Syntan EQ3-2 SynScan päivityspaketti

Aloittaja jaava, 26.02.2008, 15:10:47

« edellinen - seuraava »

jaava

Mulla on jalustassani se vanha 2-moottoria ja käsikapula, mutta hieman polttelee tuo uusi. Kellossa on hinta 355 Euroa. Melkoisen kallis.

EQ3-2 ja SkyMax 127 Mak on mukavan kannettava paketti, enkä halua luopua siitä. Vaikka nyt välillä nuo isoveljet mielessä käykin.

Onko kellään kokemuksia, löytääkö sillä tähdet, huutaako hirveästi, onko se hyvä? Onnistuuko PC:n kautta etäohjaus (sohvalta seurata syrjäsilmällä mita putki tekee).

JV
If no Higgs particle exists, we have a revolution in our hands.

TuRe

Edellisten kysymysten lisäksi vielä, että onnistuuko autoguidaus mitenkään.
Tuomo Repo

jaava

#2
Lähti sitten tilaukseen tuollainen. 299EUR.

Tuohan on sama epele kuin noissa isovelijalustoissa EQ5 ja EQ6 oleva SYNSCAN (niissä tosin jotain parametrejä ROM:ssa tms. on todennäköisesti muutettu ja mekaaniset kiinnitysosat lienee hieman toisenlaiset).

Uskoakseni napasuuntaus onnistuu nyt mukavammin ja kunnollisemmin kuin napatähtäimen avulla.
Tarkoitus olisi saada myös autoguiding käyttöön: Siis takaisinkytkentä kamerasta (tai TOUCAM+PC:n kautta paremminkin) SYNSCAN:lle.

Mitähän tilpehöörää siihen tarvii lisäksi, jotta ohjaus onnistuu PC:ltä (kaapeli? - voiko sen tehdä itse). Mulla on kannettavassa rinnakkaisportti, sarjaportti ja USB.

Vastaan itse itselleni: Löysin manuaalin (todennäköisesti käy myös EQ3-2 malliin):
http://www.beevo.com/Downloads/Synscan%20V3.pdf
josta löytyy informaatiota kaapeleista (sekä PC-kaapeli planetaarion ohjauskomentoja varten, että autoguider-kaapeli liittimien pinoutteineen). PC:n kaapelin pitäs tulla paketissa mukana .. manuaalin mukaan.

JV

PS1. Minulta jää EQ3-2:n kaksimoottorinen ohjaus ylimääräiseksi. Joko teen niistä fokusoinnin ja karusellin ohjauksen tai sitten myyn pois.

PS2. Tämä viestiketju on hieman väärällä alueella (mitä lie ajatellut aloittaessani tämän) - jos moderaattori voisi innostuessaan korjata sen tuonne jalustapuolelle.
If no Higgs particle exists, we have a revolution in our hands.