Visa electron:in avaruussumu?

Aloittaja Amatööri, 05.01.2010, 21:02:26

« edellinen - seuraava »

Amatööri

En tiedä kuuluuko tämä aihe tänne, mutta minulla no OP Visa electron ja siinä se ''avaruus''
aiheinen kuva (sumu).  Tietäisikö joku tämän sumun nimeä?   :undecided:
Sillä olisi mukava tietää (ja kertoa muille) , että ''se on se ja se sumu ja se on siellä
tähdistössä.''  :grin:

Lauri Kangas

Tuossa olisi kuva kortista (lähde: www.op.fi)


Enpä äkkiseltään keksi mikä tuo on. Pitää varmaan tilata itsekin uusi tuolla kuosilla, olen unohtanut varakorttina toimivan electronini tunnusluvun. :)

Una

Värien perusteella vois olla joku osa rapusumusta.

Mare Nectaris

#3
... mitä ilmeisimmin hieman rajattu NGC 2818...

Tässä lisätietoja. Sijaitsee Kompassin tähtikuviossa eteläisellä tähtitaivaalla. Esim. Astronomica -kirjassa tähdistöstä on sivulla 438-439.
Timo Keski-Petäjä


SW Evostar 120 ED APO*TAL 250K*C8-N*SW 150 Pro*TAL 1 (Mizar)*Celestron Ultima 80*EQ6 Pro Eqmod + TS dual mount*CG-5 GOTO*TV: Nagler Type 4 17 mm, Panoptic 24 mm*Baader Hyperion Clickstop-Zoom 8-24*17 mm UWA-70*TV BIG 2x Barlow*Celestron 2x Barlow Ultima SV Series*TAL 3x Barlow*TS 5 x APO Barlow*TS CCD lunar camera

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 05.01.2010, 21:08:53
Enpä äkkiseltään keksi mikä tuo on. Pitää varmaan tilata itsekin uusi tuolla kuosilla, olen unohtanut varakorttina toimivan electronini tunnusluvun. :)
Nordealla on palvelu, jossa korttiin voi laittaa itse ottamansa kuvan. Mulla on Visassa M13 ja Electronissa Rosette.
Vesku
www.vkastronomy.com

Amatööri

Lainaus käyttäjältä: Mare Nectaris - 05.01.2010, 21:56:23
... mitä ilmeisimmin hieman rajattu NGC 2818...

Tässä lisätietoja. Sijaitsee Kompassin tähtikuviossa eteläisellä tähtitaivaalla. Esim. Astronomica -kirjassa tähdistöstä on sivulla 438-439.

Kiitos! Nytpä tiedän senkin.  :grin: