IC 434 Hevosenpääsumu

Aloittaja Timo Kantola, 10.10.2006, 19:34:14

« edellinen - seuraava »

lapimmies

Hieno kuva. Jostain syystä myös minulla kuva tahtoi väkisinkin mennä cyaanin suuntaan. Pixinsightissa on vielä opiskeltavaa jäljellä :)

wm-x

Kiitos! Joo tähdissä on aina parannettavaa minun kuvissa. Yksi askel kerrallaan. Tässä väritkin voisivat olla paremmat, mutta tyytyväinen näinkin.

ollia

Olli Arkko

Skywatcher 200PDS - HEQ5 PRO - Nikon D7000 (modattu)

Kharan

Onpa hiano kuva Ollilla. Tässä vähän laajempaa kenttää.



Lisätietoja: http://www.astrobin.com/288069

naavis

Varsinaisia selkeitä öitä täällä etelässä ei ole ollut marraskuun alun jälkeen. Viime yönä pilvisyys rakoili kuitenkin sen verran, että ehdin minuutin verran valottaa hevosenpääsumua Komakalliolta etäohjauksella. :grin: Jospa kevään aikana vielä ehtisi valottaa muutaman minuutin lisääkin.


Timpe

Tuttu fiilis säiden suhteen myös Hyvinkäällä...
- Timo Inkinen

Erik Pirtala

Kuvasin viimeyönä hevosenpääsumua siihen asti, että yläpilvien läpi ei nähnyt enää mitään. Tässä H-alfaa 95x2min verran. Mulla on ehkä vähän liikaa polttoväliä näille, mutta onneksi liekkikin mahtui kenttään. Tälle pitää ehdottomasti saada lisää valoa paremmilta taivailta jatkossa - on niin hieno kohde




wm-x

Sain edellisenä yönä myrskyssä kuvattua 34x5min. Mukavalta näyttää näinkin lyhyellä valoituksella. Värit jos joku vuosi vielä saisi.


Käenpesä

Upea kuva "Heppasumusta" Jukalla :cool:
Mielestäni mustavalkoversiot ovat vain paljon hienompia kuin väriversiot ainakin tästä kohteesta.
Veli-Pekka Käkönen, Valkeakoski
Celestron CPC 1100 XLT, SkyWatcher 200/1000 HEQ5, TS Quadruplet 80/520 f6.5, ZWO ASI662MC, ZWO ASI294MC Pro.
http://kaenpesa.blogspot.fi/

wm-x

Kiitos. Kelistä huolimatta tämä on kyllä onnistuneimpia ha datoja mitä olen saanut.

Itsekkin pidän tästä mustavalkoisena. Mutta oikein syvä kuva lrgbHA:na on kanssa upean näköinen. Onhan tämä aika legendaarinen kohdekin.

Pähkäilen menisikö aika hukkaan jos kokeilisi pelkkää kapeakaistaa ottaa tästä, saisi vähän uutta näkemystä.

wm-x

Sain tähän värit otettua ja hieman lisää HA dataa.

pvahimaa

Sky-Watcher ED72 + ZWO ASI533 antoivat minulle tällaisen lopputuloksen tästä kohteesta. Sky-Watcher Star Adventurer mountina. Harmi kun takapihan mäki ja puut kiusaavat eikä saa niin paljon kuvattua tuota kuin haluaisi. Itse laiskottelin sisällä kun Raspi hoiteli kuvaamisen.

einari

Hyvältä näyttää.
Millaiset valotukset tässä oli?
___
Tapio

pvahimaa

13*240s, gain 240 ja kameran lämpötila -25 deg C. Ei ollenkaan kalibrointikuvia tuossa lisänä.

Riku Talvio

Laitetaas tämä tännekin.

155x 180s = 7h 45min
ASI294MC-Pro
gain 120, offset 8, kenno -25C
336mm f/4.73