Canonin peilin lukitus

Aloittaja TuRe, 28.10.2006, 14:42:51

« edellinen - seuraava »

TuRe

Voiko Canon 300 D peilin lukita valotuksen ajaksi ylös?
Tuomo Repo

Uppo

#1
Noo sehän on ylhäällä valotuksen aikana. :)

Varmaan tarkoitit että peili lukitaan ylös jo ennen valotuksen alkamista, muistaakseni jossain venäläisessä firmis patchissa oli tuo mahdollisuus. Eli omalla vastuulla sitten päivittelemään, ISO3200 vaihtoehtokin taisi olla ominaisuuksissa, kohiseehan se sitten kunnolla.

Löyty linkki pienellä etsimisellä http://www.digitalrebel.nl/files/UnDutchables_0.2.3.zip
Kannattaa tutustua aiheeseen kunnolla ennenkuin päivität kamerasi.
Jani Virtanen

TuRe

Kiitos Kaizu. Minä en taida uskaltaa ryhtyä moiseen virittelyyn, kun siinä saattaa käydä urposti.
Tuomo Repo

Meade-mad

Peilin ennakkolukituksen voi usein korvata apusulkimella nimeltä "hattu". Kauko-ohjaus on tosin rajallinen...

jk

Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

TuRe

Kaizu. Onko se muutos voimassa sitten kaikessa kuvauksessa? Unohdetaan se "hattutemppu" (Meade-mad).
Tuomo Repo

GaryP

Canon 300D:n firmiksen päivittäminen ei ole tuonut mitään ongelmia mukanaanö. Kannattaa vain muistaa yksi asia ennen päivitystä, eli vaihtaa menut englanninkielisiksi.
Peilin lukitus on ihan ehdoton jos on pidempää teleä ja lyhyttä valotusta. Umpipimeässä ei sitä murto-osan sekunnin värähtelyä havaitse koska pitkä valotus on kuitenkin pakollinen. Kaukolaukaisinhan sinullakin jo varmaan on? Sekin on ihan pakollinen, helppo tehdä itse.

T:Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

TuRe

En ole vielä ohjelmoinut. Työkalukohde Firmware ei näytä aukeavan ennen? Lankalaukaisija on tietysti käytössä. Jalusta on aika tukeva (HEQ_5 Sky Scan) ja otin esim kuusta yli 4 m tehollisella polttovälillä kuvia, enkä kyllä huomannut mitään värähdyksiä kuvissa (suurennettunakaan), valotusaika 1-1,3" ISO100. Skymax 127/F33 Barlowilla, tarkka mosaiikki.
Onko Teillä sellaisia kokemuksia, että kannattaa lukita ennen laukaisua?
Tuomo Repo

risto1

Kysymys GaryP lle
mitä saavutetaan englanninkielisillä valikoilla suomenkielisiin verrattuna,
minulla on ollut ven. firmis jo pari vuotta suomenkielisin valikoin.
Olenkohan minä nyt menettänyt jotain?
t. Risto

TuRe

Tuomo Repo

GaryP

Risto,

Muistelen ettei valikot olisi täydellisiä suomenkielisenä. Hitto kun en muista tarkkaan, tuosta on jo niin kauan aikaa kun sen päivityksen itse tein ja suomenkielinen valikko jäi käyttöön. Olikohan se niin ettei suomenkielistä enää voinut vaihtaa muuhun, muuten kuin palauttamalla orkkis firmis? Osaako kukaan muu kertoa, kun tämä sama pää kesät talvet alkaa pätkimään aina vaan pahemmin...

T:Kari

Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

risto1

Lainaus käyttäjältä: TuRe - 31.10.2006, 18:26:50
Terve Risto.
Miten jatkan?
Jatka kysymällä Kaizulta, hän hoiti minun kameraan firmiksen päivityksen.
Hyvin on toiminu, en vaihtaisi alkuperäiseen. 
Risto

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: TuRe - 31.10.2006, 14:28:42
Onko Teillä sellaisia kokemuksia, että kannattaa lukita ennen laukaisua?

Itse harmittelin, kun peilin lukitus ei toimi sarjakuvaustilassa. Tai siis toimii, mutta silloin ei saa sarjakuvaa.
Tein sitten pieniä testejä ja totesin ettei se peilin tärinä juuri vaikuta kuvaan omalla kalustolla, tai jos vaikuttaa niin
niin pieneen osaan kuvista, että ne voi sitten ennen pinoamista karsia pois.

Tämä siis siksi, että voin jättää lankalaukaisimen namiskan pohjaan ja painua sisälle kameran jäädessä
rouskuttamaan 30s valotuksia.