Ursa.fi ja harrastustorin tarpeellisuus?

Aloittaja GaryP, 09.09.2009, 23:34:48

« edellinen - seuraava »

Timo Kantola

Ettei Karin tarvitse ihan yksin ...

- Jo nimenä harrastustori on loistava - parempi kuin basaari.. suomessa kun ollaan.
- Harrastustorilla homma toimii kuin lähikaupan ilmoitustaulu, paljon selkeämpänä tosin. Nopeasti sen vilasee läpi.
- Pitänee aika paljon tehdä kauppaa, jos tuollainen ilmoituspohjainen "myydään / ostetaan" koetaan hankalaksi ja vanhanaikaiseksi..
- Tuleehan siitä mielipahaa, jos bongaa hyvää halvalla ja se onkin myyty.. Vanhanaikaisessakin systeemissä nopeat syö hitaat.
- Ei kaikkea vanhaa (ja toimivaa)  tarvitse lopettaa/hävittää pelkästään siksi että se on vanhanaikainen ja on olemassa mdernimpaakin.

Nyky maailma on sellaisessa jatkuvassa muutostilassa, että on hienoa kun on myös pysyviä asioita kuten: Kismet, ruisleipä, Saturnuksen renkaat, tähtikuviot ja URSAn harrastustori.

Timo Kantola

Kaizu

Olen minä täälläkin tehnyt hyviä kauppoja, okulaareja ja sen sellaista. Itsekin olen sitä mieltä että Ursan tori on vanhanaikainen mutta niin olen minäkin. Se ei haittaa kun se kerran toimii. Sitten on vielä tämä tähtibasaari. Jos jompikumpi on ärsyttävä, voi lakata vierailemasta siellä. Minua vanhanaikaisuus ei ärsytä niin paljoa että jättäisin sen vuoksi hyvät kaupat tekemättä. Ei edes niin paljoa että ilmoittautuisin Veikolle vapaaehtoiseksi koodineekeriksi.

Egoa minulla on tosiaankin vähän liikaa ja olen sen vuoksi ollut viime vuodet vähän turvoksissa. Olen sentään päässyt pois neuvolassa punnittavien joukosta (<100kg).

Kaizu
Kai Forssen

GaryP

Heh, mukava havaita huumoriakin seassa, tuo mukavasti inhimillisiä piirteitä henkilöön.

Mitä Timo tuossa sanoi, "Pitänee aika paljon tehdä kauppaa, jos tuollainen ilmoituspohjainen "myydään / ostetaan" koetaan hankalaksi ja vanhanaikaiseksi..", niin ehkäpä minulla on ollut vain niin huono tuuri sitten. En ole paljon kauppoja tehnyt kun soittelen turhiin ilmoituksiin. Se on todella harmillista.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Meade-mad

#18
Eläinlääkäri totesi egoni koosta että onhan se suurehko, kun oltiin oltu ponin kanssa peräkkäin vaa'alla. Poni oli kevyempi.

Pettyneen ostajan kanta Ursan myyntipalstan suhteen on tullut selväksi. Ei muuta kun täysivaltaisena yhdistyksen vapaaehtoisena puurtamaan paremman nettisivuston puolesta.

jk

PS. toivottavasti tulee kirkkaita kelejä että illat voi viettää tositoimissa.
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

GaryP

#19
Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 12.09.2009, 08:19:37
Eläinlääkäri totesi egonni koosta että onhan se suurehko, kun oltiin oltu ponin kanssa peräkkäin vaa'alla. Poni oli kevyempi.

