Olen muokannut aloitusnäkymän haluamakseni ja tallentanut sen "Tallenna asetukset"-painikkeella. Win10 koneella asetukset jäävät voimaan ja aloitusnäkymä on sellainen kuin sen olen säätänyt. Win11 aukeaa aina oletusnäkymällä vaikka olen tallentanut asetukset samalla tavalla kuin toisella koneellakin. Molemmissa on uusin 23.1 versio. Onko tämä bugi vai onko minulta jäänyt huomaamatta jossakin "Oletusnäkymä käynnistettäessä"-asetusruksi tai vastaava?
Tuo kannattaisi kirjata issueksi (bugi-ilmoitus) Stellariumin
Issues-sivulla sitten kun ja jos toteaa sen olevan oikea bugi. Ilmoituksesa kannattaa mahdollisimman tarkasti ja yksityiskohtaisesti tilanne. Siellä on se oletettu (ohjelman) käyttäytyminen ja sitten todellinen käyttäytyminen. Uskon kehittäjien olevan iloinen kaikista vikailmoituksista.
Olen itse tosiaan muokannut landsape.ini -tiedostoa. Mutta huomasin siinäkin oudon toiminnan. Käänsin Stellariumista uudemman version koneellani ja se asetti taas siihen tiedostoon maan väriksi vihreän. Mutta Stellariumin näytöllä oli musta maa. Ilmisesti siellä on joku välimuisti, jossa se mustaksi muokattu maa on. En ole muistaakseni niitä tallenna asetukset ja näkymät käyttänyt tuon jälkeen. Pitääpä kokeilla. Kokeilin kyllä laittaa tuon zero-landscapen omaana käyttäjähakemiston .stellarium -hakemistoon. Eikä sekään toiminut ihan oletusten mukaan.