Logitech Quickcam Pro 9000

Aloittaja Spaca, 20.11.2007, 17:29:06

« edellinen - seuraava »

Spaca

Lainaus käyttäjältä: Jarkko.A - 16.08.2009, 18:18:06
Mites nämä tämän kameran uudet versiot toimivat astrokuvauksessa? Ainakin versiot ovat muuttuneet ja tuntuu olevan rightlight2 tullut lisänä.
Eipä ole käsitystä onnistuuko uuden version modaus yhtä helposti. Tuo rightlight on ainakin ihan turha ominaisuus tähtikuvauksessa ja käytännössä kannattaa laittaa offille.
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

Jarkko.A

Rightlight olisikin tarkoitus laittaa pois mutta toisessa rightlight2 tekniikan omaavassa kamerassa sitä ei saanut ohjelmallisesti mitenkään pois päältä, en sitten tiedä miten tuo 9000 malli sitten toimii.

Spaca

Lainaus käyttäjältä: Jarkko.A - 17.08.2009, 18:26:37Rightlight olisikin tarkoitus laittaa pois mutta toisessa rightlight2 tekniikan omaavassa kamerassa sitä ei saanut ohjelmallisesti mitenkään pois päältä, en sitten tiedä miten tuo 9000 malli sitten toimii.
Oletko kokeillut muulla kuin Logitechin softalla esim Open Video Capturea? Sillä saa kaikki turhakkeet pois käytöstä ainakin vanhemmilla kameraversiolla.
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

Pietari

Olen tässä syksyllä hankimassa tämä Quickcam pro 9000 kameran. Olisi tarkotuksena modata noiten valmiiten ohjeiten mukan, eli poistaa linsit ja koteloida uudestaan. Semonen kysymys olisi, että onko paljonkin hyötyä jos laitan jäähdyttimen kameran koteloon?

Spaca

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 25.08.2010, 21:34:26
Olen tässä syksyllä hankimassa tämä Quickcam pro 9000 kameran. Olisi tarkotuksena modata noiten valmiiten ohjeiten mukan, eli poistaa linsit ja koteloida uudestaan. Semonen kysymys olisi, että onko paljonkin hyötyä jos laitan jäähdyttimen kameran koteloon?
En ole koskaan testannut. En usko, että noissa omissa sessioissani jäähdyttimestä olisi ollut apua, sillä sen verran viileissä olosuhteissa olen aina kuvannut.
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

Iiro Sairanen

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 25.08.2010, 21:34:26
Olen tässä syksyllä hankimassa tämä Quickcam pro 9000 kameran. Olisi tarkotuksena modata noiten valmiiten ohjeiten mukan, eli poistaa linsit ja koteloida uudestaan. Semonen kysymys olisi, että onko paljonkin hyötyä jos laitan jäähdyttimen kameran koteloon?

Kun olet tehnyt modauksen niin kerro miten onnistui. Minulla on samanlainen kamera ja olen ajatellut sen sovittamista kaukoputkeen.
Iiro Sairanen
--> http://deepsky.arkku.net <--

Pietari

Lainaus käyttäjältä: Iiro Sairanen - 26.08.2010, 07:34:49
Kun olet tehnyt modauksen niin kerro miten onnistui. Minulla on samanlainen kamera ja olen ajatellut sen sovittamista kaukoputkeen.
Modaan kameran joskus syyskuulla. Laitan sitten kuvia tännä, ja kertomusta modauksesta.

Pietari

Kuinka korkeat ne palaset jolla piirilevy kiinitetään koteloon? Ja vielä toinen kysymys, kuinka tarkasti kenno pitää olla keskellä T2-rengasta?

Pietari

Itse mietin jos rakentaisin quickcamiin tuollaisen jäähdytys systeemin http://www.kaapeli.fi/~jmantyla/cooling.html, jonkun verran ohjetta joutuu soveltaa. Kuvaan eniten läpöseen aikaan, niin jäähdytyksestä voisi olla apua.

Spaca

Jaahas, ketjussa on ollut taas toimintaa, enkä ole huomannut mitään.

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 26.08.2010, 16:17:26Kuinka korkeat ne palaset jolla piirilevy kiinitetään koteloon? Ja vielä toinen kysymys, kuinka tarkasti kenno pitää olla keskellä T2-rengasta?
Tietenkin mitä keskempänä sen parempi, mutta ei se nyt katastrofi ole jos ei se ihan keskellä ole. Ei minullakaan ihan keskellä ole, mutta ihan riittävällä terävyysalueella.  Koska kenno ei ole tarkasti keskellä, niin kamerassani on asentomerkki, jolla saan sen aina samaan asentoon laitettua. Tällöin etsinputken ristikko osoittaa aina tarkalleen samaan paikkaan kuin kuvan keskipiste tietokoneen näytöllä.

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 28.08.2010, 14:49:02
Itse mietin jos rakentaisin quickcamiin tuollaisen jäähdytys systeemin http://www.kaapeli.fi/~jmantyla/cooling.html, jonkun verran ohjetta joutuu soveltaa. Kuvaan eniten läpöseen aikaan, niin jäähdytyksestä voisi olla apua.
Ei siitä varmaan haittaakaan ole.

Uutta kuun halon ja Oulun kaupungin valosaasteen alla kyseisellä kameralla kuvattua Jupiter-matskua löytyy täältä.
Putki:SkyWatcher Dobson 200/1200mm Classic Telescope
Kamerat: Canon EOS 6D, iPhone 5S, Logitech Quickcam Pro 9000
Oma blogini: Tähtitaivas

Pietari

Nyt on valmis web-kameran modaus projekti joka jäi viime syksynä kameran hankintaan. Kameran asensen 100x50x25 mm muovikoteloon. Muovi kotelon päälle asensin 40 mm tuulettimen puhaltaa ilmaa ulos kotelosta. Tuuletin saa virran erillisestä dc-liitimestä, kun dc liitimeen syöttää jännitään tuuletin lähtee heti käyntiin. Sovittimena toimii barlow putki josta ruuvasin linssi osan irti. Tarkotuksena olisi myöhemmin tilalle hankia normaali 1,25 tuuman sovite, jotta saa barlwin sen oikean käyttötarkotukseen takaisin.


Meade-mad

Joko kokeilit kuvata?

Tuo sovite saattaa olla hinnaltaan barlowin kanssa samanhintainen. Saattaisi olla fiksumpaa hankkia uusi huippulaatuinen barlow ja jättää vanha kamerasovitteeksi.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Pietari

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 30.08.2011, 16:12:43
Joko kokeilit kuvata?

Tuo sovite saattaa olla hinnaltaan barlowin kanssa samanhintainen. Saattaisi olla fiksumpaa hankkia uusi huippulaatuinen barlow ja jättää vanha kamerasovitteeksi.

jk
En ole vielä kerinnyt kuvata. Olisi ollut viikonloppuna kirkas sää, muttai ei pystynyt oli lanit. Mutta heti kun on vaan aikaa ja selkeä keli niin kokeilee.