Siitepölykehät 2009

Aloittaja Veijo T, 31.05.2009, 13:04:50

« edellinen - seuraava »

Jarmo_

Onkos tässä kuvassa siitepölyä näkyvissä vai jotain muuta..

Mellon



Olipa Veijolla hieno H-linnakehä! Olen kanssa vahvasti sitä mieltä että ennemmin tai myöhemmin pelkät  kehät alkavat tympiä ja maisema mukana kuvassa on tervetullut lisämauste.

Timo Kuhmonen

Lainaus käyttäjältä: mellon - 08.06.2009, 19:58:34
Olen kanssa vahvasti sitä mieltä että ennemmin tai myöhemmin pelkät  kehät alkavat tympiä ja maisema mukana kuvassa on tervetullut lisämauste.
Taitaa olla männyn kehä tämäkin (siis kuva edellisessä viestissä) ? Pieni on kuva kooltaan. Uskoisin foorumin softan skaalanneen tuon, koska pitempi sivu on 900 pixeliä pitkä...

Heb

Kokeilin tälläkertaa yhdistää kolme kuvaa HDR-tekniikalla. Onnistui mielestäni hyvin vai tuliko kuvasta mielestänne liian tumma? Noh, nyt ainakin erottuu kehä paremmin. En erota itse ainakaan kuvasta kovin selvästi tuota männyn siitepölykehälle tyypillistä soikiomaisuutta.

jonttuli

Onkos nuissa kuvissani näkyvissä siitepölykehää? Paljaalla silmällä ainakin näkyi.

m-P

Viime vuoden topikki, tiedän, mutta kysymykseeni liittyvä kuvakin tuli kuvattua viime kesänä(;
Eli kuvasin tämän 30.05.09
Ja luulen, että nämä ilmassa leijuvat "hötöt" olivat jonkun puun siemeniä, eivätkä siitepölyä.
Niitä oli ilmassa useina päivinä toukokuun lopulla.
Kutsutaanko näitä siementen aiheuttamia kehiä myös siitepölykehiksi vai kutsutaanko/voisiko niitä kutsua erikseen esimerkiksi siemenkehiksi ?

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: red-i - 16.02.2010, 23:27:40
Ja luulen, että nämä ilmassa leijuvat "hötöt" olivat jonkun puun siemeniä, eivätkä siitepölyä.
Niitä oli ilmassa useina päivinä toukokuun lopulla.
Kutsutaanko näitä siementen aiheuttamia kehiä myös siitepölykehiksi vai kutsutaanko/voisiko niitä kutsua erikseen esimerkiksi siemenkehiksi ?

Ei se välttämättä tarkoita, että nuo "höytyvät" sitä kehää aiheuttaisivat vaikka niitä paljon ilmassa onkin tuossa touko-kesäkuun vaihteessa. Ja vaikka aiheutuisikin niin siitepölykehäksi sitä todennäköisesti kuitenkin kutsuttaisiin (en ole vielä ainakaan koskaan kuullut siemenkehistä). Todennäköisimmin tuo kehä aiheutuu männyn siitepölystä, sillä ne kukkivat noihin aikoihin.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry