Uusi ohjaus-PC

Aloittaja dirty, 14.05.2009, 21:58:10

« edellinen - seuraava »

dirty

Vanha läppäri kaatuili kuluneella kaudella kesken kuvaussessioiden, joten päätin vaihtaa tilalle jotain muuta. Lisäksi suunnitelmissa oli muutenkin integroida PC jalustan itsetehtyyn kolmijalkaan. Netistä löytyi sopiva mini-PC eli Digital Engine 965, joka on vain 16cm x 16cm x 5cm ulkoisilta mitoiltaan. Huolimatta pienestä koosta tähän saa sisälle Core2 Duo prosessorin aina 2.4GHz asti. Itse valitsin 2.0Ghz, joka on minulle riittävä nyt ja varmaan jatkossakin. Pyörivän levyn sijaan valitsin massamuistiksi 8GB flash diskin. Tällä pitäisi pärjätä kyllä pakkasissakin. PC:ssä on 4 USB 2.0 ja yksi RS232, nämä riittävät myös. Lisää sarjaportteja teen kahdella USB-RS232 adapterilla. PC:ssä on lisäksi normaali 100Mb/s Ethernet kontrolleri, kaksi näytönohjainta ja ulkoinen SATA. Kotiverkkooni PC kytkeytyy A-Linkin sähköverkko/Ethernet -adapterilla. Ohjaus tapahtuu etänä remote desktopilla joka desktop-PC:llä tai läppärillä.




   
Harri Hytönen

papamiguel

Hienon näköinen viritys! Kuuluuko kuvissa ollut tikkuaski mukaan pakkaslämmittimenä?  :laugh:

dirty

Nyt puolen vuoden käytön jälkeen olen ollut tosi tyytyväinen mini-PC:een. 2.0GHz Core2 Duo on näpsäkkä kaikkiin kuvaamisessa tarvittavien ohjelmien ajoon. Flash-levy on hieman hitaampi kuin pyörivät levyt noin yleensä ovat, mutta kuitenkin tarpeeksi nopea että esim. Windows käynnistyy ja kuvat tallentuu säädyllisessä ajassa. -23C pakkasessa ei myöskään ongelmia. Pyörivän levyn ja näytön puuttuessa pakkasenkestävyys paranee huomattavasti. Säilytän kalustoa kylmässä varastossa, jossa sielläkin on ollut välillä -15C. 
Harri Hytönen

Jarkko.A

Kannattaa harkita ssd-levyä seuraavan hankinnan yhteydessä kun niiden hinnatkin ovat tippuneet. Kestää pakkasta yhtä hyvin kuin perusflashmuisti ja on jopa nopeampi kuin tavallinen kovalevy.