Minua kiinnostaisi laittaa tähtitorniin tietokone, joka olisi siellä koko ajan. Aikaisemmin olen käyttänyt vanhaa kannettavaa tietokonetta, jossa ei ole riittävästi liitäntöjä, ja kuvausten jälkeen olen tuonut koneen takaisin sisälle.
Vein tänään tornille erään vanhan koneen, jossa on jo riittävä määrä liitäntöjä. Laitoin koneeseen kiinni tähän mennessä tarvittavat johdot. Tornilla ns. ”ohjaushuoneen” lämmitys on tapahtunut lämpöpuhaltimen vaikutuksesta kylmillä ilmoilla. Ilman puhallinta lämpötila on mennyt pakkasen puolelle. Virta tulee vielä läheiseltä autotallilta jatkojohdon muodossa.
Kysymykseni kuuluu, minkälaisen lämpöeristyksen joudun kehittämään kuvassa näkyvälle tietokoneelle, jos aion käyttää sitä myös talvipakkasilla? Jokin metallinen tai puinen laatikko voisi olla tarpeen, mutta miten kotelon vakiolämpötila saavutetaan? Sen pitäisi olla vielä paloturvallinen. Yhteys tähän tietokoneeseen tapahtuisi etätyöpöytäyhteydellä sisätiloista käsin, jonne on matkaa noin 40-50 metriä. Tämän takia yhteys observatorio pc:hen tapahtuisi langattomalla nettiyhteydellä, jokin 802.11n sarjan 300 Mbps Wlan reititin, jos vain kantama riittää?

Koneen tiedot: 733 MHz Celeron, 384 Mt muistia, Windows Xp pro SP3, 10/100 verkkokortti, 4 kpl usb2 pci-kortti, 2 kpl sarjaportteja ja yksi rinnakkaisportti.
Toinen vaihtoehto olisi laittaa kaikki kaapelit kiinni Network usb-hubiin ja kytkeä hubiin vielä wlan reititin. Katso alla oleva linkki.
http://www.belkin.com/networkusbhub/#Minkälaisia viritelmiä muut ovat käyttäneet etäyhteyden muodostamiseen, jos vaikka löydän uutta tietoa ja vältän turhia ostoksia. Kiitän vastauksistanne!