Tammikuu 2008

Aloittaja orion, 31.12.2007, 16:56:48

« edellinen - seuraava »

orion

Pitää sitten ensi kerralla kokeilla ihan käsivaralta, onko noi teiän jotka käsivaralta ootte kuvannu niin kuvat otettu digijärkkärillä ? Okulaarisuurennussovitteen kanssa mulla on semmonen ongelma että kameran kenno tulee liian kauas okulaarista ja kuvakenttä on armottoman pieni.
Skywatcher Skymax - 102
Canon EOS 350D

Kolkkisti

Noi mun kuvat on otettu canon A510 eli ihan tavallinen halpa pikku kamera (3,2Mp). Aika nopeita valotuksia tulee eli ei käsien tärinäkään paljoa haittaa. Suurin homma on löytää oikea valoitus millä koko kuu näyttää hyvältä. Ei ole vielä tullut tuohon kuvien pinoamiseen tutustuttua.
Joka kuvaus kerralla itsellä on vielä pilvet haitannut kuvaamista ja juurikin tuota oikean valotuksen löytämistä.
Canon EOS 1000D

orion

siis ajattelin tuossa vaan sitä, että mitenkä saa tuon digijärkkärin kennon lähelle okua niin että kuvakenttä ei ole niin pieni. Peili meinaan tulee eteen siinä puuhassa?
Skywatcher Skymax - 102
Canon EOS 350D

portsu73

Lainaus käyttäjältä: orion - 29.01.2008, 21:48:17
siis ajattelin tuossa vaan sitä, että mitenkä saa tuon digijärkkärin kennon lähelle okua niin että kuvakenttä ei ole niin pieni. Peili meinaan tulee eteen siinä puuhassa?
Jos kuvaat ilman optiikkaa kamerassa suoraan kennolle, niin okulääri pois välistä. Sovitteella kiinni putken perään.
Vaasa, Finland

Konustart 60/700
Optica 15x70
Canon powershot a530

orion

Ok, sovite mulla on, mutta se vain häiritsee se että on niin pieni se kuva sitten jos ei ole suurennusta, pitänee hommata barlow varmaan sitten... Ja lisäksi kun olen katsonut putkella ilman okua niin siinä on musta läntti siinä keskellä kuvaa.
Skywatcher Skymax - 102
Canon EOS 350D

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: orion - 30.01.2008, 22:02:21
Ok, sovite mulla on, mutta se vain häiritsee se että on niin pieni se kuva sitten jos ei ole suurennusta, pitänee hommata barlow varmaan sitten... Ja lisäksi kun olen katsonut putkella ilman okua niin siinä on musta läntti siinä keskellä kuvaa.

Johtuu siitä että silmässäsi on objektiivi vielä kiinni. Jos silmän linssin saisi irroitettua kuten kameran objektiivin, et näkisi apupeilin länttiä. Mutta koska ei saa, on visuaalihavainnot kaukoputkella hoidettava afokaalisesti - okulaarin kanssa.

orion

LainaaJohtuu siitä että silmässäsi on objektiivi vielä kiinni. Jos silmän linssin saisi irroitettua kuten kameran objektiivin, et näkisi apupeilin länttiä. Mutta koska ei saa, on visuaalihavainnot kaukoputkella hoidettava afokaalisesti - okulaarin kanssa.
Aijaa, tommosta en tiennytkään.
Hienoja kuvia taas kaikilla tässä kuussa, avataanpa sitten taas helmikuu osio tänne jonne vois kanssa laitella kuvia..
Skywatcher Skymax - 102
Canon EOS 350D