Baader Planetarium (Saksa) -kokemuksia

Aloittaja Timpe, 06.04.2009, 22:08:23

« edellinen - seuraava »

Timpe

Onko joku tilannut tavaraa suoraan Baaderilta Saksasta? Jos on, niin voisi kertoa kokemuksiaan tähän ketjuun.
Linkki Baaderin sivuille on tässä:
http://www.baader-planetarium.com/pdf_download.htm (tuoteluettelot)
http://www.baader-planetarium.de/com/Bestellung/bestellung-e.htm (tilauskaavake)

Laitoin tuolla eilen tilaukseen pari suodatinta ja sain koneellisen automaattivastauksen saman tein. Tuon jälkeen onkin ollut hiljaista tuolta suunnalta. Odottaisin saavani tilausvahvistuksen ja tarkemmat tiedot postikuluista/toimitusajoista (yms.) + PayPal-maksua varten hiukan muutakin lisätietoa. Milloin mahtanevat reagoida tilaukseeni?

Tilaukseni tein vahingossa saksankielisen tilauskaavakkeen (link) kautta, kun en huomannut linkkiä enkunkieliselle sivulle (saksa kääntyy auttavasti ja luulen selvinneeni sivusta ihan ok). Englanninkielisellä sivulla (jota luin tänään) on kuitenkin erikseen vielä tämä lisäys:
"If you are situated in a country within the EU where there exists an exclusive national distributor for Baader Planetarium products, we will gladly transmit your order to this local distributor to assure that you receive the product in the fastest way and with the lowest transportation costs. In this case we will notify you."
Olisikohan tilaus siis kuitenkin kääntynyt Teknofokukseen, mikä lienee Suomen Baader-edustus? (Ajattelin tällä kertaa nopeuttaa tilaustani tilaamalla suoraan Saksasta, kun HM lupaili toisaalla palvelua vasta huhtikuun puolivälin jälkeen.)
- Timo Inkinen

Kaizu

Baaderin suotimia näkyy olevan kaupan Teknofokuksessa, Ylvalla ja Villen kellossa eli Suomalaisia jakelijoita riittää.
Kenellekkä näistä tilauksesi on ohjattu?

Kaizu
Kai Forssen

Timo Kuhmonen

Baaderin tuotteita on minullakin (okulaari, suotimet, etsinkiinnityksen tarvikkeet). Olen tilannut ne TS:n kautta.
Mahtaako tulla yhtään halvemmaksi tilata suoraan Baaderilta ?

Jos tuotteissa jotain parannettavaa tms. ehdotuksia ollut- olen niistä informoinut Woitalalle. Hän on sanonut välittäneensä tiedot eteenpäin Baaderille (huomioivat ne tuotesuunittelussa)

PetriKe

Itse olen asioinut Baaderin kanssa suoraan sähköpostilla englanniksi. Vastaus on aina tullut suht vikkelään. Tavarat olen maksanut ulkomaanmaksuna nettipankissa ja tavara on lähtenyt sieltä päästä liikkeelle heti, kun maksu on heillä nakynyt. Nykyään lähettävät tavarat suoraan tilauksesta laskun kera, on meinaan sen verran tullut sieltä ostettua, jotta luottamusta löytyy. 
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 06.04.2009, 22:41:18
Baaderin suotimia näkyy olevan kaupan Teknofokuksessa, Ylvalla ja Villen kellossa eli Suomalaisia jakelijoita riittää.
Kenellekkä näistä tilauksesi on ohjattu?

Eivät näemmä ohjanneet tilausta mihinkään, vaan ottivat itselleen. Tänään tuli tilausvahvistus, joka oli lähetetty eilen iltayöstä klo 23 tienoilla. Tarkistavat tuotteiden saatavuuden (outoa, että tuollakin tehdään tuota, olisi luullut saatavuuden olevan paras Saksassa) ja kertovat seuraavaksi PayPal-ohjeet maksua varten.

Lainaus käyttäjältä: Timo Kuhmonen - 06.04.2009, 23:01:47
Mahtaako tulla yhtään halvemmaksi tilata suoraan Baaderilta ?

