Baader GEN II

Aloittaja @kiistoni, 29.12.2006, 11:43:05

« edellinen - seuraava »

@kiistoni

Pientä pakkasta ilmassa.

Onko kenelläkään kokemusta kyseitestä Baader GEN II sarjan okulaareista?
Taattua Baader laatua vai jotain sinnepäin?

T

Vesa Kankare

Mulla on 14mm Baader GEN II. Mielestäni se on kohtuullisen hyvä okulaari. Silmäväli on mukavan pitkä omasta mielestäni siihen on mukava katsoa. Toisaalta; Joiltain olen kuullut, että sen kanssa tulee helposti blackoutteja, eli silmää on joidenkin mielestä vaikea pitää oikeassa kohdassa ja kuva häviää. Tämä voi olla ikävä piirre okulaarissa.

Jokatapauksessa mulla se on toiminut hyvin enkä ole kokenut tuollaisia ongelmia. Kuvan laatu on hyvä, kuvakenttää taisi olla 60 astetta ja okulaarissa on bonuksena 28mm kierre katselupäässä, jos sen haluaa liittää digipokkariin. Mekaanisesti se on aika mukavan tuntuinen kädessä ja antaa laadukkaan vaikutelman.

Se, että pärjääkö oikeasti hyville plössleille jätän muiden arvioitavaksi. Plösslit on vaan aika hyviä okulaareja.
Vesku
www.vkastronomy.com

@kiistoni

Lainaus käyttäjältä: Vesku - 30.12.2006, 08:42:42
Se, että pärjääkö oikeasti hyville plössleille jätän muiden arvioitavaksi. Plösslit on vaan aika hyviä okulaareja.

Kiitos Vesku vastauksesta. Juuri tätä asiaa pohdinkin, omiin Super-Plöslleihin kun olen ollut erittäin tyytyväinen.
Taidan ainakin toistaiseksi pysytellä niissä. Toisaalta suurille suurennuksille tarvitsisin jonkun varman okulaarin ja oikeastaan myös laatu Barlowin.


T

Tomi

Minulla oli aiemmin käytössä 14mm ja 18mm GenII:t ja molemmat toimivat oikein hyvin f5-putken kanssa. Voin suositella. Koin muutoksen 50 asteen näkökentästä 60 asteeseen yllättävän isona.
Tomi

diesel

Mielestäni ihan hyviä okulaareja ja hinta ei ole paha.

Jarkko.A

Hei.

Onko kenelläkään kokemuksia tämän sarjan 10mm okulaarista? Onko parempi kuin esm. Celestronien mukana tulevat 10mm okulaarit?

Ei olisi ainakaan hinnalla pilattu kun alle neljän kympin saa noita.