Ensimmäisenä tulee mieleen että millaisessa kunnossa on oman tietokoneesti tietoturva? Itse olen maksellut mm. Play.comissa ja Telescope-Servicessä kortillani eikä ongelmia ole koskaan ollut.
Sanoisin, että tietoturva on kotikoneellani keskimääräistä paremmassa kunnossa, koska...
* koneella on F-Secure Internet Security 2010 (päivittyy jatkuvasti netistä), kone skannattu 100%:sti viimeeksi eilen
* reitittimen vieressä on erillinen rautapalomuuri blokkaamassa haitakkeita ennen kodin kiinteää LAN-verkkoa
* koneen käyttöjärjestelmä (Vista Business) pidetään jatkuvasti ajan tasalla päivitysten suhteen
* koneen sovellusohjelmat ja lisukkeet (Java) yms. pidetään ajan tasalla (Secunia
PSI valvoo reaaliaikaisena koneen softapuolen päivityksiä ja ehdottaa päivittämään heti, kun patcheja on saatavilla ja esim. www-selain vanhenee)
* www-selailuun käytetään
Opera-selainta, jonka markkinaosuus on 2% luokkaa ja jota päivitetään ahkerasti tietoturvan kannalta (viimeeksi eilen tuli v.10.01 versiopäivitys, varalla Mozilla Firefox josta siitäkin tuorein versio)
* koneen Windowsissa käynnissä olevia prosesseja tarkistetaan aika ajoin ja konetta pidetään muutenkin optimikunnossa ja puhtaana turhakkeista (olen paranoidi tietoturvan suhteen

)