DWARF II Smart Telescope

Aloittaja smicce77, 04.02.2023, 16:20:08

« edellinen - seuraava »

smicce77

Moi
Onkos teistä kukaan tutustunut tai tilannut ennakkoon DWARF II Smart Telescopea? Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta laitteelta ja ehkä monikäyttöiseltäkin. Youtubesta muutamia videoita ja arvioita laitteesta löytyy.

PerfectCase

Tilasin Kicstarterin kautta 5.12 2021, olen jonossa numero 402, saanut jo seurantakoodin, mutta itse laitetta en vielä.
En oikeastaan odota laitteelta mitään. Testataan, kunhan se saapuu.
Petri Kuossari

smicce77

Mun tilaus on jotain 80xx. Malttamattomana ootan jo et pääsee kokeilemaan ja testailemaan laitetta. En kuitenkaan seuranatakoodia tai postia ole vielä saanut et laite olisi tulossa  :embarrassed:

PerfectCase

Laite saapui maaliskuun ensimmäisenä päivänä, samana päivänä laite tulille, ensivaloksi valikoitui kuu https://www.taivaanvahti.fi/observations/show/113053 Pitää odottaa parempia ilmoja pidempiin valotuksiin. Päiväkäytössä laite toimii hyvin esim. lintujen kuvaukseen. Softa vaikuttaa keskeneräiseltä. Kerron lisää, kun saan käyttökokemusta laitteesta.
Petri Kuossari

PerfectCase

Petri Kuossari

smicce77

Eipä kuva näytä huonolta tuon hintaiseksi laitteeksi. Vieläkin odottelen omaani ja että pääsisi testailemaan. Tulisi nyt vaan ennen kuin yöt on liian valoisia.

PerfectCase

Lisää Dwarf II taivaanvahdissa, tällä kertaa aurinko kohteena https://www.taivaanvahti.fi/observations/show/114016
Petri Kuossari

smicce77

Monikäyttöinen laite näyttäisi olevan. Vieläkin odotan omaa mut kohta joutuu tähtien kuvaamista odottamaan syksyyn kun alkaa yöt kohta olemaan liian valoisia. Laitteen facebookin ryhmän mukaan ohjelmistoon on tullut hyviä parannuksia ja siellä on ollut monia tyytyväisiä käyttäjiä ainakin.

PerfectCase

Lentokoneiden kuvaamiseen aivan loistava laite. Tänään kuvannut useiden kilometrien korkeudesta monta eri lentokonetta, jopa koneiden tekstit erottuvat. Kesäksi uusi harrastus :cool:
Petri Kuossari

einari

Lainaus käyttäjältä: PerfectCase - 10.04.2023, 21:08:43
Lentokoneiden kuvaamiseen aivan loistava laite. Tänään kuvannut useiden kilometrien korkeudesta monta eri lentokonetta, jopa koneiden tekstit erottuvat. Kesäksi uusi harrastus :cool:

Kuinkas tämä tapahtuu ?
___
Tapio

PerfectCase

Tapio laite löytyy täältä https://dwarflab.com/
Olen suunnannut Dwarf II laiteen lentokoneen suuntaan ja painanut automaattitarkennusta ohjelmistosta, jota ohjaan puhelimella, sitten vaan painetaan ota kuva, videokin onnistuu.

Petri Kuossari

einari

Joo, tiedän laitteen ja olen vähän vilkuillut sivuja.
Mutta ei ole niin paljon jaksa kiinnostua kaikista uusista 'leluista' että perehtyisi tarkemmin.
Ajattelin vaan että onko siinä myös jotai fiksua automatiikkaa lentokoneiden löytämiseen ja seuraamiseen.
___
Tapio

PerfectCase

Tapio, seuranta löytyy, kun lentokone on tähtäimessä niin painetaan nappia seuraa. Lentokoneiden löytämiseen siinä ei ole mitään automatiikkaa.
Petri Kuossari

smicce77

Nyt se sitten saapui tänään  :grin: Hetihän taivas meni myös ihan pilveenkin...