Mikä on mielestäsi paras suomalainen astrokauppa näistä viidestä vaihtoehdosta?

Aloittaja Erik Pirtala, 09.05.2009, 13:39:13

« edellinen - seuraava »

Erik Pirtala

Mikä on mielestäsi paras suomalainen astrokauppa noista viidestä vaihtoehdosta?

GaryP

Aika huono idea äänestykseen, tai ehkä voisi sanoa huono tapa. Onko varma että listalla on kaikki mahdolliset? Listalle pitäisi pystyä myös lisäämään uusia, eli keskusteluna tuo voisi olla hyvä.

Noh, eihän minun ole pakko osallistua äänestykseen, mutta eipä mikään estänyt kommentinkaan laittamista.
:angel:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Erik Pirtala

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 09.05.2009, 13:55:32
Aika huono idea äänestykseen, tai ehkä voisi sanoa huono tapa. Onko varma että listalla on kaikki mahdolliset? Listalle pitäisi pystyä myös lisäämään uusia, eli keskusteluna tuo voisi olla hyvä.

Noh, eihän minun ole pakko osallistua äänestykseen, mutta eipä mikään estänyt kommentinkaan laittamista.
:angel:

Kari
Tarkoitin Että mikä noista viidestä

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Tähti Erkki - 09.05.2009, 14:00:13
Tarkoitin Että mikä noista viidestä

Heh, et voi siinä tapauksessa kirjoittaa kysymystä tuohon muotoon kuin se otsikossa on...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Iiro Sairanen

Olen asioinut vain yhden vaihtoehdon kanssa. Voinko äänestää sitä parhaaksi???
Iiro Sairanen
--> http://deepsky.arkku.net <--

Erik Pirtala

Lainaus käyttäjältä: Iiro Sairanen - 09.05.2009, 15:35:15
Olen asioinut vain yhden vaihtoehdon kanssa. Voinko äänestää sitä parhaaksi???

voit tietty

LainaaHeh, et voi siinä tapauksessa kirjoittaa kysymystä tuohon muotoon kuin se otsikossa on...

nyt meni jotain ohi...

GaryP

Meni ohi? Otsikossa ei kysytä "Mikä on seuraavista mielestäsi paras astrokauppa?" vaan "Mikä on mielestäsi paras suomalainen astrokauppa?".

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Iiro Sairanen

Iiro Sairanen
--> http://deepsky.arkku.net <--

spuge

#8
Itse olen asioinut kaikissa Nikkarituotetta lukuun ottamatta. Tässä kokemuksiani ja ajatuksia..

Ylva astronomia: Kaikki toimii niin kuin pitääkin. Myytävät tuotteet on esitelty verkkosivuilla hyvin ja niiden hinnat on selkeästi merkitty. Esiteltyjä tuotteita myös on varastossa, joten niitä ei tarvitse odotella viikkokaupalla. Palvelu (sähköpostitse) on ystävällistä ja todella nopeaa. Mailasin tilaukseni ja pyysin laskun s-postiin, että voin maksaa ennakkoon. Sain laskun samantien ja maksettuani sen ilmoittivat postittaneensa tilaamani tuotteen ja sain seurantatunnuksen mukaan. Paketti oli siten noudettavissa jo seuraavana päivänä postista. Ainoa negatiivinen asia mikä mieleeni tulee, on se että tuotteen mukana ei tullut kuittia! Kaipa sen saa pyydettäessä.. jos tilaatte tuolta, niin kannattaa varmaan erikseen pyytää.

Villen kello: Olen asioinut Turun varastomyymälässä. Myymälän valikoimat olivat rajalliset, mutta haluamani okulaarit sattuivat juuri olemaan hyllyssä. Hinnat kutakuinkin kohdallaan. Valikoimat tilattaessa (ainakin teoriassa) laajat ja mukana myös paljon ei niin laadukasta tavaraa. Tulee vähän mieleen hong kongit ym. kun liikkeessä myydään tavaraa laidasta laitaan.. mutta ehkä pelkillä astrokamoilla ei liikettä kovin hyvin Suomessa pyöritetä. Pistin vk:ssa tilaukseen Baaderin 21mm hyperionin ja finetuning-renkaat. Jätin sähköpostiosoitteeni ja lupasivat ilmoittaa kun tuotteet ovat tulleet. Arvioivat odotusajaksi muistaakseni 3 viikkoa. Kuukauteen ei kuulunut mitään, niin kysyin tilaamieni tavaroiden perään. Vastaus oli, että tuotteita ei ole saatavilla ja he olivat unohtaneet ilmoittaa minulle. Ylvasta sitten tilasin ja heti sai.

