Microsoft vs Logitech?

Aloittaja Teemu78, 16.10.2009, 12:46:05

« edellinen - seuraava »

Teemu78

Täällä päässä on alettu pohtia web kameran hankintaa. Tarkoitukseni ei ole modailla sitä vaan tyytyisin kameraan ihan sellaisenaan. Ajatuksena on ollut, että saisin laadukkaan web kameran ihan siihen käyttöön mihin se on tarkoitettukin mutta käyttäisin sitä myös muuhun. Tämä muu käyttö olisi lähinnä kuun ja ehkä planeettojen kuvailuun; lisäksi olisi hienoa ottaa esim linnuista, oravista yms kuvia vaikkapa liiketunnistuksen avulla tai sitten time lapse toteutuksella.

Jotain perusohjelmia olen testannutkin ja tuntuu toimivan peruskuvaamiseen ainakin - omistan logitechin museoaikasen web kameran. Sitten saattaisin tarvita erillisen ohjelman näihin kuu ja/tai planeetta kuviin. Pinoamisesta ei itsellä ole kokemusta joten siinä lienee opeteltavaa.

Nyt kun olen vilkuillut mitä kameroita on markkinoilla niin lähinnä mieleeni tulee 2 kandidaattia: Logitech Quickcam Pro 9000 sekä Microsoft Lifecam Cinema.
Kumpikin ainakin olevinaan HD vermeitä. Tuosta Logitechistä olen lukenutkin jo juttuja täältä mutta olisiko kenelläkään minkäänlaista kokemusta tuosta microsoftin kapistuksesta? Olisi mielenkiintoista jos joku tekisi vertailun näistä....