Mistä photoshop halvalla?

Aloittaja Vesa Kankare, 06.09.2008, 14:23:02

« edellinen - seuraava »

Timo-Pekka Metsälä

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 09.09.2008, 22:48:56
Niin se vähän haiskahtaa tuo Saksan oem-version ostaminenkin...

Kuinka niin?

Vesa Kankare

Oon tullut siihen tulokseen, että tällaisia rajatapauksia tuntuu olevan aika lailla liikaa. Mistään uskottavasta isosta firmasta (Amazon, Play.com, verkkokauppa jne.) Photoshopia ei saa halvalla. Johtunee varmaan siitä, että se ei ole halpa. USA:n markkinoilla rehellinen hinta on alhaisempi, joten siinä kohtaa voinee hieman säästää tilaamalla sieltä. Yhtälailla paketissa tulleessa versiossa voi olla piraattiavaimet tms. OEM sarjanumerot sisällä, joten retail-tarjouksiin ei välttämättä voi luottaa niihinkään.

Pahin mitä voisin tehdä on tukea softapiratismia rahalla. En viitsi ottaa tätä riskiä, joten taidan laittaa rahat säästöön ja odotella GIMPin high bit depth -versiota (2.8). Yli 500EUR ei millään viitsisi maksaa - edes Photoshopista. Se on jo neljännes tulevan kameran hinnasta. 200 olilsi vielä mennyt.
Vesku
www.vkastronomy.com

Vesa Kankare

Adoben Antipiracy Initiativen vastaus tuohon BestPricePicker.com caseen. Laitoin sinne BPP:n asiakaspalvelun vakuuttelun, missä asiakaspalvelija vakuuttaa että se on laillinen ja nimesi jopa paikan, josta sen saa ladattua. Adoben yksiselitteinen vastaus:

"Not legal...thanks."

Suosittelen kyllä todella olemaan tarkkana näissä. Pahinta on rahoittaa softapiratismia. Photoshop jää mun osalta toistaiseksi haaveeksi - CCD-kamera on etusijalla ja sillä välin saattaapi tulla GIMPin suunnalta hyviä uutisia.
Vesku
www.vkastronomy.com

einari

Yleisesti softan ostamisesta vrt 'kovon' ostaminen;
tunnistan itsestänikin sellaisen jutun että 'jaa ccd-kamera vaan 1000 euroa, onpas halpa',
mutta toisaalta taas sitten 'kuvankäsittelysofta 500 euroa, onpa kallis'.
Jostain syystä sitä ei ole niin valmis maksamaan immateriaalisesta tuotteesta niin paljon kuin konkreettisesta jota voi käsissään hypistellä.

Ja ylipäätään vaikka nyt Adobe CSx:n hinnoittelusta;
miksipä Adobe myisi tuotettaan jossain hintaan xxx rahaa ja toisessa paikassa hintaan yy rahaa ?
Opiskelija/bundle-hinnoittelu on asia erikseen.
___
Tapio

J-P

Hei!

"miksipä Adobe myisi tuotettaan jossain hintaan xxx rahaa ja toisessa paikassa hintaan yy rahaa ?"

Katsoppas huviksesi mitä PhotoShop maksaa USA:ssa ja sitten mitä sama ohjelma maksaa Euroopassa ja Suomessa!

J-P

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: J-P - 11.09.2008, 18:11:19
Hei!

"miksipä Adobe myisi tuotettaan jossain hintaan xxx rahaa ja toisessa paikassa hintaan yy rahaa ?"

Katsoppas huviksesi mitä PhotoShop maksaa USA:ssa ja sitten mitä sama ohjelma maksaa Euroopassa ja Suomessa!

J-P
Tähän vaikuttanee arvonlisävero & tulliasiat, mutta kyllä näin kuluttajan näkökulmasta tuo on ryöstöä.
Vesku
www.vkastronomy.com

J-P

Hei,
ALV ja tulli eivät vaikuta, kun kyseessä on "online" versio.
(EU 1090€ vs. USA n.500 DOLLARIA, ottaa niin päähän, etten edes viitsi laskea Eurokurssin hintaa)

PS myydään bitilleen samana versiona USA:ssa ja Euroopassa, eli ainoa lokalisointi EU alueelle on hinta.
Olisikohan tässäkin kyseessä ns. määräävän markkina-aseman hyödyntäminen, joka ei ole laillista.
Itse ostin tämän kethun perusteella: http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=2575.0
Rekisteröinti ja päivitykset pelaavat.
J-P

einari

Jos ketä kiinnostaa kokeilla niin täältä voisi saada Photarin edullisesti:
http://www.cloudynights.com/classifieds/showproduct.php?product=14923

Kaverin saamat arvioinnit olivat ainakin hvyiä kun niitä katsoin.

