Observatorio pc

Aloittaja Juha-Matti Penttilä, 07.06.2008, 13:12:20

« edellinen - seuraava »

kurppa

No sen siittä saa kun päiväystä jaksa aina tarkistaa :)
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: kurppa - 04.12.2013, 21:07:46
Mikähän käyttöjärjestelmä Kenillä on jos saa Olla utelias?
Kuvan ikkunoinnin sinisestä värityksestä ja home nappulasta päätellen yms niin tuo näyttää kovasti windows xp:ltä.

Timo Kuhmonen

Ajattelin, että olisi hyvä tietää täälläkin, jos on vielä käytössä jollakin vanhempia koneita tähtiharrasteessa ja WinXP softalla. Jos joutuu päivittämään koneen uudelleen samalle (nyt jo vanhahko) käyttöjärjestelmälle, huomasin itse että prosessi on hyvin tuskalias. WinXP + SP3 päivityksessä koneen prosessorikuormat menee 100% tasolle asti ja koneesta tulee silloin käyttökelvoton. Aikaisemmat tekemäni Win XP asennukset noin vuosi sitten toimivat oikein.
http://www.infoworld.com/t/microsoft-windows/windows-xp-update-locks-machines-svchost-redlined-100-fix-it-kb-2879017-230733

Omalla kohdalla tämä ei ilmennyt kuvausläppärin kanssa, muun Win-XP koneen yhteydessä... Jos mahdollista, niin kannattanee harkita uudempia käyttöjärjestelmiä (täkin itse harkitse ko koneen osalta). Tarkkaan en tiedä mitä tähtiharrastajan kannalta MS:n tuen loppuminen WinXP:lle merkitsee ensi vuonna. Käyttöjärjestelmä varmaan toimii, mutta riskialttiina pysyy...

Kaizu

Olen hiljattain pariinkin koneeseen asentanut XP:n ja sen perään SP3:n mutta en ole törmännyt tällaiseen ongelmaan.

Kaizu
Kai Forssen

Timo Kuhmonen

Ensimmäinen kerta minullekin oli, että alkoi XP asennuksessa pahasti oireilla... Sain taputeltua asennuksen kuntoon.

Kuvauksen perusteella vaikuttaa siltä, että ongelma tulee, kun XP +SP3:n päälle aletaan asentaa Microsoft update saitin kautta yksittäisiä uusia päivityksiä (ne jotka tulleet SP3 jälkeen). Windows automatic update käyttää nettiartikkelissa mainittua svchost.exe ohjelmaa. Task managerissa se näyttää syövän kaiken CPU -tehon. Win XP puolelta piti ottaa "automatic updates" pois käytöstä.

Artikkelissa mainittujen IE korjauksien kanssa piti taistella, suuntaan tai toiseen. Joku piti poistaa koneelta (esim KB905474) ja käynnistää uudelleen nettisaitin kautta päivityksien asennus - ilman että em oli valittuna. Sen jälkeen XP:n sai päivitettyä...

Olen myös poistanut automatic updaten Win7 alta, siellä se aiheutta koneen uudelleen käynnistymisiä (ei suotavaa meteorikamera koneelle, esim kesken kirkkaan yön)

ispa

Oletteko ajatelleet koskaan Linuxia? Siihenkin on saatavana tähtitieteellisiä ohjelmia. Ja se on ilmainen. Ja tietoturvallinen, mitä XP ei ole. Niin ja onko se kone vielä siellä....? Tässähän on ollut monta vuotta välissä.  :cheesy:
Ilpo Kantonen