Moi!
http://www.astronomiesolaire.com/index.phpTilasin kirjan ja samalla katsoin mitä muuta ovat julkaisseet. Aurinkokirja on jo julkaistu ranskan kielellä, koronan takia käännöstyö on pitkittinyt - englankielinen laitos on myös laajempi. Kirjan julkaisijoilta olen tietoni saanut. Alustavasti maaliskuussa 2021 valmista, voin laittaa tietoa kun kirja itseltäni löytyy. Opin kylläkin Solarchat-foorumilta, että tämä toinen käännöstyö on kuin Iisakinkirkon rakentaminen.
Mitä tulee Planetary Astronomyyn: Yhdyn Pappiksen kantaan, eli tåmä on todella monipuolinen laitos, jonka sisäistäminen ottaa aikansa. Kuvankäsittelyn lisäksi on paljon muutakin.Toki edistynyt harrastaja voi kokea saavansa kirjan tarjoaman perus- ja lisä-tiedon veloituksetta verkosta.
Sanoisin että yhdistyksen kirjahyllyssä tämä olisi hyvä hankinta aloitteleville planeettakuvaajille, jotka vielä harkitsevat esim. eri suodattimien hankintaa, väri- tai mustavalkokameraa...
Itse olen planeettakuvauksen keltanokka, joten tykkäsin miten hyvin ja monipuolisesti Winjupos esiteltiin esimerkein.