Canon300D:n remote shooting?

Aloittaja poksu, 11.01.2008, 12:23:14

« edellinen - seuraava »

poksu

Moi,

asensin Canonin softan DigitalSolutionin koneelleni ja yritin saada tätä remote-shooting -toimintoa päälle,
mutta koneesta ei millään saa tätä Remote Shooting toimintoa päälle.
Netin perusteella Canon300D:n pitäisi tukea tätä kameran etäkäyttö-toimintoa (jopa Vistassa), ja Canonin HelpDesk
ei osaa sanoa muuta kuin että "kyllä sen pitäisi toimia"...

Onko 300D:n remote shooting -käyttäjiä? Oletteko asentaneet jonkin speciaali-softan vai mikähän tässä kiikastaa?

t. poksu


GaryP

Remote Capture 2.7 käytössä ja toimii ihan mainiosti. Mikä versio sinulla on käytössä?

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

poksu

Mun softa-paketin mukana tulleessa EOS Utility -ohjelmasta yritin tätä RemoteShootingia. En ole nyt kotikoneella, joten en
pääse ihan heti katsomaan mikä versio on kyseessä.

Oletko erikseen imuroinut tämän Remote Capture 2.7 :n  vai onko tämä ohjelma joka sisältyy tähän Utilityyn?

t.poksu

GaryP

Ohjelma tuli kameran mukana toimitetulla CD:llä.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

risto1

RemoteCapturen  lisäksi  300d toimii ainakin netistä löytyvillä freeware`lla
DLSR Control 1.0.0  ja MCU Control plus  versio 2.1.7  eikä näillä ole  30s   aikarajoitusta
niinkuin Canonin remotecapturella
Risto

poksu

Yritin googlettaan noita mainitsemiasi ohjelmia (DLSR Control 1.0.0  ja MCU Control plus),
mutta en oikein saanut selvää missä ois ollu download tms. (ainakaan mun englannin kielen taidoilla... :)

Jos joku 300D:n omistaja viitsisi polttaa kameran mukana tulleen softapaketin CD:lle ja postittaa, niin
maksaisin mielellään pienen korvauksen vaivannäöstä...Mulla nimittäin ei ole sitä alkuperäistä enää tallessa.

poksu

Kaizu

Minulla on tuo CD:llä. minne pitäisi lähettää?

Kaizu
Kai Forssen

Skiba

Lainaus käyttäjältä: risto1 - 11.01.2008, 21:17:38
RemoteCapturen  lisäksi  300d toimii ainakin netistä löytyvillä freeware`lla
DLSR Control 1.0.0  ja MCU Control plus  versio 2.1.7  eikä näillä ole  30s   aikarajoitusta
niinkuin Canonin remotecapturella
Risto

Eli näilläkö ohjelmilla voit ohjata valotusaikaa yli 30sek pelkästään USB johdon kautta??

Itse rakentelin johdon mikä liitetään kameran "kaukolaukaisin liittimeen" ja toinen pää PC:lle.
PC:llä ohjaan sitten valotusta DLSR shutter nimisellä pikku ohjelmalla.

Etsin netistä ohjeita tuohon ja sain sen käsityksen että kameran USB:n kautta ei voi ohjata valotusta bulbilla (eli yli 30sek).


 

poksu

Kiitoksia Kaizu! Se olisi varsin ystävällinen teko!

Voit lähettää sen osoitteeseen
Tapio Pokela
Rasinrinne 3 C3
40320 JKL

Laita mukaan osoitteesi, niin pistän paluupostissa pienen korvauksen vaivannäöstäsi :)

t.poksu

risto1


poksu

Astrolabo-sivut näyttivät ranskan kielisiltä, joten en oikein päässyt jyvälle sisällöstä.
Visuaalinen anti näytti siltä että sivut olisivat ihan pätevät, jos vain ymmärtäisi ranskaa...

poksu

Kaizu

CD lähti juuri äsken Jampan mäen asiamiespostiin "puhuvien pensaiden" seuratessa toimitusta.

Kaizu
Kai Forssen

Tapanivi

Jampan postissa olen asioinut, siinä lähellä kun olen duunissa yhdessä A:lla alkavassa firmassa. Puhuvat pensaat ovat jääneet vaille huomiota...???
Celestron C11-CF /Celestron CG-5 GoTo
JS-Dobson 200/1000 ekvat.seurantajalustalla
Royal 150/1300 Newton (eläkkeellä...)
Kiikarit 25 x 100 Astro Gigant
Nikon Coolpix 4500
Canon EOS 300 / 1000D

Kaizu

Puhuvat pensaat ovat uhanalainen laji. Niiden elinolot kapenevat sitä mukaan kun ostoskeskuksen viereinen metsä pienee. Siinä ei enää tänä päivänä montaa puuta ole. Huhujen mukaan pensaiden äänistä vastaavat henkilöt odottelevat aamuisin sitä kellon lyömää jolloin  Valintatalosta taas saa keskiolutta. Sillä he taas saavat elimistönsä käyntiin uutta päivää varten. Ei kai tämä mennyt ohi aiheen :'(

Kaizu
Kai Forssen

risto1

Lainaus käyttäjältä: Skiba - 13.01.2008, 18:32:20
Eli näilläkö ohjelmilla voit ohjata valotusaikaa yli 30sek pelkästään USB johdon kautta??

Itse rakentelin johdon mikä liitetään kameran "kaukolaukaisin liittimeen" ja toinen pää PC:lle.
PC:llä ohjaan sitten valotusta DLSR shutter nimisellä pikku ohjelmalla.

Etsin netistä ohjeita tuohon ja sain sen käsityksen että kameran USB:n kautta ei voi ohjata valotusta bulbilla (eli yli 30sek).


 



Sait minut uteliaaksi. ryhdyin kokeilemeen,Itse asiassa voi ohjata USB`n kautta yli 30 sek ,tosin kahden usb`n.
laukaisu ohjelmana käytin Delphinus 2.7 (puolalainen ohj.) se suostuu toimimaan remote capturen kanssa
(voi toisetkin toimia en kokeillu) capture tuo kuvan näkyviin ja tallettaa. Toisessa usb`ssä USB to serial
adapteri niin kyllä pelittää. Näinhän se on tehtäväkin useimmissa uusissa läppäreissä, niissä kun  ei
ole sarja porttia .Siis Delphinuksella ajastus ja capturella kuva näkyviin ja talletus.
Semmonen tapaus tällä kertaa
http://delphinus.wot.pl/
Delphinus löytyy täältä
t. Risto