Mars 13.1.

Aloittaja Timo-Pekka Metsälä, 14.01.2008, 20:44:28

« edellinen - seuraava »

Timo-Pekka Metsälä

Tämmöinen tällä kertaa. Ihan kohtuullinen kuvauskeli eilen illalla. Seeing ei ollut mitenkään loistelias mutta ei ihan toivoton myöskään.


Mikko Päivinen

Hieno kuva Metsälä! Kävin hätäisesti läpi omia videopätkiä ja täytyy vielä työstää näitä ajan kanssa paremmin. Tässä kuitenkin yksi otos samaiselta illalta klo 22.02 Suomenaikaa.


Mikko
Kaukoputki: NexStar 11" GPS.
Kamera: SBIG ST-2000XM
Seuranta: SBIG AO-7
Filtterit: L=Baader IR/UVcut RGB suotimet standardit SBIG.
Filtteripyörä: SBIG CFW-8A

YoKahainen

Vähän samanlainen ilma oli täälläkin, kovaa väreilyä, mutta kuitenkin yllättäen kuvauskelpoinen ilma.



LKE

jarikankaanpää

13.1 Sää oli ihan kohtuullinen verrattuna kuun alussa olleisiin keleihin. Ei huippuhyvä mutta seeing jotain luokkaa 2.
Mars on jo kutistunut kooltaan verrattuna oppositioyöhön. Tässä klo 22.46 kuvassa pohjoinen on ylhäällä. Opportunityn
tukikohta Sinus Meridiani on kiekon keskellä. Syrtis Major on kääntymässä näkyvistä planeetan oikeassa reunassa.
Eteläisellä pallonpuoliskolla on vielä kesä ja napaseutu on lumeton.
Jari Kankaanpää

YoKahainen

Tässä olisi vähän aikaisempi kuva. Tähän täytyy jo olla tyytyväinen, ei näillä laitteilla ja ilmoilla paljon parempaan pysty (siis minä).



LKE

jarikankaanpää

 Sehän on ihan huippulaatua Lasse. Hyvin olet saanut kuvaan kontrastia niin ettei käsittely nosta ääriviivoja tai kohinaa esiin.
Yritin myös virittää oman otokseni värikanavia ja täällä on uusin versio
http://www.lakeudenursa.fi/galleria/main.php?g2_itemId=710&g2_imageViewsIndex=2
Jari Kankaanpää

YoKahainen

Paremmalta näyttää. Älyttömän suuria marskuvia olet saanut aikaan. Itse en kyllä aio tuohon RGB-kuvaamiseen perehtyä. Tarkoituksena olisi kyllä hankkia väriversio tuosta DMK:sta.

LKE

YoKahainen

Olen kehitellyt näitä 13.1 kuvia ja tässä on viimeisin 23.54 otettu.



LKE