Eipä taida tulla. Tein pikaisen tarkistuksen muutaman Baader-tuotteen osalta ja Ylva tai Villenkello oli noista halvin. Mutta tämäkin näyttää vaihtelevan tuotteen mukaan esim. näin: (tilasin IR Passin ja Neodymium Moon&Skyglowin vanhan UHC-S:n rinnalle)
Baader 1¼" O III Filter => Baader EUR 69,-  Ylva 69,-  Villenkello 65,- (TS ja Teknofokus myyvät Baaderin hinnaston mukaan)
Baader 2" IR-Pass filter => Baader EUR 84,-  Ylva 79,-  Villenkello n.a. (TS ja Teknofokus myyvät Baaderin hinnaston mukaan)

Baaderin sivuilla on parhaat tuotetiedot ja laajin valikoima, samoin myös tuotteiden saatavuus lienee (?) varminta tuota kautta. Itse hain näitä etuja suoraan Baaderin kautta tilaamalla, en niinkään halvinta hintaa. Välikädet ovat aina välikäsiä, joista aiheutuu viiveitä tilauksen kulkuun (varsinkin VK:n tapauksessa  :tongue:). En tiedä tuleeko tähän tilaukseen kuitenkaan näitä etuja, jos Baaderkin käyttää oman aikansa tilauksen käsittelyyn. (Parhaat vasteajat nettitilauksilleni olen edelleenkin saanut tilaamalla kamat suurista amerikkalaisista NYC verkkokaupoista tyyliin Adorama ja BH Photo, muttei tuoltakaan kaikkea kannata tilata.)
- Timo Inkinen

DarkSide

 Baaderilta ostaessa EI todellakaan mitään ongelmia. Palvelu todella laadukasta ja nopeaa. Onhan kyse
alalla kauan vaikuttaneesta välittäjästä/valmistajasta. Samaan tapaan Petrin kanssa eli yhteyttä
s-postilla ja muutaman postin jälkeen lähettäneet PDF-laskun, jonka olen maksanut verkkopankilla.
Usean lähetyksen vastaanottaneena pitäisin erittäin luotettavana. Noin viikon tavara matkaa
UPS-kuljetusfirman kanssa ja seurantakoodia käyttämällä saat reaaliaikaista tietoa matkanvarrelta..
Kieleksi käy Saksa/Englanti. Takuuasioista voin todeta myös sellaista tarvinneena, että kyllä hoituu
Saksalaisella tarkkuudella  :smiley:

T.Jyrki

Lauri Kangas

Itselleni ja yhdistykselle tulleet Baaderin tuotteet olen tilannut Teknofokuksen kautta ja hyvin on toiminut. Välillä Baaderin sivujen hintoja halvemmallakin.

Timpe

Tuli tällainen "positiivinen" uutinen Baaderin uusimmista 2" BBHS kulmapeileistä:

Production Error: 2" BBHS mirror
Dear Mr. Inkinen,
You have purchased a 2" BBHS star diagonal #2456115 from us in the past months.
Unfortunately we have just noticed that in the last production batch of these mirrors, the coating of the optical surface does not meet our highest standards.
For this reason we will exchange all mirrors of this faulty production batch free of charge without exception. We therefore ask you to do the following...


Ja palautusohjeet tulivat tuon jälkeen, joissa kysyttiin myös postikulujen hyvitystä varten pankkitilini numeroa tai suostumusta Baaderin tuotehyvitykseen (aurinkokalvoa ja puhdistusnestettä olisi tullut takaisin uuden kulmapeilin mukana). Nostan hattua Baaderille tuollaisesta tuotevastuusta, vaikka olen natkuttanut täällä Baaderin MB II binoviewereistä  :smiley:

Kuinka moni muu yritys olisi vain hissukseen laittanut tuotevirheilmoituksen jonnekin verkkosivuilleen piiloon? Itse en näet huomannut oman kulmapeilini pinnoitteessa mitään virhettä, mutta lähetin sen tänään takaisin Baaderille vaihtoon. Odotusaika uuden korvaavan peilin saapumiselle on kolmisen viikkoa.
- Timo Inkinen