian "kotimaasta ostaminen" kun on olemassa jo
ulkomailta ostaminen ja kotimaan ostokeskustelu sekoittuu nyt "yleiseen keskusteluun?? Olisi
varsinkin aloittelevalle helpompi selata tarvitsemaansa tietoa. Jos hyväksytte idean, niin pystyykö
kotimaan ostopalautekeskustelut siirtämään uuteen gategoriaan?

Se on tietysti totta, että ostamiseen liittyvien aiheiden olisi hyvä olla suunnilleen saman kategorian alla. Koska tuohon ostamiseen liittyy paljon muutakin (posti, kuriiripalvelut ym.) niin ratkaisin asian "Kauppapolitiikka" kategorialla, jonka alakategoriaksi tuli "kotimaasta ostaminen" ja "ulkomailta ostaminen" siirtyi myös tuonne alakategoriaksi.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry