Sieppauslaitetta ei havaittu (Philips SPC900NC)

Aloittaja hmanty, 08.12.2007, 18:07:53

« edellinen - seuraava »

hmanty

Olen vaihtamassa vanhasta uskollisesta (?) w2k käyttiksestä tuoreempaan xp-käyttikseen. Samalla vaihtuu myös pöytäkone kun kone on jo jäänyt vähän mopoksi.

Tässä yhteydessä lakkasi weppikamera toimimasta K3CCDToolsissa jossa saan yllä mainitun virheilmoituksen. Ei toimi myöskään Windowsin ohjauspaneelin kautta. Ohjauspaneelissa näkyy kyllä ko kamera ja poistuu näkymästä kun vedän piuhan irti. Sama tapahtuu Windowsin laitehallinnan puolella, elikkäs kone itsessään havaitsee kameran mutta ei saa siihen kuvayhteyttä.

Olen jo poistanut ja asentanut kameran softat pariin kertaan uudelleen, sekä päivittänyt driverin viimeiseen, mutta aina sama oire. Vika toistuu uuden pöytäkoneen lisäksi läppärissä jossa myös on XP käyttis.

Kamera toimii edelleen vanhassa pöytäkoneessa jossa käyttiksenä on siis tuo edellä mainittu w2k.

Onko kukaan törmännyt vastavaan?

t- Harri
Harri Mänty
SkyWatcher 200/1200 - JS-jalusta - Pentax K5 - iOptron SmartStar-A GOTO

Timo Kuhmonen

Minulla on SPC900NC, käyttiksenä Win XP (SP2). Koneena IBM laptop T43. Philipsin kamera on toiminut moitteetta. Asennettuna on Philipsin alkuperäinen VLounge softa, sekä kamera-ajurit. Nykyään en enää käytä Philipsin omaa softaa videon kaappaukseen, siinä ei saanut suoraan AVI:na talletettua.

Koneessani olen käyttänyt myös USB2 liitäntäistä videokaappauskorttia, tosin en yhtäaikaa web-kameran kanssa. Kaikki kaappaukset teen VirtualDub softan kautta.

Joku muu jolla on XP, sekä SPC900NC -> saa jatkaa tästä kommenteilla...

hmanty

Joo, xp (sp2) on tämäkin. VLoungen ikoni myös näyttää jo suoraan että kameraan ei saa yhteyttä (pieni punainen täppä camera properties ikonin alakulmassa ja kaikki toiminnot harmaana kun sen avaa). Periaatteessa tämän kyllä pitäisi toimia kun kaikki ohjeet niin sanoo, mutta kun ei niin ei.
Ensin luulin että ongelma lymyilee pöytäkoneen usb-hubikortissa (usb2 lisäkortti) mutta kun sama murhe on läppärissäkin niin ei kai se sitten siellä...
Harri Mänty
SkyWatcher 200/1200 - JS-jalusta - Pentax K5 - iOptron SmartStar-A GOTO

risto1

Kysyttäessä  googlesta  miksi  philips spc900 not work`i , niin näyttää että et ole yksin ongelman kanssa.
Risto

hmanty

Jäin miettimään tuota Kaizun aiempaa kommenttia siitä ettei kaksi weppikameraa välttämättä halua olla samassa koneessa yhtäaikaa. Muistin juuri että tässä koneessa on ollut aiemmin toinen (ANC:n) weppikamera. Kokeilinkin sitä samantien ja toimii kuin junan vessa. Elikkäs tietsikassa lienee jotain jäljellä liittyen aiemman kameran asennuksiin. Mielestäni olin ne kaikki poistanut, eikä niistä näy jälkeäkään katsottaessa esim. windowsin konttoripanelin lisää/poista sovelluksen kautta. En löydä muutakaan ohjelmistoa ainakaan "program files" puusta. Laitehallinnan kautta poistin kuitenkin ajurin jota ANC:n kamera käytti, mutta sillä ei tilanne korjaantunut.

hmm...
Harri Mänty
SkyWatcher 200/1200 - JS-jalusta - Pentax K5 - iOptron SmartStar-A GOTO

Anssi Mäntykivi

Kannattaisi putsata koneen rekisteristä regeditillä viittaukset aiempaan kameraan ja samalla nykyiseen kameraan.
Asentaa sitten kameran ajurit uudelleen.K3ccdtools on joskus temppuillut mutta löytänyt kameran uudelleen
kun muutin ohjelman kansiosta tiedoston: "K3CCDTOOLS kokoonpanoasetukset"--> [VideoCapture]
Driver=0,  kohtaan driveriksi 1.(tai jos siellä on ykkönen niin nollaksi).
Anssi Mäntykivi

hmanty

Putsasin rekisterit EasyCleanillä sekä poistin ja asensin kameran driverin uudelleen, mutta ei vaikutusta. KCCDToolsin VideoCapture sanoo Driveriksi -1 kpl. Ei tokene vaikka muutan arvoja nollaksi tai ykköseksi. Luulen kyllä että ensin pitäisi saada kuva näkymään vaikka tuon windowsin konttoripanelin kautta. Alan vahvasti epäillä että tällä on jotain tekemistä itse USB-kortin kanssa. Kaikki muut laitteet (MP3 soitin, kameran muistikortti jne.) siinä USB-kortissa vaan kyllä toimii, mutta ei juuri tämä SPC900. ???

t- Harri
Harri Mänty
SkyWatcher 200/1200 - JS-jalusta - Pentax K5 - iOptron SmartStar-A GOTO