Onko kellään kokemuksia Vixen Sphinx:stä

Aloittaja HJ, 30.08.2006, 15:21:30

« edellinen - seuraava »

HJ

morjesta,

Otsikko kertoo kaiken mitä haluankin tietää.
Itse olen harkinnut vakavasti kyseisen värkin ostamista, tarkoituksena myös kuvailla. Jalustasta en ole paljoakaan negatiivista kuullut, kun ohjelmistoakin päivitellään aika tiuhaan.
Minkähän verran tuo kärsii painoa kuvaukseen? Eikös nyrkkisääntö ole ~50% visuaalikäytön kapasiteetista? Jos näin, niin siinä ehkä yksi miinus olisi sitten siinä, koska visuaalikäyttöönkin luvatavaan vain ~12kg

PetriKe

Moi

Minä aikoinani tutkailin myös Vixenin jalustoja ja kyllä mielestäni minimi jalusta kuvauskäyttöön on Vixen New Atlux. Se ottaa kuormaa kuvauskäyttöön muistaakseni 15kg asti.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

HJ

njoo, onhan se aivan eri luokkaa, mutta samalla hintaa tupsahtaa 3000 lisää... Olen miettinyt, että jos saan puristettua edes hieman lisää sukanvarresta niin Losmandyn G11 (hintaa ~2500e)voisi olla ihan mielenkiintoinen, tosin ilman goto:ta, joka olisi aivan loistava juttu (josta pointsit Sphinxille). Gemini losmandyyn maksaa kanssa turhan paljon...

Prior

Mistä HJ Losmandyn tuohon 2500€ hintaan saat?
Miikka

------------------------------------------------------

CPC 1100 + Wedge
Canon 350D
Focal Reducer 6.3

HJ


Timo-Pekka Metsälä

Lainaus käyttäjältä: HJ - 31.08.2006, 11:40:10
www.perseu.pt

tulee siihen tietysti rahti vielä....

Itse aikoinani kyselin juuri tuolta Losmandy G-11:ä. Silloin Perseu:n Rui Tripa olisi toimittanut kotiovelle ilman rahtikuluja ja jalustan olisi saanut kuukauden sisällä. Muutenhan toimitusaika voi olla aika pitkä jos jalustaa ei löydy varastosta. Scott Losmandy siellä Hollywoodissa alkaa rakentamaan niitä nähtävästi sitä mukaa kun tilauksia tulee.
t. Timo-Pekka

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: HJ - 30.08.2006, 17:48:26
njoo, onhan se aivan eri luokkaa, mutta samalla hintaa tupsahtaa 3000 lisää... Olen miettinyt, että jos saan puristettua edes hieman lisää sukanvarresta niin Losmandyn G11 (hintaa ~2500e)voisi olla ihan mielenkiintoinen, tosin ilman goto:ta, joka olisi aivan loistava juttu (josta pointsit Sphinxille). Gemini losmandyyn maksaa kanssa turhan paljon...

No tähän sanon, että ota ehdottomasti mielummin tukeva G11 ilman gotoa kun rimpula Sphinx gotolla. Tuon Geminin saat käsittääkseni hankittua myöhemminkin.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa