Web-kamera pakkasessa 24/7?

Aloittaja J.Mäki, 23.12.2008, 21:07:00

« edellinen - seuraava »

J.Mäki

Terve, luin noita tulipallo juttuja ja ajattelin itsekkin hankkia web-kameran siihen hommaan, ajattelin asettaa sen katolle, mutta kestääkö se täälä suomessa sielä talven jos on vain poissa kosteudesta. Meinaan, että rakennan semmoisen pienen laatikon sille. Miten muuten USB-kaapeli pakkasessa?

Timo Kantola

Ikkunallinen sadevedenpitävä suoja, niin kyllä se pärjää. tosin se ikkuna tahtoo jäätyä - se tarvii välttämättä lämmityksen. 2-3 silikonilla ikkunan reunoille liimattua 200 ohmin 5w kestävää vastusta ja niille 12v jännite, niin pysyy sulana. Ilman lämmitystä huurtuu/kuuraantuu muutamassa tunnissa.
Timo Kantola

Kaizu

Minulla oli valvontakamerana Creativen web-kamera noin vuoden verran. Se toimi koko ajan. Tosin kovia pakkasia ei ko. aikaan osunut.
Aikanaan käytin Toucamia kaukoputken perässä 25 asteen pakkasessa. Noin puolen tunnin jälkeen kamera pimeni. Kamera palautui normaaliksi kun sen laittoi hetkeksi auton lämmityslaitteen lämpöön. Omassa kotelossaan kamera olisi saattanut toimiakin. Minulla se oli koteloitu hyvin lämpöä johtavaan metallikoteloon.
Nykyinen valvontakamera sekä meteorikamera tuottavat itse sen verran lämpöä että mitään erillistä kotelon lämmitystä en ole tarvinnut.

Kaizu
Kai Forssen

Pentti Karvinen

Minulla on olllut noin vuoden Philips SPC315NC/00 koteloituna talon katolle. Sillä on kuvattu edellisenä talvena, pidetty kesätauko ja jatkettu taasen syksyllä. Kertaakaan ei ole tarvinnut taistella kameran toimivuuden kanssa. En ole myöskään tarvinnut lisä lämmitintä, jonka varoilta koteloon kyhäsin. Toisaalta ei täällä rannikolla niin kummoisia pakkasiakaan ole. Muutenkin on ollut huoltovapaa ratkaisu, eli ei ole tarvinnut kuin käyttää. Rakennelman näkee sivustoltani Seula - Meteorit.
Pentti Karvinen / Rauma