Tulinen pallo

Aloittaja risto1, 11.09.2008, 09:43:27

« edellinen - seuraava »

risto1

Viime yön saalista, liekkö muilla tarttunut kennolle Klo:22.22  niin selviäis mikä lienee.
Kamera osoittaa suoraan länteen noin 30 ast kulmassa.

t. Risto

Kaizu

Täytyy tarkistaa saalis kun pääsen kotiin. Toivottavasti tietokone on pysynt tajuissaan. Suunnan puolesta saattaisi näkyä.

Kaizu
Kai Forssen

risto1

Latasin  em. viuhahduksesta wmv `n   21 ruutua / 1 ruutu  2min
http://www.kolumbus.fi/harrastelua/meteo2222.wmv
Risto

Tumppu

Missäpäin tämä havainto on tehty ja kuinka laajalla alueella tällaiset tulipallot yleensä näkyvät? Itse tepastelin täällä Kouvolassa noihin aikoihin juuri pihalle kiikareiden kera ja huomasin tod. näk. tuon samaisen pallon, ainakin suunta ja aika täsmäävät. Huomiota herätti kärjen melko voimakkaan punainen väri. Ihan komea oli vaikka näytelmä olikin ohi melkein silmänräpäyksessä.
"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move."

risto1

Järvenpäässä on mulla kamera.
Aika laajalla alueellahan nuo taitaa näkyä.Harmittaa kun tuli puoli huolimattomasti tökättyä kuvaus päälle kun näytti että tulee selkeätä. En määritelly nopeutta, oli automaatilla joten se on ollu 5, 10 tai 15 ruutua sekunnissa , joten vaikea määritellä
havainnon kestoa. Mutta jospa jollakulla toisella on onnistuneempia . Tarttee odotella Kaizu Jaappanin maalta jos vaikka hänellä olisi kuvia em. viirusta
Risto

Kaizu

Kamerakuvani oikeayläkulma on alt 34, az 269. Se ei riittänyt, saattoi mennä yli.
Sen sijaan muutama päivä aiemmin näyttäytyi oheinen valoilmiö. Voisi olla Iridium.
Alempi on nouseva lentokone.

Kaizu
Kai Forssen

Esko Lyytinen

( Kirjoitin tästä jo eilen, mutta pian sen jälkeen saitti kaatui ja kun oli pystyssä niin viestiäni ei enää ollut, joten yritän uudestaan.)

Kyseinen tulipallo näkyi myös minulla, katso kuva:
http://img56.imageshack.us/img56/1746/m20080910192100pukinmkixw6.jpg

Kuvan aikatiedot on UT-aikaa.
Jos saan risto1:n havaintopaikan melko tarkat koordiinaatit niis sopivalla ajalla yritän yhdistää havainnot.
Jos et tänne halua havaintopaikkaasi näkyville niin sähköpostiosoitteeni löytyy käyttäjätiedoista.

Esko