Galilein elämä Kansallisteatterissa

Aloittaja jmantyla, 15.03.2010, 13:09:06

« edellinen - seuraava »

jmantyla

Kansallisteatterissa Helsingissä on mielenkiintoinen ensi-ilta 24.3.2010, Bertolt Brechtin näytelmä Galilein elämä (Leben des Galilei):

http://www.kansallisteatteri.fi/ohjelmisto/index.php?we_objectID=364

Nettisivun perusteella teos on vielä hahmottumassa, tarkkaa kestoakaan ei ilmoiteta. Ei myöskään käy ilmi onko kyseessä Brechtin USA:ssa maanpaossa 1943 kirjoittama versio, vai sotien jälkeen Saksassa paikkailtu käsikirjoitus.

Joka tapauksessa varmasti katsomisen arvoinen näytelmä. Olen jo tilannut liput.

Jorma Mäntylä
Kangasala

jmantyla

Kansalliisteatterin nettisivu elää koko ajan. Uusin versio 15.3. illalla kertoo seuraavaa:

http://kansallisteatteri.fi/index.php?we_objectID=364&show=faktalaatikko

Näyttäisi siltä, että tulossa on Brechtin viimeinen, kaikkein hiotuin versio. Näkee ken kokee.

Jorma M.
Kangasala

hmanty

Lainaus käyttäjältä: jmantyla - 15.03.2010, 13:09:06Olen jo tilannut liput.
Samoin. Liput on jo pöytälaatikossa odottelemassa ensi viikkoa.
Harri Mänty
SkyWatcher 200/1200 - JS-jalusta - Pentax K5 - iOptron SmartStar-A GOTO

jmantyla


kepler

Täälläkin käyty katsomassa, mielenkiintoinen ja hyvä, suosittelen. Yhteiskunnalliset kytkökset ja kirkon sekä tieteen suhdetta käsitelty hyvin.

Bongasin myös näytelmän Facebook-sivun, jossa on näyttelijähaastattelu.

Toni

Tuli katsottua 8.4. Edellinen teatterikäyntini oli muistaakseni lukion 2. vuonna. Alkuosassa tosiaan välittyi huvittavalla tavalla kuva kokeilunhaluisesta tiedemiehestä, mutta loppu meni synkistelyksi. Toisen puoliajan pointti jäi ainakin mulle vähän epäselväksi, mutta joku viisaampi voi valistaa. Opiskelijahintaan pääsi 15 eurolla, ja oli kyllä sen arvoista.
T. Veikkolainen, Järvenpää
Ursan havaintokeskus Tähtikallio, Syvä taivas - ja Aurinko-harrastusryhmät

"Toisinaan, milloin Venus yksinään hallitsee noin 45 astetta horisontin yläpuolella, se säteilee niin voimakkaasti, että melkein voi lukea sen valossa ja esineistä, joihin se sattuu, jää huomattava varjo."
- Afrikka-kirja (A. Gallen-Kallela, 1931)