Ulkomaiset verkkokirjakaupat

Aloittaja Tumppu, 29.01.2009, 22:17:33

« edellinen - seuraava »

Tumppu

Voisi aloitella ketjua ulkomaisista verkkokirjakaupoista...

Itse on tullut tilailtua alan kirjoja kaikille tutusta Amazonista ja Suomessa ehkä vähän tuntemattomammasta Better World Booksista.

Amazon ei liene esittelyjä kaipaa. Täältä olen tilaillut käytännöllisiä alan teoksia, mm. Terence Dickinson: Nightwatch, Gary Seronik: Binocular Highlights yms. Toimitukset toimineet hyvin, hinnat edulliset ja toimituskulut inhimilliset. Muutamia kirjoja on tullut tilattua myös Brittien Amazonista ja käytettyjä kirjoja pienemmiltä myyjiltä jotka pitävät omaa kauppapaikkaa Amazonissa. Näissä tapauksissa toimitus selvästi hitaampaa.

Itselle hieman uudempi tuttavuus on Better World Books joka on enemmän painottunut käytettyjen kirjojen myyntiin ja kirjojen hinnat lähtevätkin parhaimmillaan alle 1 dollarista. Myytävänä mm. vanhoja kirjastokirjoja. Toimituskulut Suomeen hyvinkin kohtuulliset. Täältä ei ehkä löydä niinkään tähtikartastoja yms. vaan yleispätevämpää kirjallisuutta, mm. astronomian historiaan ja kosmologiaan liittyen. Heittohalpoja löytöjä on itselle haaviin sattunut esim. Timothy Ferris: Coming of Age in the Milky Way, Carl Sagan: Cosmos ja Murmurs of earth - the Voyager interstellar record. Mukavana lisänä Better World lahjoittaa jokaisesta ostetusta kirjasta pienen summan lukutaidon edistämiseen maailmalla. Toimitukset ehkä himpun hitaampia kun Amazonilla ja paketointi ei yhtä huolellinen, mutta rahoille on saanut paremmin kun hyvin vastinetta.

Minkälaisia kokemuksia on muilla ollut ulkomaisista verkkokirjakaupoista?
"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move."

MarkoM

#1
Itse olen pari kertaa tilannut Englannin Amazonista tavaraa, ja mielestäni ainakin toimitukset ovat olleet todella nopeita. Muistelisin, että ensimmäisellä kerralla tein tilauksen maanantaina ja tiistaina oli postilaatikossa lappu, että paketin saa noutaa postista! Toimituksen nopeus todella yllätti, harvoin edes kotimaisista verkkokirjakaupoista (tai mistä tahansa muusta kotimaisesta verkkokaupasta) saa tavaran yhtä nopeasti!
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Tumppu

Veikkaan että omat kokemukseni hitaista toimituksista on ollut enemmän kiinni saarivaltion postilaitoksesta kun itse Amazonista. Yksi tavaralähetys Englannista kesti tulla n. 2 kuukautta ja senkin olivat onnistuneet postissa rikkomaan...
"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move."

AP

Kirjat (yksittäispakatut) ja bluray:t (yleensä suomenkielisillä teksteillä vieläpä  :grin:) tulevat amazon.co.uk:sta noin kolmessa päivässä allekirjoittaneelle Royal Mailin kautta.  Ei pahoja kokemuksia.

T:AP
Antti Paaso

Vesa Kankare

Jotain sattumia saattaa löytyä play.comista, josta kirjat tulee ilman toimituskuluja ja toimitus on nopeaa. Samasta mestasta löytyy myös CD:t ja DVD:t yms, mutta on EU:n tullialueen ulkopuolella, joten tilauksen summan kanssa kannattaa olla tarkkana. Ilman toimituskuluja tuotteet voi tilata peräkkäin omissa paketeissaan... :)
Vesku
www.vkastronomy.com