Montako radioamatööriä?

Aloittaja Timi, 25.07.2010, 14:48:41

« edellinen - seuraava »

Timi

Olen viime aikoina mielenkiinnolla lukenut foorumia ja huomannut että jäsenissä on myös hameja eli radioamatöörejä.
Itse harrastanut vuodesta 1990, nykyään harvemmin.
CW:llä suomen kaikki kunnat ja yli 320 maata on tullut workittua.
Yleisluokan pätevyystodistus.
Eli montako löytyy jos kuka viitsii tässä "tunnustaa".  :smiley:

Arcade

Ilmottautuu. Tosin viimeiset kymmenkunta vuotta kovin inaktiivinen. Toistasataa DXCC:tä tuli aktiiviaikoina workittua 160 m bandilla. Paras saavutus lienee 160 m CQWW SSB:n yhä voimassa oleva Suomen ennätys. Tekniikka ja antennikokeilut kiinnostivat ja kiinnostavat yhä. 160 m kontestit tulikin ajettua varttiaallon heliumpallo -vertikaalilla.

ReijoL

#2
Hamssina on oltu reilut 30 vuotta, ensin kokelaana OH3XL, sittemmin OH3AVA. Viimeiset 10 vuotta QRT mutta nyt on aktiviteetti taas nousussa. NDB-majakkakuuntelu on täälläkin nykyään päälaji, ennen tuli koluttua kesäiset tiistaitestit paikkakunnan korkeimmalla mäellä yleensä kutsulla OH3AR.

Timo Kuhmonen

Ja yks lissee on tiällä. Tutkinto tuli suoritettua vuonna 1998 (tekninen luokka). Omaa isoa asemaa ei ole, kerrostalossa kun asustelen.
Enemmänkin kerhoilta olen ollut äänessä (vuosien varella mm OH7AA, OH2NORA, OH2V jne) ja puuhastellut niissä. Oma kutsuni on OH7HMS ja Koti QTH sijaistsee KP20 ruudussa.

Pääsääntöisesti kiinnostus on VHF / UHF ja sitä ylempien bandien yhteyksissä, tekniikka myös kiinnostaa. Titaus on opeteltavien listalla, siitä olisi esim 2metrin aurorakelin yhteydessä hyötyä (ja muuallakin).

PS: muidenkin kutsut olisi kiva kuulla, jos kukin haluaa ilmoittaa... :rolleyes:

pesa

Ilmottaudun sakkiin: OH7PS OH7X OH2BPS
Yleisluokan hamssina vuodesta 1976. Kuuntelen myös noita NDB-majakoita aina kun innostun asiasta.
Radioastronomia voisi olla mielenkiintoista - ehkä turhan kallista?

73 Pena

Munkki

Minulla taustalla -96 suoritettu tekninen luokka joka siis nykyään taitaa olla yhtä kuin yleinen luokka. Kooli on OH1JYQ mutta koskaan en ole ollut erityisen aktiivinen radioamatööri. Tosin olen kyllä ollut vasemman käden pikkusormella mukana myös amatöörisatelliitti projektissa P3E.
Mikko Salokannel

Eero Koivula

Tunnustan - vuodesta 1978. OH3SO.
Radioaktiivinen kausi oli tuolla -80 luvulla mutta perheenmuodostuksen jälkeen on ollut radiohiljaisuutta. 80-luvun alkupuolella tuli puuhasteltua paljonkin antenni- ja mobiilin data/pakettiradiotekniikan kanssa. Viime syksynä tuli kaivettua lähes antiikkiset rigit esiin ja - kas kummaa - nehän toimivat. 120:n cw-taidosta on tosin tipahtanut 0 pois.

- eero
tuubi - SW 10"/1200 dobson
hätävara - Skylux 70/700
kaksinsilmin - Optica 15*70
talletin - EOS 450D
räpsy - Powershot A510

mattilanki

Kuin myös täällä OH5MPE perusluokan pätevyys voudesta 1989.
Tosin hyvin passiivinen radioaalloilla.

kvu

Pitänee ilmoittautua... Tutkinto tuli tehtyä joskus 90 luvun alkupäässä, koolina OH6KVU