Teknofokus: Ihan asiallinen kauppa. Tuotteet osin heikosti esitelty verkkosivuilla. Valikoimissa ilmeisesti vähän kaikenlaista mielenkiintoista jos tietää kysyä. Asiantunteva ote.

Stellkronos: Olivat lopettamassa toimintaansa heidän kanssaan asioidessani. Tuotteita oli enää vähän jäljellä. Palvelu oli hyvää. Ovat käsittääkseni lopettaneet tähän mennessä kokonaan toimintansa.

Nikkarituote: Aika rajalliset valikoimat. Hintoja ei ole verkkosivuilla merkitty muutamaa tuotetta lukuun ottamatta. Tulee sellainen fiilis, että tuo optiikkapuoli ei ole yrityksen toiminnassa kovin merkittävässä roolissa.
WO Megrez 72/432, SW SkyMax 180/2700

white velho

Villen kello: Olen asioinut Turun varastomyymälässä. Myymälän valikoimat olivat rajalliset, mutta haluamani okulaarit sattuivat juuri olemaan hyllyssä. Hinnat kutakuinkin kohdallaan. Valikoimat tilattaessa (ainakin teoriassa) laajat ja mukana myös paljon ei niin laadukasta tavaraa. Tulee vähän mieleen hong kongit ym. kun liikkeessä myydään tavaraa laidasta laitaan.. mutta ehkä pelkillä astrokamoilla ei liikettä kovin hyvin Suomessa pyöritetä. Pistin vk:ssa tilaukseen Baaderin 21mm hyperionin ja finetuning-renkaat. Jätin sähköpostiosoitteeni ja lupasivat ilmoittaa kun tuotteet ovat tulleet. Arvioivat odotusajaksi muistaakseni 3 viikkoa. Kuukauteen ei kuulunut mitään, niin kysyin tilaamieni tavaroiden perään. Vastaus oli, että tuotteita ei ole saatavilla ja he olivat unohtaneet ilmoittaa minulle. Ylvasta sitten tilasin ja heti sai.

[/quote]

Itse kun tilasin Villen kellosta Celestronin okulaarin, niin sain odotella puolitoista kuukautta, ennen kuin soittelin ja kertoivat tuotteen olevan loppu. Tilasin Sky-watsherin okulaarin sen tilalle. Ei olut kovin laadukas kun maksoi 30€. Tuotten tuleminen soitosta kesti noin viikon. Nettisivut ovat kattavat, ja saattaa löytyä joitain todella hyviä tarjouksia. Ainoa ongelma on tilauksen toimituksen hitaus  :cry:.

Lauri Kangas

Teknofokus saa erityispisteet asiantuntemuksesta ja palvelualttiudesta ratkaista kaikenlaisia ongelmia, joita pähkähullulle harrastajalle sattuu eteen. Ylva on myös hyvä pulju, hinnat kohdallaan, toimitus pelaa hyvin ja palvelu ystävällistä. Listasta puuttuu Ursa joka on myös mainio astrokauppa.

Stellkronoksesta ja Nikkarituotteesta ei ole kokemuksia.

Villen Kelloa en suosittelisi pahimmalle vihamiehellenikään. Perustelut on kirjoitettu foorumille jo moneen kertaan.

DarkSide

Morrjensta kaikille..

