JS jalustan virittelyä

Aloittaja Murtsi, 16.05.2010, 22:08:56

« edellinen - seuraava »

Murtsi

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 30.10.2010, 18:50:36
Tuntiakseli pitäisi myös saada epätasapainoon idän suuntaan. Sitä varten haarukkaan voisi asentaa tangon jossa on säädettävä punnus.

Tuo olikin uutta, minä kun olen luullut että kaiken olisi oltava tasapainossa. Minkä takia juuri idän suuntaan? ja kuinka paljon?

Deklinaatio osastolla mennään näillä jos vaan nyt on tukeva.

Lauri Kangas

Idän suunnassa juju on se, että silloin seuranta joutuu kokoajan tekemään hommia vastapainoa vastaan ja välykset pysyvät kurissa. Itse en ole kyllä koskaan murehtinut tuosta.

Murtsi

Naurettavan yksinkertainen selitys, ei vaan tullut tuommoinen asia mieleen. Täytyypä viritellä jonkunlainen paino tuota varten.

Murtsi

Moro. Nyt on sitten testattu deklinaatiopuolen jarru ja hyvin toimi. Maanantaina pääsi kokeilemaan systeemiä puuskittaisen tuulen vallitessa ja ainoastaan 12,6 % valotuksista piti hylätä seurannan ongelmien takia, eli oikeaan suuntaan ollaan pikkuhiljaa menossa. Nyt alkaa jalusta pian olla lähes niin hyvä kuin JS jalusta voi olla. seuraavasta linkistä löytyy videon pätkä jossa on reilun kolmen tunnin seuranta JS jalustalla https://kotisivukone.fi/files/artonastrokuvat.julkaisee.fi/nvv/seuranta.wmv . Turha lienee mainita että seurannan korjausmahdollisuutta ei ole.

Suurimmat virheet tulevat ehkä jonkun paikan taipumisen seurauksena koska virhettä näyttää olevan vähän joka suuntaan. Kyse ei mielestäni ole kuitenkaan kovin suuresta virheestä mutta yritän tukevoittaa jalustaa vielä entisestään, en tiedä onnistunko mutta ainakin on yritettävä. Jos onnistun saamaan seurannan vielä paremmaksi niin sitten voi ruveta suunnittelemaan osavalotuksien pidentämistä. Tässä mennään tällä hetkellä.

Jos jotakuta haluttaa tietää kuvan kohde niin se on kotelosumun keskusalue.