Terve, kuvasin tämän tähtijoukon ostamani celstron c925 putken säätämisen ohessa 20.1.2015. Yhteensä kuvassa on valotusta tunnin verran LRGB filttereiden läpi kuvattuna, kutakin kanavaa on 3x5 minuuttia. Kovin spektaakkelimaista kuvaa ei tällä kerralla irronnut johtuen heikosta seeingistä joka paisutti tähdet mahdottoman suuriksi mollukoiksi ja hävitti samalla himmeämmät tähdet näkymättömiin,mutta tämä ei haittaa koska päätarkoitus kuvaamiselle oli se että näen kuinka säädöt ovat onnistuneet.
Kollimoinnissa on vielä aavistuksen parantamisen varaa koska kuvassa oikean yläreunan tähdet hieman venähtävät ulospäin kun muiden nurkkien tähdet litistyvät, säädän tämän sitten kun olen saanut varmistuksen asialle eli seuraavan kuvauskerran alussa teen testiä asian tiimoilta ja jos aihetta ilmenee niin sitten säätöä. Kuvaa on kropattu 50 pikseliä tasaisesti joka reunalta.
Olen samalla vähän kokeillut eri lyhentäjiä putken kanssa, Ransulta sain lainaan alangee lyhentäjän joka ei täysin toiminut minun välineiden kanssa. Putken mukana tuli antares 0,63 lyhennin jolle en vielä ole löytänyt sellaista etäisyyttä millä sen saisi toimimaan, tämä on tällä hetkellä paikallisen yhdistyksen varustepakissa, koska otin sieltä kokeiltavakseni celestronin oman lyhentimen ja tämä toimii odotetulla tavalla ja ohessa olevassa kuvassa se on ollut käytössä, etäisyys kennolle tuossa on 106 mm ja tällä etäisyydellä se näyttäisi toimivan mainiosti.
Ostin putken galaksikuvausta varten koska tällä saa sopivan polttovälin aikaiseksi niitä varten, noin 1500 mm 0,63 lyhentäjän kanssa. Foorumikuva toimii linkkinä 1955x1477 989 kt kuvaan.

Kalusto: Celestron C 9,25 SC, Celestron f/6,3 Reducer, SBIG STF 8300, SBIG FW8-8300, SBIG OAG-8300, guidaus SBIG st1 color.