Garyn kanta Ursan myyntipalstan suhteen on tullut selväksi. Ei muuta kun täysivaltaisena yhdistyksen vapaaehtoisena puurtamaan paremman maailman puolesta. Niin ne muutkin tekevät vaikka eivät vikise. Ursan toimiston osoitteen varmaan löydät itse ja koodauksen voinee tehdä myös etätyönä. Samalla tullevat sivuston muutkin osat siivottua kun tuota energiaa näyttää piisaavan niin kuin Suomi 24 palstalla konsanaa.

jk


Mitä tulee koodaamiseen, hmm...  Luulen että minulle osoitettaisiin ovea jos kipittäisin sisään ja sanoisin sinun antaneen luvan linkittää tori tänne foorumille.
:wink:


Kari

Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

MarkoM

#20
Lainaus käyttäjältä: GaryP - 11.09.2009, 23:31:31
Totuus on se, että taustalla olevat asenteet nyppivät. Vanhat parrat eivät voi myöntää että ollaan menty ajassa eteenpäin, tai sitten ei haluta periaatteesta antaa periksi uusille näkökannoille. Edellisessä harrastuspaikassa yhdistyksen ristiriitatilanteissa oli samankaltainen lopputulos kuin mihin täälläkin pyritään ihan harrastuksen puolesta, pannaan porukka katsomaan tähtiä. Sukupolven vaihdos tekee joskus terää, mutta joissain tapauksissa menetetään paljon knowhowta kun näytetään kaapin paikkaa niille vanhoille parroille, ne kun tuppaavat ottamaan itseensä ja lopettavat leikin kesken. Liian monet kuvittelevat että heitä täytyy käsitellä silkkihansikkain, oikeasti pitäisi riittää kun käsittelee kuin vertaistaan ihmistä.

Tämä menee kyllä jo luultavasti offtopicin puolelle, mutta tuossa olet kyllä hyvinkin oikeassa. Kyllähän sitä aina paljon ollaan puhumassa, että pitäisi saada nuorempia mukaan toimintaan (ainakin paikallisyhdistyksissä), mutta siinä vaiheessa kun sitten yhdistyksen hallituksessa tulee se sukupolvenvaihdos, niin ei se asia enää olekaan ihan niin yksinkertainen. Otetaan nokkiinsa, kun se vuosia tai pahimmillaan vuosikymmeniä kestänyt hallituspaikka menetetään. Jotkut eivät vain tunnu tajuavan sitä, ettei tämä ole mitään politiikkaa vaan ihan tavallista harrastustoimintaa.

Jostain kumman syystä näillä jannuilla ei ole myöskään mitään tarvetta osallistua niihin tilausnäytöksiin avustajiksi, joihin tulee ns. tavallisia ihmisiä, mutta annapa olla kun tulee nk. parempaa väkeä, niin johan ollaan paikalla pokkuroimassa ja sekoittamassa kokeneen tilausnäytöksen vetäjän esitystä niin kuin tämä ei osaisi asiaansa...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Kaizu

Jatketaan oftopikilla. Harrastustori, niinkuin koko Ursan sivusto, ovat vanhanaikaiset. Kun oma hallitusurani kolme vuotta sitten alkoi, sivujen uudistaminen oli ykkös asia. En voi sanoa että mitään ei ole tapahtunut mutta kovin vähän ulospäin näkyvää. Tältä osin en itsekään ole saanut aikaan mitään merkittävää edistystä. Olen kyllä kysellyt silloin tällöin ja saanut vastauksiakin mutta kovin vähän on tapahtunut.
Olen erovuorossa tämän vuoden lopussa, samoin kuin Marjaana Lindborg ja Mika Pirttivaara ja Hannu Talvitie. Tarkoittaa että kolmelle aktiíviselle jäsenelle ja yhdelle varajäsenelle olisi tarvetta. Voi tehdä ehdotuksen nimitysvaliokunnalle tai kun kolme jäsentä ehdottaa niin ehdotus tulee käsiteltäväksi vuosikokouksessa Marraskuussa.
Tästä porukasta minä taidan olla ainoa vanha jolla on parta. Tilalle voi valita jonkun nuoren ja parrattoman.

Kaizu
Kai Forssen

GaryP

Kaikessa jumituksessa löytyy yleensä syy, eikä se ole välttämättä se vastuullinen henkilö. Jarrumieheksi kutsuttuvia henkilöitä löytyy jokaisesta yhdistyksestä, syynä kyseisen henkilön jarruttavaan asenteeseen saattaa löytyä ajan myötä kasvaneesta kokemuksesta; osataan jarruttaa kun epäillään että ehdotusten taaksen ei sisälly puheen lisäksi yhtään lihaksia.

