M42 - Orionin suuri kaasusumu

Aloittaja Make, 23.09.2006, 12:40:22

« edellinen - seuraava »

naavis

Kuvaushan on lähtenyt varsin hyvin liikkeelle! Kuvat ovat huomattavasti parempia kuin omat ensikuvani. Onnea!

Timi

#616
Kahden kuvan 90s ja 60s (ISO arvo 100) pino "värivirhelinssiputki" SW 120:lla kuvattuna.



Jurassic

Oma räpellys sumusta. On vielä paljon opittava kuvien käsittelyissä, esim kirkkaimpien kohtien kanssa.
Omegon eq5
Canon 1200D full spectrum mode

Lithos

Itseasiassa tämä kohde tuntuu olevan vielä vähän normaalia haastavampi noiden puhkipalamisten suhteen, kirkkaimmat kohdat kun ovat todella kirkkaita.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro

prototype

Tuli käsiteltyä myös tämäkin kohde uudestaan.


tähti_ville

Heippa kaikille,

Tässä nyt vähän jäkijunassa oma räpellys, jonka viimeisteli Arvo Viitala kiitos Arvolle, kun täällä sairaalassa missä nyt asustelen jonkin aikaa niin ollut läppärillä oikein kunnon ohjelmaa tuohon käsittelyyn. Kuvattu muistaakseni 3.10 yöllä ja valotusta kuvassa 5min45s putkena celestron925_fastar sitten seuraavana yönä kun kuvailin heppa sumua niin pumppu #¤%&#! petti ja siksi olen nyt sairaalassa. On silti paras kuva minkä olen saanut aikaiseksi sumusta.

Terveisin Antti

Lauri Kangas

Hyvä meininki, eipä anneta tuollaisten pikkuvikojen häiritä mukavasti sujuvaa tähtikuvausta. Pikaista paranemista.

tähti_ville

Älä muuta virka Lauri, 

Helsinkissä meilahdessa sanoivat jonkun Anteron lateraalinen levitelleen johonkin paikkaan lateksia kun löi tukkoon paikkoja. Juu kyllähän suunnitteilla on jo helmikuun tapaamisen juttuja.

terveisin Antti

monni

Hyvä kuva Orionin sumusta Antti. Koitahan nyt hetki lepäillä ja parantua.

- Janne
https://www.facebook.com/monni

"En ole tähtitieteen tohtori mutta voin vilkaista."

naavis

Nyt on kyllä oikea tähtikuvausasenne! Pikaista paranemista vaan.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: tähti_ville - 07.10.2013, 19:44:37
Kuvattu muistaakseni 3.10 yöllä ja valotusta kuvassa 5min45s putkena celestron925_fastar sitten seuraavana yönä kun kuvailin heppa sumua niin pumppu #¤%&#! petti ja siksi olen nyt sairaalassa. On silti paras kuva minkä olen saanut aikaiseksi sumusta.

Toipumisia Isolle-Antille ja tähtikuvausko muka vaaraton harrastus, höpö-höpö... :tongue: Ja juu, kuva on hiano! :cool:
- Timo Inkinen

jussi_k_kojootti

Hieno sumu, pikaista paranemista!
jussi kantola / oulun arktos
CG-5 GOTO + KWIQ-guiding + SW80ED  // 10" dobson // canon eos 450d mod & 400d / ASI 120MM
http://astrobin.com/users/jussi_k_kojootti/
http://oulunarktos.fi/

Murtsi

Pikaista paranemista täältäkin, eihän sinulla vain ala olla liian kiire (fastar) näiden kuvaustouhujen kanssa, saattaa pukata ressin päälle  :grin: Mainio kuva  :cool:

Jyrki

Hieno kuva Antilla ...pikaista paranemista.
Officina Stellare Veloce RH200 F/3.0, Canon FD 300mm F/2.8, ASA DDM60 PRO, SBIG STF-8300M.
http://www.flickr.com/photos/67018317@N07/

DarkSide

Lainaus käyttäjältä: tähti_ville - 07.10.2013, 19:44:37
Heippa kaikille,

Tässä nyt vähän jäkijunassa oma räpellys, jonka viimeisteli Arvo Viitala kiitos Arvolle, kun täällä sairaalassa missä nyt asustelen jonkin aikaa niin ollut läppärillä oikein kunnon ohjelmaa tuohon käsittelyyn. Kuvattu muistaakseni 3.10 yöllä ja valotusta kuvassa 5min45s putkena celestron925_fastar sitten seuraavana yönä kun kuvailin heppa sumua niin pumppu #¤%&#! petti ja siksi olen nyt sairaalassa. On silti paras kuva minkä olen saanut aikaiseksi sumusta.

Terveisin Antti

No mitä hittoa Antti?? Jos 5min 45 sek tuottaa tuollaisia vaivoja, niin mitäpä tunnin valoitus tekisi? Kuvahan on hieno empä kiistä. Olisikohan hurjalla kollimointihässäkällä (ja liialla tupakinpoltolla) osuutta asiaan. Jospa tekisimme yhteispäätöksen vähäksi aikaa useiden putkien Antin pajaan raahaamisen välttämiseksi, jotta maestro saa toipumisrauhan. Omalta osaltani annan ODK:n pölyttyä aiwan rauhassa, jotta saadaan Antti täyteen iskuun. Terveeksi toipumista toivotellen täältä päijänteen lähistöltä...

Ps. voisithan noita tuontasoisia kuvia ottaa lisääkin (saiskohan tuon Fastarin mukaan sairaalan terassille?)  :grin: