M27 - Nostopainosumu

Aloittaja PetriKe, 28.07.2006, 11:21:40

« edellinen - seuraava »

tähti_ville

Heippa

Modattu Canon 1000 D sai ensivalon tutulla kohteella  M27 löydät sen täältä

http://atinastronomia.blogspot.com/

terv. Antti

einari

Hyvin näyttää modaus pelittävän.
Taustataivas voisi olla ehkä aavistuksen mustempi mutta muuten nappisuoritus.
___
Tapio

awallin

Lainaus käyttäjältä: tähti_ville - 09.10.2009, 01:10:02
Heippa
Modattu Canon 1000 D sai ensivalon tutulla kohteella  M27 löydät sen täältä
Modasitko kameran itse? Mitä työkaluja/erikois-taitoja tarvitaan?

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: awallin - 09.10.2009, 15:23:06
Modasitko kameran itse? Mitä työkaluja/erikois-taitoja tarvitaan?

Pieniä ruuvareita, askarteluveitsi, pinsetit ja tippa liimaa. Ja kärsivällisyyttä. http://ghonis2.ho8.com/rebelmod450d1.html

tähti_ville

Heippa,

Lainaus käyttäjältä: awallin - 09.10.2009, 15:23:06
Modasitko kameran itse? Mitä työkaluja/erikois-taitoja tarvitaan?

En modannut itse kun se on sellanen juttu että puolisokeena 55vuotiaana vanhana kalkkeutuneena fosiilina käteni vapisevat sen verran ettei siitä tuu mitään niin lähetin englantiin modattavaksi ja hyvin toimii.  Ylvalla on kanssa modaus palvelu ja olisin varmaan laittanut sen kautta mutta kerkesin ennen lähettää kameran ennenkuin huomasin ylvan ilmoituksen.

työkalut --  lompakossa euroja  alle 300  :grin:

terveisin Antti

Timpe

Laitetaanpa ketjuun pienoinen croppi, joka on re-samplattu muun prosessoinnin aikana pariin kertaan originaalia pienemmäksi ja rajattu lopuksi Canonin EF200/2.8L objektiivin kuva-alan keskeltä tähän. Canon EOS 7D:n JPG-testikuvista koostettu 4x1min + 2x4min = 12min valotus aukolla F5.6 (ISO 800) ilman darkkeja tms. Näkyy yllättävän mukavasti ottaen huomioon, ettei kuvauspolttoväliä ole 200 milliä enempää  :rolleyes:
- Timo Inkinen

Lauri Kangas

Valitsinpa tutun ja turvallisen kohteen uuden kameran ensivaloksi.



http://www.ursa.fi/~lkangas/kuvat/091010_atik/m27_iso.jpg

C8 @ f/6.7, Atik 314L+, luminanssi 6x300s CLS-filtterillä, värikanavat 7x60s kullakin RGB-filsulla, 2x2 binnillä.

Olin ihan totaalisen ällikällä lyöty miten ylivoimaisen mahtavaa CCD-kuvaaminen on. Ei tule kyllä järkkäreitä ikävä ollenkaan.

PS. Seuratkaa tähtibasaaria lähipäivinä. ;)

-Jarz-

#187
Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 11.10.2009, 04:37:53

Olin ihan totaalisen ällikällä lyöty miten ylivoimaisen mahtavaa CCD-kuvaaminen on. Ei tule kyllä järkkäreitä ikävä ollenkaan.


Tervetuloa ccd maailmaan.
Tämä Atik 314L(+) tuntuu kohta olevan foorumin kuvausvälineiden standardi kamera  :wink:. Eikä ole mikään ihme sillä hintalaatusuhde on kaikinpuolin kohdillaan. Todella hieno kuva kameran ensivalotukseksi. Onneksi olkoon kameran johdosta.

JM
Jari
CPC 800 XLT - Skylux 70/700 - Pentax K10D - QHY5 - Atik 314L+

tähti_ville

No heippa.

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 11.10.2009, 04:37:53
Olin ihan totaalisen ällikällä lyöty miten ylivoimaisen mahtavaa CCD-kuvaaminen on. Ei tule kyllä järkkäreitä ikävä ollenkaan.

No on todella hieno kuva onneksi olkoon, mutta älä silti heitä järkkäreitä sivuun sillä kun se tulee liian helpoksi tuo kuvaaminen niin silloin kaipaat taas haastetta kehiin  :cheesy:

terveisin Antti

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 11.10.2009, 04:37:53
Valitsinpa tutun ja turvallisen kohteen uuden kameran ensivaloksi.
C8 @ f/6.7, Atik 314L+, luminanssi 6x300s CLS-filtterillä, värikanavat 7x60s kullakin RGB-filsulla, 2x2 binnillä.
Onnea ensivalosta! Ja tervetuloa Atik-joukkoon!
Vesku
www.vkastronomy.com

Cith

#190
Toiskohan se joulupukki mulle atikin...



Eka guidattu kuva isommalla putkella niin laitanpa vaikka "pieniä" puutteita onkin :)
20D, Meade LX200 10" x 0.63, iso1600, Ha:OIII:OIII + RGB. Ha: 3x10min + 6min, OIII: 4x10min +20min, RGB: 7x3min.

Edit: Lisätty n+1 minuuttia 30D ja 300D llä kuvattua RGB tä
 
AkiH

Pietari

näkyykö M 27 100 millisellä kaukoputkella??

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 26.10.2009, 16:51:37
näkyykö M 27 100 millisellä kaukoputkella??

Näkyy jo kiikareilla. Nostopainosumu on yksi tunnetuimpia syvän taivaan kohteita pohjoiselta taivaalta, ja ensimmäisiä kohteita johon aloittelijan kannattaa tutustua. Löytyy kun lähdet nuolen tähdistön kärjestä vähän ylävasemmalle.

Pietari

jaha minkäköhän kokoisena?? että kannattaako yrittää kuvata

Lauri Kangas

Kannattaa ainakin ensin yrittää löytää se ihan silmillä katsomalla. Kuvaaminen on hankalaa mutta voihan sitäkin kokeilla.