Valaisevat yöpilvet, yleinen keskustelu

Aloittaja kekko, 30.01.2010, 00:01:42

« edellinen - seuraava »

m-P

Lainaamielestäni sen pohtiminen paljoa mitään tuo itse aiheeseen

Nimenomaan mielestäni asioiden pohtiminen tuo aiheeseen kuin aiheeseen uutta. Uusia näkemyksiä; uutta tietoa ja ymmärrystä.
Monia kuitenkin ilmeisesti kiinnostaa enemmän ilmiöiden ihailu, kuin niiden toiminnan ja alkuperän pohdinta.
Toki, itsekkin nautin kaikesta luontoon liittyvästä, varsinkin näistä mystisemmistä luonnon ilmiöistä, mutta kaipaan yleensä myös tietoa pintaa syvemmältä.
Ajattelin vain katsoa olisiko ihmisillä ollut mielipiteitä aiheesta..

Timo Kantola

Lainaus käyttäjältä: red-i - 31.01.2010, 23:46:59
Onko teistä ketään askarruttanut, että nuo valaisevat yöpilvet ovat mitä ilmeisimmin kovin tuore ilmiö.
Ensimmäiset havainnot lähteiden mukaan vuodelta 1885.
Taivasta on tarkkailtu jo vuosituhansia, joten tuskin ne huomaamatta olisivat jääneet.
Meteorit ovat syöksyneet ilmakehäämme, ja tulivuoret purkautuneet jo maapallon alkuajoista lähtien.
On kai hyvinkin mahdollista, että ne ovat osaltaan ihmisen aikaansaannoksia.
Ikäänkuin merkkejä ihmisen vaikutuksesta ilmakehäämme.
Teollinen vallankumoushan oli noihin aikoihin lähtenyt kunnolla käyntiin ja se saattoi Krakataun
purkauksen ansiosta saattaa alkuunsa tämän kiehtovan ilmiön.
Viime vuosina ilmiö on levinnyt yhä etelämmäs alkuperäisiltä esiintymis leveyksiltään.
Enkä usko, että ihmisen ilmakehään vapauttamien hiukkasten määrät ovat juuri olleet laskussa.

Mitä itse olette mieltä ?
Mielenkiintoinen ja mystinen ilmiö, joka tapauksessa.

Tuo oli minulle ainakin ihan uutta. Enkä osaa tuohon mitään komentoida , kun en ole mikään asian tuntija. Onkohan noita valaisevia yöpilviä eteläisellä pallonpuoliskolla ?
Timo Kantola