Nippelikauppa

Aloittaja Mikko_L, 13.04.2020, 22:00:31

« edellinen - seuraava »

Mikko_L

Terve,

mistäs Suomessa (/pk-seudulla) voi ostaa pikku tarvikkeita mekaanisiin hommiin?  Esimerksiksi M4x30 sormiruuvin?  Nettihaulla näitä löytyy jostain Amazonista mutta pakkohan niitä on olla jossain.  Kuitenkaan normi rautakauppatavaraa nämä eivät ole.

Elektroniikan puolesta tiedän mennä vaikka Yleiselektoniikkaan, siellä on kaikenlaista pikku osaa, mutta yksinkertaista ruuvia en osaa löytää  :sad:

Samalla muuten, jos tarttisi pienen palan 2-3mm teflonlevyä?  Ajattelin kysellä Etolasta mutta nettisivuillaan (Etra) myyvät vain jossain >1m^2 koossa, kun oikeasti tarvitsen vain puolen kämmenen kokoisen jämäpalan.

-Mikko
36/50/76/127/250mm

vehnae

Mä hankin sormiruuvit astrograafini kollimointinupeiksi Spinea Oy:ltä. Heillä on Ganter Normin edustus Suomessa, jonka valikoimasta löytyy kaikenlaista: https://www.ganternorm.com/en/products/2.2-Tensioning-clamping-withknobs

mistral

En ole ihan varma mutta Aikolon Vantaalla saattaa myydä muovipaloja. Näköjään listalla oli myös pe1000+oil, erityisen pieni kitkakerroin.

Ruuvi-Säve Kalliossa saattaa myydä sormiruuveja.

siro46

Samaan ongelmaan kyllästyttyäni olen tehnyt siedettävän laatuisia sormiruuveja 3d-printterillä tavallisen mutterin ympärille. Kahdesta osasta joutuu kokoamaan ja turhan paljon viimeisteltävää jää, mutta käyttökelpoinen ratkaisu, mikäli printterille pääsee.

-Matti

Jorma Koski

Ainakin Herttoniemen Etrasta saa monen kokoisia muovin yms. plexin hukkapaloja ilmaiseksi, roskis on kaupan sisällä.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

iosainio

Sormiruuvin kyseessä ollen, mahtaisiko keittökalusteiden kauppiailta löytyä jotain kelvollista. Kalusteiden sokkeleissa on joitain tuon näköisiä. Muuten tuon kaltaisia pitäisi teurastaa jostain valmiista laitteesta.

Timo Kuhmonen

Joitakin sormiruuveja olen aikoinaan ottanut talteen elektroniikkaromun seasta (mm räkkikokoisten tukiasemien kiinnitysruuvit). Kierreosa niissä ei ole kovin pitkä, enintään 15mm. Joten sekin hieman rajoittaa käyttöä, ehkä voisivat sopia etsinputken kiinnityspantoihin säätöruuveiksi.

pvahimaa

Itse olen ostanut sormiruuveja ihan Motonetista.