Pitkät valotusajat

Aloittaja Juha-Matti Penttilä, 26.09.2006, 08:16:06

« edellinen - seuraava »

Jussi Koponen

Meikäläinen taas vääntää nupit kaakossa iso 6400:lla tuolla 550D:llä, jalusta (Heq5) kykenee vain noin minuutin valotuksiin, joten on mukava nähdä heti kameran ruudulta "hyviä tuloksia". Kohinan määrä on omasta mielestäni sopivan alhainen noissa pinotuissa ja viimeistellyissä kuvissa.

Arzka

Kuinka tällainen valokuvien yhdistäminen käy? Millä ohjelmalla?
Miten pitkiä valotuksia käytetään?

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Arzka - 22.10.2010, 16:34:49
Kuinka tällainen valokuvien yhdistäminen käy? Millä ohjelmalla?
Miten pitkiä valotuksia käytetään?

Laitapas foorumin hakutoimintoon hakusanoiksi "pinoaminen" tai "registax", sillä löytyy vastauksia. Itse en osaa käyttää, mutta tuhat muuta osaa... Vastaus se oli tämäkin.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

naavis

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 22.10.2010, 20:19:37
Laitapas foorumin hakutoimintoon hakusanoiksi "pinoaminen" tai "registax", sillä löytyy vastauksia. Itse en osaa käyttää, mutta tuhat muuta osaa... Vastaus se oli tämäkin.

Kari

Registaxia ei järkkärikuvien pinoamiseen kannata käyttää, se on suunnattu lähinnä planeetta- ja kuuvideoiden pinoamiseen. Järkkärikuviin suosittelen vaikeaselkoista mutta tehokasta IRIStä tai helppokäyttöisempää muttei niin monipuolista DeepSkyStackeria.

Reijo Teränen

Sattuisko kenelläkään olemaan vanhoja mekaanisia lankalaukaisimia ,yksikin riittää. Minun katkesi , ei tunnu liikkeissä olevan .
Reijo Teränen.  SW 200,  Bresser Pluto .

JussiR

Lainaus käyttäjältä: Reijo Teränen - 03.10.2011, 22:03:21
Sattuisko kenelläkään olemaan vanhoja mekaanisia lankalaukaisimia ,yksikin riittää. Minun katkesi , ei tunnu liikkeissä olevan .


Onko pituudella väliä?
Miljoonalaatikosta saattais jonkinlainen nysä löytyä.
JussiR

Reijo Teränen

Ei sillä niin väliä ole  , vanha oli 20 senttinen .
Reijo Teränen.  SW 200,  Bresser Pluto .

einari

Luin ihan mielenkiinnolla CN:n foorumilta tätä ketjua sen jälkeen kun olin ihastellut Murtsin 2 minuutin valotuksilla otettua hienoa kuvaa.

___
Tapio