Espanjasta ?

Aloittaja Mika H, 12.01.2009, 12:55:43

« edellinen - seuraava »

Mika H

Losmandyn GM-8 jalusta olisi myynnissä n.2600€ Gemini System.in kanssa osoitteessa www.valkanik.com. Rahtia en kielitieteellisistä syistä löytänyt, mutta lienee n. 150€ ? Edullisempaa en ole löytänyt.

Olisiko jollakin tietämystä ko. liikkeen luotettavuudesta, toimitusajoista, jne.

Jorma Koski

Näyttäisi kuin kauppias jättäisi rahdin kuljetusfirman perittäväksi.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

Mika H

Näinhän se menee. Sivuilta ei kyllä löydy englanninkielistä sanaa hakemallakaan. Voi tilauksen kanssa tulla vaikeuksia.

Kuitenkin tuotteiden hinnat ovat verraten edullisia esim HEQ-5 SynScan lähtee tasan 600€ ym, ym...

einari

Englannin puntakin on nyt aika edullinen joten esim. täällä voisi olla yksi edullinen (ja tunnetumpi) vaihtoehto:

http://www.telescopehouse.com/acatalog/Losmandy_GM8_Mount__Tripod___Gemini.html
___
Tapio

Mika H

Katsoin tuota samaa aiemmin, mutta ylimääräiset kulut Englannista tuotuna ovat epäselvät.


Toisaalta GM-8 arvostellaan aika rajulla kädellä. http://www.danlessmann.com/LosmandyGM8Review.htm
Kaveria en tunne, mutta lyö nauloja jalustan arkkuun kovasti.

einari

Luulisi että ei nyt sentään kalliimmaksi tule tuoda Englannista kuin tuolta Espanjasta (kun Englannin hinnassa oli jo kuljetus Englannin alueelle).

Kyllä Losmanyllä on aika hyvä maine, joskin siinäkin omat viilauksensa saattaa olla.
___
Tapio

Kaizu

Itse tilasin Perseulta Portugalista. Rahti oli satasen luokkaa ja paketit tulivat UPS:lla kotiovelle. Losmandy G8 arvostelu oli osin asiallinen mutta näkee että kyseessä ei ole mekaniikan ymmärtäjä. Manuaalien puute häiritsi minuakin. Titanille luvattu 5" PE ei todellakaan toimi GM-8:lla, senhän näkee sokea otsallaan RA-hammaspyörän koosta. Minä sain hyvän G-11 yksilön jonka korjaamaton PE on n.5". Pidän sitä aika hyvänä verrattuna EQ6:n 30-70". Edes 5" ei ole riittävä kun kuvaan yli 2m:n polttovälillä.
RA-vaihteen käyntivälyksen pois kiristämisellä saa varmasti aikaan käyntivirhettä. Minä olen asentanut oman jalustani niin että siinä on selvä välys ja tasapainotan putken niin että moottori tekee koko ajan töitä. Jouduin vaihtamaan oman jalustani käsikapulan koska alkuperäinen oli viallinen. Losmandyn takuutoimitus toimi varmasti ja hitaasti. Kalikan vikojen selvittely ja kalikan vaihto uuteen vei aikaa nelisen kuukautta. Mr. Rui Tripa Porugalissa sen sijaan hoiti osansa kiitettävästi. Jopa lainasi minulle oman käsikapulansa kunnes sain Hollywoodista uuden.
Espanjalaiselta sivulta en löytänyt toimitusehtoa joten rahdillisia hintoja ei päässyt vertailemaan, eikä myöskään sitä tuleeko hintaan alv. tms vero kaupan päälle. Yleensä EU:n sisällä tulee jonkun maan alv. hintaan, jos ei lähetysmaan niin sitten Suomen. Ei myöskään selvinnyt onko tavaraa oikeasti olemassa, eioota on helppo myydä halvalla. Jos vain 100 Euron rahti lisätään hintoihin, niin ovat aika edullisia.

Kaizu
Kai Forssen

Mika H

Lainaus käyttäjältä: einari - 12.01.2009, 19:05:51
Englannin puntakin on nyt aika edullinen joten esim. täällä voisi olla yksi edullinen (ja tunnetumpi) vaihtoehto:

http://www.telescopehouse.com/acatalog/Losmandy_GM8_Mount__Tripod___Gemini.html

Meilasin firmaan ja kyselin rahtien hintaa sekä saatavuutta. Vastaus oli: Sorry we don`t export