Havaintoväline ulkomailta taas

Aloittaja Kaizu, 15.06.2008, 00:46:12

« edellinen - seuraava »

Kaizu

Ilmeisesti edellisestä Suomalaisen tähtiharrastajan ulkomaan ostoksesta on kulunut yli 200 päivää, ainakaan mitään maininnan arvoista ei ole aiheessa imennyt. Siispä aloitan uuden aiheen .

Viikko sitten Perseulta Portugalista kertoivat että Losmandyn Gemini upgrade kit oli jäänyt heille käsiin ja sen saisi 1550 Eurolla.
Innostuin aiheesta ja tilasin sen saman tien ennekuin terve järki kerkisi reagoida aiheeseen.
Valitsin maksutavaksi EU:n sisällä toimivan SEPA toimeksiannon. Tarvitsin siihen vastaan ottajan tilin IBAN tunnuksen sekä BIC pankkitunnuksen. Eli jo seuraavana iltana tilillä oli em. summan suuruinen kolo. Viikon olen nyt odotellut että sieltäkö ne bittiavaruudesta Eurot löytävät tiensä Lissaboniin. Äsken tuli Rui Tripalta viesti että löysivät ne ja kysymys että lähetetäänkö tavarat samaan osoitteeseen kuin viimeksikin.
Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato

Kaizu
Kai Forssen

veka

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 15.06.2008, 00:46:12
Ilmeisesti edellisestä Suomalaisen tähtiharrastajan ulkomaan ostoksesta on kulunut yli 200 päivää, ainakaan mitään maininnan arvoista ei ole aiheessa imennyt. Siispä aloitan uuden aiheen .

Viikko sitten Perseulta Portugalista kertoivat että Losmandyn Gemini upgrade kit oli jäänyt heille käsiin ja sen saisi 1550 Eurolla.
Innostuin aiheesta ja tilasin sen saman tien ennekuin terve järki kerkisi reagoida aiheeseen.
Valitsin maksutavaksi EU:n sisällä toimivan SEPA toimeksiannon. Tarvitsin siihen vastaan ottajan tilin IBAN tunnuksen sekä BIC pankkitunnuksen. Eli jo seuraavana iltana tilillä oli em. summan suuruinen kolo. Viikon olen nyt odotellut että sieltäkö ne bittiavaruudesta Eurot löytävät tiensä Lissaboniin. Äsken tuli Rui Tripalta viesti että löysivät ne ja kysymys että lähetetäänkö tavarat samaan osoitteeseen kuin viimeksikin.
Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato

Kaizu


Minulle on jäänyt kyseisestä firmasta varsin myönteinen kuva (nimestään huolimatta :)  ). Tilasin sieltä nimittäin toista vuotta sitten Atik 16HR CCD -kameran lisälaitteineen hieman halvempaan hintaan kuin esim. Telescope Serviceltä.  Palvelu pelasi hyvin ja luottokorttimaksun saapumisesta, saapumisajankohdasta yms. tiedotettiin samantien ja tuotekin saapui ajallaan hyvin pakattuna.

