Revontuli kuvia vanttausjärveltä 2006

Aloittaja ppk, 09.11.2008, 21:57:42

« edellinen - seuraava »

ppk

Kuvat on otettu Konica minolta dimage Z3 kameralla . Livenä nuo reposet oli mahtavat . luulin noiden kuvien häipyneen mutta oli mökki koneessa ja Tai Picasa ohjelma löysi nämä kuvat koneesta ja paljon muitakin kuvia jotka oli olleet hukassa
--
Pekka Pietari Koskiniemi
Rovaniemi

TähtiJussi

Jussi-Pekka Blogi
Sky-Watcher 200/1200 dobson, 7x50 kiikarit,
Canon EOS 1000D,  Canon PowerShot A610
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving." Einstein

Timo Kuhmonen

Kyllä tuollainen kuvauspaikka kannattaa hyöndyntää, etenkin jos kyseessä oma lähellä oleva mökkiranta. Mielestäni revontulien heijastukset tyynen järven pinnasta antaa sommitelmallisesti mukavaa lisäpotkua kuviin...

Contrast-Booster

7x50 kiikarit
Skywatcher Skyliner 200/1200
Canon Powershot A70

J-P


ppk

Minä en saa lähetettyä isompaa kuvaa tälle foorumille, kun mitä nämä kuvat on. Olisiko jotain ohjelmaa jolla saisi näistä kuvista(liite) parempia.  Minulla on tuo picassa en kyllä sillä saa ihmeitä aikaan.
--
Pekka Pietari Koskiniemi
Rovaniemi

avanti

Lainaus käyttäjältä: ppk - 11.11.2008, 20:02:31
Minä en saa lähetettyä isompaa kuvaa tälle foorumille, kun mitä nämä kuvat on. Olisiko jotain ohjelmaa jolla saisi näistä kuvista(liite) parempia.  Minulla on tuo picassa en kyllä sillä saa ihmeitä aikaan.
--

Miksi pitäisi ollakaan isompi kuva näytillä? Ihan hyvältä nuokin näyttävät mun nykyajan 20" laajakulmanäytöllä, vaikka siinä onkin suht. iso natiivi resoluutio. Ei mitään isoimpia kuitenkaan.

ML
Lammisen Matti
Galileoscope
Baader Planetarium 15 x 80 kiikari
7 x 50 kiikari
Omegon 2,1x42 kiikari

jonttuli

Todella hienoja kuvia. Minusta kuvat oikein ponnahtaa esille kun ne heijastuu veden pinnasta :smiley:

Timo Kuhmonen

#8
Lainaus käyttäjältä: ppk - 11.11.2008, 20:02:31
...Olisiko jotain ohjelmaa jolla saisi näistä kuvista(liite) parempia....
Tarkoititko softaa kohinanpoistoon vai jotain muuta ? NoiseNinja on ymmärtääkseni kohtuu yleisesti on käytössä.

Tarkemmin en kuvastilannetta tunne, kuvien perusteella näyttäisi siltä että ovat alivalottuneet kuvatessa. Jos on sävyjä kaivettu esiin rankemmin jälkikäteen, usein silloin kohinaa näkyy selvemmin (vrt. kuvan värillinen kohina, sekä toisen kuvan vinoraidat).

EDIT: onhan noissa parissa viimeisessä exifit mukana, valotusaikojen & ISO lukeman perusteella - pitäisi tummemmastakin päästä yksityiskohtia löytyä. Olsikohan säätövaiheessa hieman liian tummiksi jääneet ...