CDC - planeetan kuut näkyviin ?

Aloittaja Timo Kuhmonen, 16.04.2009, 18:56:20

« edellinen - seuraava »

Timo Kuhmonen

tämmöine ongelma tuli eteen, pinottuja Saturnus kuvia tutkiessa. Olisin halunnut näkyviin esim Saturnuksella suurimmat / kirkkaimmat kuut (Titan, Rhea, Tethys, Dione). Eivät näy....
Jupiterin näkymää eroaa siinä mielessä, että neljä kirkkainta kuuta tulee samoilla tähtikarttasoftan asetuksilla esille.

Tietääkö joku millä saa Saturnuksen kuutkin esille ?

(sama tieto on tietenkin Tähdet -vuosikirjassa...,  kätevää olisi jos CDC softalla myös sen esille saisi)

Timo Kantola

Mulla ainakin näkyy ( pikasesti katsottuna) 7 suurinta Saturnuksen kuuta Cartesilla..

Niin, ymmärsin että et saa niitä kartta ohjelmalla näkyviin... vai oliko kyse sittenkin kuvauspuolesta..?
Timo Kantola

Timo Kuhmonen

Karttaohjelmasta oli kyse... Tarvitaankohan softaan joku täppä päälle, että kuut näkyy ? Mikä versio sinulla on Cartes Du Ciel -softasta ?

Timo Kantola

Tällänen kuin:
Version 2.76    2004-11-21

Enkä oikeen löytänyt kuut päälle/pois täppää..

Tässä mun asetuksia..:
Timo Kantola

Timo Kuhmonen

asetukset laitoin samaksi, ei näy Saturnus kuut... Softaversio eroaa hieman, minulla 2.76c.

Timo Kantola

Jaa.. en osaa auttaa - zoomannut tarpeeksi?

Tälleen pitäis näkyä:
Timo Kantola

Timo Kuhmonen

On zuumattu, enemmänkin kuin kuvassa edellä. Ei kuita näy...

Timpe

Jos epätoivo valtaa mielen CDC:n kanssa, niin Saturnuksen kuut löytyvät online-versiona mm. Sky and Telescopen sivuilta  :tongue:
   http://www.skyandtelescope.com/observing/objects/planets/3308506.html?showAll=y&c=y#.
Näkymän voi kääntää omaan putkeensa sopivaksi.
- Timo Inkinen

Timo Kuhmonen

Päivitin CDC:n v3 betaan (3.0.1.6), toistaiseksi on toiminut kaatumatta. Jos softa pelaa jatkossakin, voin jättää sen koneelle. Siellä Saturnuksen kuut näkyy :)