USB RS-232 adapteri kahden hubin läpi

Aloittaja JiiHoo, 15.04.2019, 14:22:37

« edellinen - seuraava »

JiiHoo

Moi

Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa siitä pitäisikö USB<->RS-232 adapterin toimia kun se kytketään PC.hen kahden USB-hubi läpi? Olen tähän mennessä kytkenyt CEM60:nen RS-232-adapterin kanssa yhden hubin läpi tikku-PC:hen ja tämä yhdistelmä on toiminut hienosti. Päätin kuitenkin muuttaa tuota vielä hieman ja kytkin PC:n hubin ensin CEM60:sen sisäiseen hubiin ja tämän edelleen RS-232 adapteriin. Tarkoitus oli saada data ja virta kulkemaamn vain CWM60:sen sisäisen kytkentöjen kautta.

Mutta yllätyksekseni PC ei tämän jälkeen enää nähnytkään RS-232 adapteria. Mietin vaan onko tuo yhdistelmä edes mahdollinen vai vaatiiko se esim. asetusten tuunaamista PC:n päässä? Pikaisella goglauksella ei löytynyt asiasta mitään tietoa. Toki on mahdollista että CEM60Sen hubi on valmiiksi rikki, se täytyy vielä kokeilla erikseen.

-Jii

einari

Itse olen myös kytkenyt jalustan rs232-usb:n hubin kautta NUC:lle.
En ole kokeillut tuota mitä sinä - mutta kysyn että eikö jalustan 4 usb-paikkaa sinulle ole riittänyt ?
Ja kai olet sen kautta jotain laitteita käyttänyt, että tiedät toimiiko se vai ei ?
___
Tapio

JiiHoo

Toki pelkkä CEM60:n hubin käyttäminen on yksi vaihtoehto, sen portit riittäisivät juuri ja juuri ainakin toistaiseksi. Erillinen hubi on vaan omassa laatikossaan PC:n kanssa putken päällä valmiina vanhastaan ja kaikki nykyiset USB-kaapelit on mitoitettu sille sopiviksi, enkä tähän kohtaan viitsinyt alkaa niitä vaihtamaan. Ehkä sitten jos ehdin kesän aikana virittää tuosta pysyvän setupin joka jää pihalle suojan alle. Ja tuo oli sen vuoksi ensimmäinen kerta kun CEM:n hubia kokeilin, voi olla hyvin rikki kuten yllä totesinkin.

Tässa kohtaa vaan kiinnosti se tieto onko moinen hubien ja adapterin ketjutus ollenkaan toimiva vaihtoehto.

Pappis

PC-puolellakin USB-hubien ketjutuksen pitäisi periaatteessa (standardien mukaan) toimia, mutta käytännössä se toimii vain joskus ja tietyillä laite-kaapeli-yhdistelmillä/-pareilla. Joten sen varaan ei kannata kytkentöjään rakentaa.

JiiHoo

Ok, sitten tuskin kannattaa yrittää sen kanssa sen enempää tapella. Täytyy miettiä kaapeloinnit uusiksi kesän aikana.