Web-kamerasta

Aloittaja Planetz, 05.01.2009, 00:32:12

« edellinen - seuraava »

Planetz

Sopiiko normaali web camera kuvaamiseen? Siis sellainen, joka on tarkoitettu ihan messengeriin ja skypeen.

Mulla on ollu se varmaan vuoden kaapissa, mutta kun täällä nyt näistä puhutaan niin ajattelen, että olisiko se mahdollista, kun sellainen kerran on.

Mulla on kaukoputkena ihan aloittelu tuollainen Hobby Hallin Starfinder 60/700.

Aion kyllä ostaa uuden kunnon kaukoputken, mutta vasta parin vuoden päästä tai ehkä silloin jos teen havaintosuojan (eli tuskin ennen 2015).

Tietääkö joku, mikä web-kamera tai joku kamera sopisi, että saan kuvattua.

Kamera ei saisi maksaa hirvittävästi, mutta joskus on vain maksettava.

Spaca

Aika vaikea sanoa, kun et kerro minkä mallinen web-kamera sinulla on, mutta tuskin se suoraan kaukoputkeesi sopii, vaan joudut varmasti kameraa modifoimaan. Lue näitä tämän Web-kamerat ryhmän viestiketjuja, niin vastaus ehkä sinulle selviää. Aiheesta on aloitettu jo useita saman tyylisiä keskusteluja. Samalla saat käsityksen myös itse kuvaamisesta ja sen kuinka vaikeaa on kameran kohdistaminen ja tarkentaminen jne. Tämän keskustelun voinee lyödä lukkoon ja jatkaa muiden aikaisempien otsikoiden alla.

:angel:
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

Planetz

Lainaus käyttäjältä: Spaca - 05.01.2009, 09:13:34
Aika vaikea sanoa, kun et kerro minkä mallinen web-kamera sinulla on, mutta tuskin se suoraan kaukoputkeesi sopii, vaan joudut varmasti kameraa modifoimaan. Lue näitä tämän Web-kamerat ryhmän viestiketjuja, niin vastaus ehkä sinulle selviää. Aiheesta on aloitettu jo useita saman tyylisiä keskusteluja. Samalla saat käsityksen myös itse kuvaamisesta ja sen kuinka vaikeaa on kameran kohdistaminen ja tarkentaminen jne. Tämän keskustelun voinee lyödä lukkoon ja jatkaa muiden aikaisempien otsikoiden alla.

:angel:

Kyllä mä uskon, että sillä jonkinlaista kuvaa saa, koska kännykälläkin saa, mutta siinä menee kärsivällisyys, eikä kuvat ole laadultaan mitään parhaimpia.

Tuossa kuva  http://i.testfreaks.fr/images/products/600x400/252/creative-webcam-vista-plus.126204.jpg