Hyvä että tuli vastaan näitä läppäriongelmia, ajattelin meinaan hankkia jonkun vanhan läppärin juuri tätä ohjelmaa varten. Aloittelen vasta tähtiharrastusta ja tämä ohjelma olisi hyvä paikanpäällä missä milloinkin olenkin. (vaikka Salo ja Korppoo ei juurikaan eroa piiriltän). Tämä ohjelma on kyllä siitä hyvä hyvä että voi näyttää muillekkin mitä siellä voi nähdä jota mun SkyMaxilla ei näy. On täysin eri asia katsoa kuvasta Saturnusta kuin katsoa sitä livenä.
PS. Sain joulukuussa SkyMax127:n ja olen havainnut tähän asti Kuun hienoine varjoineen, Venuksen ja ihan yllätyksenä Saturnuksen renkaineen. Saturnus oli ihan sattumalöytö
parvekkeelta, piti olla pilvistä mutta kun tulin töistä kotiin klo22 jälkeen niin olikin kirkasta. En jaksanut mennä tuonne kalliolle jossa puitten latvat varjostavat katu/kaupungin valot vaan pistin putken parvekkeelle mistä näin sopivasti Betelgeussin. Seurasin sitä jonkun aikaa kunnes huomasin toisen kellertävän "tähden". Se sattui olemaan Saturnus, planeetta jonka olen aina halunnut nähdä renkaineen "luonnossa". Täytyy hankkia vielä se Barlowx2 jos se toisi lisää tehoa.
PPS. On aivan upeaa katsoa putkella lähes minne vaan kun sieltä löytyy tähtiä tuhansittain mitä paljainsilmin ei nää
-Jason-