Sen sijaan sellainen firma kuin Galileo, jolla on myyntikonttorit niin Ranskassa, Espanjassa, Sveitsissä, Italiassa ja ehkä vielä muuallakin, saa minulta erittäin huonon arvosanan "palvelualttiudestaan". Tilasin Provencesta EQ 6 Pro -jalustan "kakkosjalustakseni" jo helmikuun lopulla toivoen pääseväni kokeilemaan sitä ennen öiden vaalentumista liikaa. Hoidin maksun jälleen luottokortin avulla, mutta sittenpä ei kuulunutkaan viikkoihin mitään, vaikka toimitusajaksi lupailtiin mainoksessa jopa vain paria viikkoa. Tiedustelin toimitusajankohdasta useampaan otteeseen sähköpostitse, mutta vasta viikkojen päästä joku ilmoitti, että "pistän sen postiin ensi viikon loppupuolella". He olivat joutuneet kuulemma odottelemaan EQDIR -palikkaa saapuvaksi, mutta olisihan siitäkin voinut automaattisesti ilmoittaa ! Jälleen kului viikkoja ja vasta sen jälkeen kun olin haukkunut koko firman ja tiedustellut infosta, että "lukeeko näitä sähköposteja kukaan ?" minulle vastattiin, että "meillä on ollut vaikeuksia saada noita jalustoja", mutta samalla luvattiin "Great News" -jalusta oli nyt OIKEASTI lähdössä minulle ja oli vasta toukokuun puoliväli  >:D eli tilauksesta oli kulunut jo vajaat 3 kuukautta. Toimitusaikataulun venymistä pahoiteltiin ja luvattiin alennusta seuravaan toimitukseen. Meinasin vastata aika rumasti  >:D , mutta hillitsin itseni, ettei toimitus viivästyisi enää enempää :-*. No, aluksi saapui vain jalustan yläosa toukokuun lopulla ja pelkäsin heidän jopa unohtaneen lähettää kolmijalankin vastapainoineen. Se saapui ilmeisesti painavuutensa takia viikkoa myöhemmin. Nyt minulta jopa tiedusteltiin, että " joko kolmijalka on saapunut".
En voi todellakaan suositella firmaa kenellekään ja suunnitelin jopa varoittelevani harrastajia maailmanlaajuisesti esim. Cloydy Nights -foorumilla jos en olisi saanut minkäänlaisia vastauksia sähköposteihini (luottokunnan kautta olisin kylläkin saanut rahani takaisin). Tämä olisi saattanut näkyä jo firman liiketoiminnassakin. Se voisi olla hyvä keino saada huonosti palvelunsa hoitavat firmat parantamaan palveluaan. Toisaalta tasapuolisuuden vuoksi olisi syytä myös kehua tiettyjä firmoja jos kehumisen aihetta on.

Veijo Kallio

Kaizu

Pikkuhiljaa se Gemini sieltä Portugalista lähestyy. Tänään on jo UPS:in mukaan lähtenyt Saksasta kohti Suomea ja arvaavat sen olevan perillä 4.7.

Kaizu
Kai Forssen

Kaizu

Eilen, 3.7, UPS:n autonkuljettaja soitti ja kertoi että hänellä on minulle paketti. Lupasi vielä että jos teillä ei nyt ole ketään kotona, hän voi tuoda sen Metson portille. Siitä minä sen töistä lähtiessä otin mukaan, ilta menikin sitten mukavasti kuplamuovia paukutellessa.

Kaizu
Kai Forssen

Kaizu

Äsken kun soittelin kotiin, emäntä kertoi että Portugalista oli tullutuusi ohjain jolla voin testata kummassa osassa Geminin vika on. Ostoksesta on kulunut jo jonkin aikaa mutta takuu tuntuu toimivan vaikkakin verkkaisesti.
Täältä auringon nousun maasta kuluu vielä viikko että pääsen testailemaan.

Kaizu
Kai Forssen

Kaizu

Testattu on, vika taisi olla siinä edestakaisin vaeltaneessa käsikapulassa. Lähetin kaikki palikat takaisin Portugaliin ja pyysin että testaisivat yhdistelmän siellä ennen lähetystä tänne. Lähetykset maksavat kuitenkin n. 50 Eur/kerta.

Kaizu
Kai Forssen

Kaizu

Jostain syystä asian edistyminen edellyttää matkustamista Japaniin. Toissa päivänä Mr. Rui Tripa ilmoitti lopultakin saaneensa ohjaimet Losmandylta. Hän oli myös testannut ne ja todennut toimiviksi ja lupasi lähettää saman tien suomeen. Katsotaan kumpi kerkiää ensin kotimaahan, minä vai Gemini.
Losmandylla tuntuvat tavarat olevan kiven alla. CN foorumillakin joku etsi Losmandyn G11 jalustaa, uutta tai käytettyä. Näyttää että Amerikkalainen ostaja joutuu odottamaan jouluun saakka, niin Eurooppalainenkin mutta seuraavaan jouluun.
Perseun toimintaan asiassa olen tyytyväinen, Losmandyn en.

Kaizu
Kai Forssen

Kaizu

Gemini oli kerinnyt ensiksi. Viikonloppuna pitää koota systeemi ja testata.

Kaizu
Kai Forssen