Pieni ilmoitusasia NoBAsta

Aloittaja YoKahainen, 08.08.2009, 20:33:46

« edellinen - seuraava »

YoKahainen

Terve Kaikille

Palveluntarjoajani lopetti yhteistyön kanssani, joten NoBA poistuu kaikkine kuvineen internetistä. Kaikki linkitetyt kuvani häipyvät täältä myös. En tiedä palaako sivusto enää mihinkään.

LKE

(moderaattorit poistakaa viesti vapaasti, jos katsotte turhaksi)

Kaizu

Kyllä kai Internet-maailmasta muitakin palvelun tarjoajia löytyy. Kuvat ovat kuitenkin hienoja ja näyttämisen arvoisia.

Toisaalta, kynnys omien planeettakuvien julkaisemiselle on ollut turhan korkea, ne kun eivät olisi vertailussa menestyneet. Nyt vertailutaso laskee monta pykälää.

Kaizu
Kai Forssen

YoKahainen

Heh heh ;). Hienoja kuvia täällä on aika monella, se on yllättävän vaikeaa tuo planeettakuvaus, siinä täytyy kaiken osua kohdalleen kuvaushetkellä, että onnistuu. En minä kuvaamista lopeta, täytyy miettiä vaan mitä tietä kuvat saa esille.

LKE

Meade-mad

Googlen Picasa voisi olla yksi vaihtoehto. Se on ilmainen. Sillä ei kuitenkaan voi tehdä varsinaisia omia sivuja.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

MarkoM

#4
Suosittelen kotimaista Kuvat.fi -palvelua, maksullinen versio (jossa ei näytetä mainosbannereita) on vain 24€/vuosi ja tilaa kuville on niinkin paljon kuin 50Gt. Myös ilmainen versio löytyy, jossa kylläkin näytetään mainosbannerit ja tilakin on vain 1Gt.

Myös omien sivujen luonti onnistuu tunnuksen juureen (siihen tarvitaan toki erillinen HTML-editori ja FTP-ohjelma), esimerkkinä oma staattinen sivustoni, joka on tunnukseni juuressa: http://astro.kuvat.fi, itse galleria sijaitsee osoitteessa http://astro.kuvat.fi/kuvat/.

Toinen mahdollisuus omien sivujen luontiin on ottaa vaikkapa WordPress.comilta ilmainen blogi, jolla saa kätevästi luotua omat sivut ellei halua ryhtyä minkään sivueditoreiden kanssa härväämään. Kuvat sitten vain linkittää galleriasta...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

YoKahainen

Kiitoksia vastauksista, tutkin vaihtoehtoja, kun lomani alkaa.

LKE

Erik Pirtala

Lainaus käyttäjältä: MarkoM - 09.08.2009, 10:31:36
Suosittelen kotimaista Kuvat.fi -palvelua, maksullinen versio (jossa ei näytetä mainosbannereita) on vain 24€/vuosi ja tilaa kuville on niinkin paljon kuin 50Gt. Myös ilmainen versio löytyy, jossa kylläkin näytetään mainosbannerit ja tilakin on vain 1Gt.

Myös omien sivujen luonti onnistuu tunnuksen juureen (siihen tarvitaan toki erillinen HTML-editori ja FTP-ohjelma), esimerkkinä oma staattinen sivustoni, joka on tunnukseni juuressa: http://astro.kuvat.fi, itse galleria sijaitsee osoitteessa http://astro.kuvat.fi/kuvat/.

Toinen mahdollisuus omien sivujen luontiin on ottaa vaikkapa WordPress.comilta ilmainen blogi, jolla saa kätevästi luotua omat sivut ellei halua ryhtyä minkään sivueditoreiden kanssa härväämään. Kuvat sitten vain linkittää galleriasta...

Omat kuvani ovat ainakin Kuvat.fi:ssä. Sieltä linkitän ne tänne.

Sombrero

Täältä kanssa ääni Kuvat:fi:lle. Todella helppokäyttöinen. Tuosta on myöskin ilmainen versio mihin saa gigan edestä upittua tavaraa.
Jos tietäisimme mitä olemme tekemässä, sitä ei kutsuttaisi tutkimukseksi, eihän? - Albert Einstein

TeroP

Jos ruotsi taipuu yhtään niin kannattaa myös harkita pici.se palvelua, siellä voi pitää julkaistuja sekä salaisia kuvia (eivät näy jos ei tiedä osoitetta). Lisäksi tukee jonkinsorttista albumien kokoamistakin. Tuota olen itse käyttänyt pääasiassa, ihan hyvin toimii mutta joskus vähän lagailee.