Joku patrioottisuus on viime aikoina iskenyt amerikkalaisiin kun eivät enää tahdo myydä rapakon taakse,
eli voi olla että tämäkin on continental USA only vaikkei sitä tuossa sanotakaan.
___
Tapio

Vesa Kankare

Noniin, tarina jatkuu. Amazonin marketplacelta löytyi avaamaton CS paketti windowsille. Pistin tilaukseen, katsotaan mitä tulee. Hintaa jäi tällä punnan kurssilla alle 200EUR toimituskuluineen.

Jos tuo on laillinen aito versio, siihen saa sitten edullisesti CS4 päivityksen aikanaan.

Miten muuten tuon aitouden pystyy tarkistamaan (ja siis sen että se on päivitettävissä?)
Vesku
www.vkastronomy.com

Vesa Kankare

Itse itselleni vastaten tässä muuten aika mielenkiintoisia tarinoita halpojen photareiden ostajille:

http://community.contractwebdevelopment.com/how-identify-pirated-versions-adobe-photoshop

http://www.techdose.com/articles/article.php?aid=11

Tuli heti "outo" olo näitä luettuani ja varmistin Amazonista heidän A-to-z takuun tällaisissa tapauksissa. Eli kun paketti tulee postista, lähtee Adobelle heti kysely paketin aitoudesta ja sen päivitettävyydestä. Amazonin helppari vastasti muuten alle tunnissa ja esitteli heidän politiikkansa piratismia vastaan. Rahat tulee takaisin ja myyjälle tulee nuhteita. Lisäksi itse pystyn runtelemaan myyjän mainetta antamalla feedbackkia. Näköjään sinnekin oli tullut yksi varoitus kopioidusta softasta, joten näinköhän vieläkään sain photaria... :(

Jos jonkin softan kohdalla piratismi kukoistaa, se taitaa olla photari... Ehkä ilman näitä piraatteja Adoben photariyksiköllä menisi sen verran hyvin, että sitä saataisiin vähän halvemmalla...
Vesku
www.vkastronomy.com

Vesa Kankare

Noniin, paketti tuli ja kopiohan se on.

Nopeesti katsoen kaikki suurinpiirtein OK, levykotelossa oli jopa hologrammilla varustettu sinetti. Mutta aika paljon puuttui asioita, joita autenttisessa tuotteessa pitäisi olla, kuten lisenssisopimukset yms. Ja kaikista hölmöin juttu on että tarkka syyni levyn pohjasta paljastaa sen CDR mediaksi.

Takaisin lähtee. Ei tullut photaria mulle vieläkään...

Te ketkä tilasitte tämän ketjun perusteella, onko tuo CS2, josta päivitys lähtee varmasti aito? Mitä netistä lukee, niin aika moni näistä piraattiversioista toimii päivitysalustana. Tuollainen paketti on periaattessa aika "turvallinen" piraatille, jos perään myy laillisen päivityspaketin.

piracy (at) adobe.com osoitteesta voi varmistella sarjanumeroiden laillisuutta.
Vesku
www.vkastronomy.com

Vesa Kankare

Voi taivas sentään. Nyt tuli typerä olo...  :embarrassed:

Sillä aikaa kun olen taistellut näiden Amazon marketplacejen ja muiden juttujen kanssa tätä photaria hankkiakseni olen kirjautunut opiskelemaan ammattikorkeakoulun ylempää tutkintoa ja samalla päässyt osalliseksi mitä ilmeisemmin Adoben Student lisensoinnista.... Siihen kun näkyy kelpaavan myös osa-aikaiset opiskelijat (Adoben sivuilla, toisin kun esim Verkkokauppa.comissa kerrotaan). Voi räkä sentään - opiskelijakortti tilaukseen. Saan samalla hintaa extended paketin kun mitä tuo piraatti olisi maksanut... :)

Näin sitä sählätään täällä.
Vesku
www.vkastronomy.com

Make

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 15.01.2009, 17:28:02

Te ketkä tilasitte tämän ketjun perusteella, onko tuo CS2, josta päivitys lähtee varmasti aito? Mitä netistä lukee, niin aika moni näistä piraattiversioista toimii päivitysalustana. Tuollainen paketti on periaattessa aika "turvallinen" piraatille, jos perään myy laillisen päivityspaketin.

piracy (at) adobe.com osoitteesta voi varmistella sarjanumeroiden laillisuutta.