Kuten mainitsin, sen verran on tullut katsottua yhdistystoimintoja että tiedän jokaisessa hallituksessa olevan jonkun niin korkean auktoriteetin, joka määrää helposti, demokratiasta huolimatta, miten ja missä kaappi seisoo. Tuon takia en ole enää aikoihin ollut innokas ottamaan osaa, pelkästään sätkynuken roolissa ja lakisääteisissä nimityksissä. Paremmin saa nukuttua yönsä kun ei tarvitse miettiä seuraavan tapaamisen käskylistaa, ja sitä kautta omia vastakommentteja, turhia sellaisia monesti.

Nyt on parasta että myönnän olevani täysin tietämätön tämän yhdistyksen hallituksen ja puuhamiesten rakenteesta, en siis voi kohdistaa edellisiä näkemyksiä muuhun kuin omaan ymmärrykseeni väsyneiden päättäjien tunteista.

Äärettömän harmillista jos riveistä poistuu oikeasti asiansa osaavia ihmisiä, vain väsymisen ja kyllästymisen takia, me riviharrastajat kärsimme siitä jos näin pääsee käymään. Muistettava on kuitenkin että hiomattomia timantteja on varmasti odottamassa, eivät vain itse sitä vielä tiedä.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Pentti Karvinen

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 13.09.2009, 17:58:49
Jatketaan oftopikilla. Harrastustori, niinkuin koko Ursan sivusto, ovat vanhanaikaiset. Kun oma hallitusurani kolme vuotta sitten alkoi, sivujen uudistaminen oli ykkös asia. En voi sanoa että mitään ei ole tapahtunut mutta kovin vähän ulospäin näkyvää.

Vanhanaikaiset.. hmm. Sivut ovat sisällöllisesti aika kivasti tässä päivässä ja se on mielestäni oleellisinta. Linkki vie ja asiat löytää, eli ei valittamista. Enemmän pelkään sitä, että vilkun välkyllä korvataan sisältöä. Kaikkeen parhaita sivuja ovat ne joilla on vain asiaa ja sen saa näkyville hitailla yhteyksilläkin. Internetistä löytyy vieläkin sivustoja, jotka ovat olleet siellä varmaan BBS purkkien ajoista "rakoina teksti sivuina" ja niillä edelleen riittää kävijöitä. Asia ratkaisee.

On todella raivostuttavaa päätyä sivustoille, jotka uppoavat scriptien paljouteen, liikkuvien kuvien loistoon, musiikkin sulosäveliin ja silti pitäisi vielä jokin lisuke asentaa tai eväste sallia, että näkyisi "oikein" minuutteja kestävän lataustuokion jälkeen GPRS:n yli. Kyllä hyväkin sanoma jää lukematta saatikka ettei usein ole mitään sanomaa (hakukoneiden) lupauksista huolimatta. Viimeistään siinä vaiheessa, kun tietokoneen posessori hoilaa hoosiannaa ja puhallin säestää laakerit punahehkuisena johtaen akun latauksen hupenemiseen silmissä seurauksena koko rakkineen sammahtaminen.

Kyllä yksinkertainen on kaunista.

PS: onko muut huomanneet, että tämän kirjoitusruudun alarajan saavuttamisen jälkeen kirjoittaminen vaikeutuu oleellisesti. Ruutu pompsahtaa aina joka kirjaimen jälkeen alkuun.
Pentti Karvinen / Rauma

GaryP

Aasinsiltoja ja uusia OT-aiheita... niitähän riittää. Jos kuitenkin pitäydytään suurinpiirtein alkuperäisessä aiheessa, päällekkäiset markkinapaikat.

Lisätään silti Pentin viestiin vastaus.
Niin kauan kun pärjätään ilman flasheja yms. plugineja sekä jatkuvia mainosvirtoja, on tilanne hyvä. Vanhanaikaiseksi en suostu Ursan sivustoa väittämään, yksinkertainen on kaunista, kuten (sensuroitu).

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...