Pici.se on ilmainen, eikä sisällä mainoksia (varsinkaan suorat linkit). Tosin haittapuolena on maksimissaan 1MB kokoiset kuvat, jos jollain isompia olisikin.
Celestron CPC 1100 GPS (XLT) SCT (279mm/2800mm)

Baader Hyperion Clickstop Zoom 8-24mm
Celestron E-lux 40mm plössl, Omni Barlow 2x, Focal Reducer F/6.3

Imaging Source DBK21 AU618.AS
Baader UHC-S, UV/IR-cut, Neodymium

William Optics 1.25" Dielectric Diagonal

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: TeroP - 10.08.2009, 12:57:17
Jos ruotsi taipuu yhtään niin kannattaa myös harkita pici.se palvelua, siellä voi pitää julkaistuja sekä salaisia kuvia (eivät näy jos ei tiedä osoitetta).
minä itse suhtaudun kriittisesti tuollaisiin gallerioihin (pelkästään "piilotetun" osoitteen perusteella)... Minusta sellaiset on parempia, jossa esim galleria kohtainen salasana käytössä. Minusta sellaiset ratkaisut antaa riittävän turvan (jos yleensä tähtiaiheisia harrastekuvia tahtoo rajoitetusti saattaa julki...). mummo, perhe ja muut lomakuvat on sitten toinen juttu.

Timo Kuhmonen

myös allekirjoittaneella on kuvat.fi galleria käytössä.

Jos minun pitäisi uutta galleria "nollatilanteesta" lähteä etsimään, valitsisin suht koht tunnetun palvelun. Niillä on yleensä taipumus olla hengissä pitemmän ajan päästä. Asiakaspalvelu em. saitin kanssa on toiminut myös hyvin (sen muutaman kerran mitä olen heihin ollut yhteydessä).

-Timppa-

TeroP

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 10.08.2009, 14:03:57
minä itse suhtaudun kriittisesti tuollaisiin gallerioihin (pelkästään "piilotetun" osoitteen perusteella)... Minusta sellaiset on parempia, jossa esim galleria kohtainen salasana käytössä. Minusta sellaiset ratkaisut antaa riittävän turvan (jos yleensä tähtiaiheisia harrastekuvia tahtoo rajoitetusti saattaa julki...). mummo, perhe ja muut lomakuvat on sitten toinen juttu.
Itseasiassa se nimitys on tuolla "privat bild" ja tarkoittaa vain ja ainostaan sitä, että kun normaalisti lisäät kuvat niin se näkyy kaikille jotka menevät etusivun kautta browsella. Nämä yksityiskuvat eivät koskaan tule näkyviin julkisiin gallerioihin, eli vain puhtaalla linkillä pääsee niitä katsomaan. Mitään erityistä "salaista" galleriaahan tuo ei sinällänsä tue, eli selitin ehkä hieman harhaanjohtavasti.
Celestron CPC 1100 GPS (XLT) SCT (279mm/2800mm)

Baader Hyperion Clickstop Zoom 8-24mm
Celestron E-lux 40mm plössl, Omni Barlow 2x, Focal Reducer F/6.3

Imaging Source DBK21 AU618.AS
Baader UHC-S, UV/IR-cut, Neodymium

William Optics 1.25" Dielectric Diagonal

Juha-Matti Penttilä

Onko tuon Kuvat.fi:n ilmaisversion kestoa mitenkään rajoitettu? Onko se eräänlainen kokeiluversio? Jos palvelua haluaa käyttää, niin pitääkö tietyn ajan jälkeen siirryttävä maksulliseen versioon? Tästä en löytänyt mitään mainintaa nettisivulta.

Tuo voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, johon laittaisin tähtikuvia yms. Ilmaisversiossakin on ihan riittävästi tallennustilaa kuville.
EQ3 SkyScan jalusta, modattu Canon 550D, SkyLux 70/700
Sky-Watcher Evostar 80ED DS-Pro
Atik 314e mono ccd-kamera

Meade-mad

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 08.08.2009, 22:46:45
Googlen Picasa voisi olla yksi vaihtoehto. Se on ilmainen. Sillä ei kuitenkaan voi tehdä varsinaisia omia sivuja.

jk

Googlella on näköjään ilmainen kotisivuserverikin. Sivun voi tehdä sen omilla työkaluilla tai suoraan HTML listauksena. Kokeilin sitä eilen. Oli simppeli käyttää niin kuin Picasakin, jonka kuvat voi linkittää sivuille. Kylkiäisenä saa G-mail postilaatikon.

jk

Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti Penttilä - 16.08.2009, 09:32:26
Onko tuon Kuvat.fi:n ilmaisversion kestoa mitenkään rajoitettu? Onko se eräänlainen kokeiluversio? Jos palvelua haluaa käyttää, niin pitääkö tietyn ajan jälkeen siirryttävä maksulliseen versioon? Tästä en löytänyt mitään mainintaa nettisivulta.

Sikäli kuin tiedän niin ilmaisversiossa ei ole muita rajoituksia kuin tuo 1Gt:n levytila ja mainosbannerit. Suomen kuluttajansuoja ja lainsäädäntö on kuitenkin sen verran tiukka, että jos tuollainen aikarajoitus olisi niin siitä pitäisi tieto löytyä.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry