LXD75 vai EQ6 SkyScan?

Aloittaja dirty, 30.10.2006, 14:39:22

« edellinen - seuraava »

dirty

Harkinnassa olisi n. 1k euroa maksava jalusta, jolla voi kuvata seurannalla ja myös ilman.
Liikuttelu pitää sujua henkilöautolla.
Jalustaan olisi tarkoitus laittaa ensin 5" Maksutov ja myöhemmin vaihtaa putki
about 8" SCT + seurantaputkeen. Nämä kaksi jalustaa ovat ehkä vaihtoehtoina.
Kumpi lienee parempi? Autostar löytyy jo omasta takaa, joten LXD75 voisi olla ilman kapulaa.
Harri Hytönen

diesel

Kyllä silloin toi LXD75 jalusta on varmasti järkevämpi ostos silloin jos on jo kapula ennestään.
Tosin toi EQ6 on varmasti hiukan tukevampi, mutta myös painavampikin.

Muistelisin edellisessä foorumissa, että sitä jalustaa kehuttiin.

tide


EQ6 SkyScanista puheen ollen...onko siinä suuria eroja firmwareversioiden ominaisuuksissa. Pääsin kokeilemaan jalustaa missä oli muistaakseni 2.08, mutta 3.10 tai kolmosversioita voi kuulemma vain päivittää?? Tosiko?

Eli tuleeko hyvin toimeen alle kolmosen softalla?

Uppo

Tosi, eli vain kolmosversio sisältää päivitysmahdollisuuden.

Yritän itse kitkutella nykyisillä peleillä ja odottelen tuota V3:sen tännetuloa.
Jani Virtanen

einari

HEQ5 Pro-jalustakin voisi riittää (itsellä myös 8" SC+pieni linssiputki ko jalustalla).

Varoituksen sana SkyScanien kapuloista.
Foorumeilta olen lukenut ongelmista 3.X versioiden kanssa ja myös päivitysten kanssa on ollut ongelmia (jotku sanoo myös että 3-version kapula hyytyy helpommin pakkasessa kuin kakkonen.
Eli kannattaa ehkä vielä odottaa jonkin aikaa ja pysyä 2.x-versiossa (joka sinänsä on aivan toimiva).
___
Tapio

dirty

Lainaus käyttäjältä: einari - 12.12.2006, 13:08:55
HEQ5 Pro-jalustakin voisi riittää (itsellä myös 8" SC+pieni linssiputki ko jalustalla).

Olen itsekin suunnitellut vähän tuollaista kuormaa, mutta ehkä kuitenkin jalustaksi EQ6:sta.
Miten tukevasti HEQ5 Pro kantaa nuo putket ja paljonko massaa niissä on yhteensä?
Riittääkö tukevuus kuvauskäyttöön?
Harri Hytönen

einari

Toistaiseksi olen kuvannut vasta yhdistelmällä ED80+ST80+muut(Duomount,StarShoot-kamera+Atik-kamera).
Tästä tulee ehkä kuutisen kiloa.
Isommalla putkella en ole vielä kuvannut. Siitä yhdistelmästä tulee painoa ehkä 10-11 kiloa josta luulen HEQ5:n hyvin selviävän (varsinkin kun autoguidaa).
___
Tapio

dirty

Näyttää siltä, että hankin joko EQ6:n tai HEQ5:n SynScanilla.
Nettisurffailun jälkeen olen tullut sellaiseen tulokseen, että
näissä on parempi seuranta kuin LXD75:ssa. Hintaero ei näiden
Syntan jalustoiden välillä ole suuri. Liikuteltavuudessa HEQ5 olisi
parempi kuin EQ6, mutta ei olis tarkoituskaan lähteä näitä
kauas kuskaamaan. EQ6:ssa olisi vielä kasvuvaraa, jos tulevaisuudessa
hankkii uusia putkia.

Saa nähdä odottelenko, että v3 kapulat tulevat Villenkelloon vai
ostanko vanhalla v2:lla olevan. Tuon EQMOD:in jälkeen läppärillä
ohjetessa saa ilmeisesti kaikki samat toiminnallisuudet kuin v3:ssakin.
Harri Hytönen