Vaonis Vespera ja matkustaminen

Aloittaja VeeSee, 22.12.2022, 13:05:22

« edellinen - seuraava »

VeeSee

Onko kukaan vielä vienyt Vesperaa lentomatkalle? Käsimatkatavaroihin kai se kuuluu sisäänrakennetun akun takia. Paino ja repun koko on ok, lähinnä mietityttää turvatarkastusten suhtautuminen laitteeseen. Vainoharhailen jopa Vesperan pikku jalustan irtojalkojen kanssa. Onko turhaa skitsoilua kaikki vai kannattaako ottaa lainkaan mukaan?

Kaizu

Riippuu turvatarkastajasta. Käytäntö vahtelee kentästä riippuen. Olen kuljettanut käsimatkatavaroissa mm. sateenvarjon, Victorinoxin monitoimityökalun, kirurgin veitsen, Fiskarsin sakset. Tavaroistani on poistettu työntömitta, kirurgin veitsi, kaasusytytin, Fiskarsin sakset. Kannattaa varautua laittamaan ruumaan jos ei sisälle saa ottaa, pahimmillaan voi joutua lähettämään rahtina.

Kaizu
Kai Forssen

einari

Olen vienyt käsimatkatavarana iOptronin SkyTrackerin ja kamerajalustan.
Toki pienempi kuin Vespera.
Eiköhän yleisimmillä kentillä ole kaukoputkikalustoa nähty ennenkin.
___
Tapio

Kaizu

Kurkkasin Ursan verkkokaupasta Vesperan hintaa. Turvatarkastuksen lisäksi tulli voi olla kiinnostunut laitteesta.

Kaizu
Kai Forssen

VP

Minulla kulki hiilikuituinen kolmijalka ruumassa ja Star Adventurer kamerakalustoineen käsimatkatavarassa tänä vuonna Gran Canarialle. Suomen päässä ei ollut mitään ongelmaa mutta espanjasta lähtiessä ihmettelivät mikä vempele on kyseessä sankoin joukoin. Lopulta ottivat pois pienen kuusiokoloavaimen käsimatkatavaroista mutta muuten sai romppeet jatkaa matkaansa. Liekkö ollut juuri oikeanlainen avain lentokoneen purkamiseen sisältä päin. :rotfl:

Mutta niin tosiaan aika paljon tuntuu olevan tuurista kiinni miten viranomaiset suhtautuvat asiaan. Ruumassa kulkee parhaiten kolmijalat yms.

VeeSee

No niin, Vespera kävi ulkomailla. Selittää kyllä sai, Vespera kun ei näytä teleskoopilta tai oikeastaan miltään. Drooniksikin kerran epäiltiin. Olin varautunut netistä tulostetuilla laitteen esitteillä. Onneksi  oli jotain muillakin kielillä kuin englanniksi, sitä kun ei ihan joka paikassa osata.
Koneen pikku jalusta ei huolestuttanut ketään, käyttötarkoitus vaan.