Minä laitoin tuon ketjun alkuun. Paketti, joka minulle tuli, sisälsi vain CS3 päivitys-DVD:n (vai oliko se CD, en muista), joka itse asiassa sisältää täyden asennuksen. Ulkonäöltään levy on aidon oloinen. CS2:sta ainoa tavara paketissa oli sarjanumero (painettu korkelaatuisesti pahvikortille, jossa Adoben logot jne), joka täytyi syöttää asennusvaiheessa. Kokeilin läppäriini asennusta ilman sarjanumeron antamista, jolloin tuote käynnistyi demotilassa (30pv).

Minä ainakin olen siinä uskossa, että paketti on aito, koska rekisteröinnit ja päivityksetkin toimivat. Lisäksi PayPal antoi jonkun huijaussuojan (max $2000) tilattaessa ko. eBay-storesta. Myönteisiä palautteita oli yli 2000 eikä ainoatakaan kielteistä ja se oli ollut jo pari vuotta toiminnassa.Täytyy tutkia tarkemmin illalla kotona.
Markku Kellomäki
Make's Space Station-blogi

einari

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 15.01.2009, 19:21:27
Voi taivas sentään. Nyt tuli typerä olo...  :embarrassed:

Sillä aikaa kun olen taistellut näiden Amazon marketplacejen ja muiden juttujen kanssa tätä photaria hankkiakseni olen kirjautunut opiskelemaan ammattikorkeakoulun ylempää tutkintoa ja samalla päässyt osalliseksi mitä ilmeisemmin Adoben Student lisensoinnista.... Siihen kun näkyy kelpaavan myös osa-aikaiset opiskelijat (Adoben sivuilla, toisin kun esim Verkkokauppa.comissa kerrotaan). Voi räkä sentään - opiskelijakortti tilaukseen. Saan samalla hintaa extended paketin kun mitä tuo piraatti olisi maksanut... :)

Näin sitä sählätään täällä.

Vesku, irtovinkki jonka varmaan jo tiedätkin.
Tämä oli digikamera.net:n sivuilla
"Pingstate.nu, Aika hyvä CS4 tarjous. Kun ketjun lukee kokonaan, niin selviää, että Adobella on opiskelijoille kaksi lisenssiä, Education ja Student. Kalliimmalla Education-lisenssillä voi tehdä kaupallisia töitä, lisenssi jatkuu senkin jälkeen, kun opiskelut ovat päättyneet. "
http://www.pingstate.nu/foorumi/194344?p=2
___
Tapio

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Make - 16.01.2009, 15:00:04
Minä laitoin tuon ketjun alkuun. Paketti, joka minulle tuli, sisälsi vain CS3 päivitys-DVD:n (vai oliko se CD, en muista), joka itse asiassa sisältää täyden asennuksen. Ulkonäöltään levy on aidon oloinen. CS2:sta ainoa tavara paketissa oli sarjanumero (painettu korkelaatuisesti pahvikortille, jossa Adoben logot jne), joka täytyi syöttää asennusvaiheessa. Kokeilin läppäriini asennusta ilman sarjanumeron antamista, jolloin tuote käynnistyi demotilassa (30pv).

Minä ainakin olen siinä uskossa, että paketti on aito, koska rekisteröinnit ja päivityksetkin toimivat. Lisäksi PayPal antoi jonkun huijaussuojan (max $2000) tilattaessa ko. eBay-storesta. Myönteisiä palautteita oli yli 2000 eikä ainoatakaan kielteistä ja se oli ollut jo pari vuotta toiminnassa.Täytyy tutkia tarkemmin illalla kotona.
http://www.adobe.com/aboutadobe/antipiracy/avoid.html

Tuolta löytyy pieniä yksityiskohtia, joista voi tunnistella onko aito. Pelkkä sarjanumero CS2:n osalta hieman ehkä ihmetyttää.
Vesku
www.vkastronomy.com