Noniin, täytyypä osallistua keskusteluun  :cheesy: Kokemuksia löytyy seuraavista kaupoista:
YLVA, Villenkello, Teknofokus ja Stellkronos.. mainittakoon, että rahaa on "palanut" roppakaupalla myös
suoraan euroopan kaupoille, mutta kyse on Suomalaisista välittäjistä  :wink:
Vuonna 1997 ostin linssiputken Stellkronoksesta ja 16" Newtonin perään heiltä. Palvelu hyvää ja
asiantuntevaa, harmi kun lopettavat toimintaansa  :huh: H.Määttänen on(Teknofokus) käsite jo
harrastajille Suomessa!! Peiliaihioita ym. sälää jo vuosikymmenten ajan toimittanut monille putkenrakentajille
80-luvulla (myös Lahden seudulle monet). TODELLA asintuntija alalla ja suosittelen.. Lisäksi samalla harrastaja
ja tuttu lähes kaikille. Hannun "jauhoilla" hioin ekan peilini  :cheesy: Kannattaa kysyä tarjousta myös häneltä  :wink:
Myös Villenkellolta paljon tilanneena en voi liittyä haukkujien seuraan. Palvelu on heidän valikoimaansa ja
viestitulvaansa nähden hyvää! Toki parannettavaa varmaan palvelun nopeuden ja loppuunsaattamisen kanssa
on, mutta olen yleensä palveluun tyytyväinen. Hinnat ovat lisäksi kilpailukykyisiä eli halvimpia Suomessa..
Villenkellolla on todella monta osa-aluetta nettimyynnissä hoidettavana (paljon viestejä) ja suhteellisen pieni
organisaatio hoitamassa.. Valikoima laajin Suomessa alalta.
Ylva on uusin tulokas markkinoilla ja hoitanut asiat TODELLA mallikkaasti.. M.Sikkilän kanssa reilusti puheaikaa
käyttäneenä ja muutenkin monet turinat puhuneena olen vakuuttunut uudesta "tähdestä" tähtiroinan välittäjänä
Suomessa. Esimerkillisen toiminnan kauppa ja MIES.. :grin: Toivon Miikalle kärsivällisyyttä ja pitkää ikää harrastajien
keskuudessa, onhan hän harrastajakin samalla ja tapahtumista tuttu kaveri. Aivan kuten Määttänenkin!!
Kukapa tuntisi harrastajien välineet paremmin, kuin harrastajapohjainen myyjä??

Joopajoo, kukahan olisi sitten paras?? Kolmen kopla, sanoisin  :laugh: Kaikilta saa hyvää palvelua ja jos nyt joku okulaari
ei toisella ole hyllyssä, niin toisella on.. Suomen kokoisessa maassa ei voi pitää isoja varastoja hyllyssä, ellei ole miljardööri..
Kannattaa kysellä ja toivon kaikille alan harrastustavaraa välittäville yrityksille pitkää ikää!!!!!!   
Loppujenlopuksi harrastaja voittanee kun palvelua saa Suomenkielellä ja luotettavasti. Kun tavaran
ostat Suomalaiselta kauppiaalta, niin hän kantaa kuitenkin riskin, joka voi ulkomailta ostaessa olla suurikin kiloeuroja
lähettäessä..

Näin "tehtynä" lama-aikana toivon harrastajilta myös kärsivällisyyttä ostoja tehtäessä, eipä ne tähdet kuukaudessa
mihinkään katoa  :rolleyes:

..Mitähän jäi sanomatta?? 

T.Jyrki  :wink: 

Erik Pirtala

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 10.05.2009, 01:42:04Listasta puuttuu Ursa joka on myös mainio astrokauppa.

Voi ei unohdin ursan :angry: :angry:

LainaaNäin "tehtynä" lama-aikana toivon harrastajilta myös kärsivällisyyttä ostoja tehtäessä, eipä ne tähdet kuukaudessa
mihinkään katoa 
Eivät niin, mutta pimeät yöt ehkä  :evil:

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Tähti Erkki - 10.05.2009, 09:13:31
Eivät niin, mutta pimeät yöt ehkä  :evil:

Meinaatko että jos lama jatkuu syksyllä, saadaan silti pitää pitkät päivät? Sekin kelpaa minulle...
:wink:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Erik Pirtala

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 09.05.2009, 15:59:46
Meni ohi? Otsikossa ei kysytä "Mikä on seuraavista mielestäsi paras astrokauppa?" vaan "Mikä on mielestäsi paras suomalainen astrokauppa?".

Kari

Nyt tajusin, korjasin virheen otsikosta.