Ongelmia kuvaus softan löytämisen kanssa

Aloittaja wm-x, 27.10.2018, 20:09:45

« edellinen - seuraava »

wm-x

Minulla on tällä talvelle iso ongelma, toivoisin jos saisin vähän apua :oops:

Minulla on tuo uskollinen nikon d5100 käytössä, joka on palvellut minua erinomaisesti. Olen päivittämässä uuteen cmos astro kameraan, mutta rahat tähän ovat vasta kerääntymässä. En tälle kaudelle osta uutta kameraa.

D5100 ominaisuutena on että se tarvitsee ulkoisen bulb ohjaimen. Minulla on bulb rele käytössä, joka toimii hyvin esimerkiksi Backyard nikon ohjelman kanssa. Mutta backyard nikon ei tue autofocusta kuvauksen aikana. 

Tästä päästään itse ongelmaan, eli tarvitsisin saada tuon minun auto focuserin käyttöön, rauta siis on jo mutta softa puuttuu. Tarvitsen softan mikä osaa tarkentaa kuvauksen aikana, esimerkiksi kerran tunnissa.

Eri ohjelmat:
-SGP olisi paras ratkaisu, mutta vaatii nikonin ohjaukseen dsusb laitteen joka on siis eri kun minulla tällä hetkellä oleva. Jenkeistä saa tilattua dsusb laitteen 90$+toimitus+tullit. Eli alkaa olemaan 1/10 minun uuden kameran hinnasta. En mielellään enää vanhalle kameralle tee hankintoja.

-Astro photography tool. Toimisi hyvin mutta ei ole auto tarkennusta kuvauksien välissä, tuki tulossa vasta kesällä 2019.

-Ekos linuksille. Saattaisi toimia mutta vaatii x määrän säätöä + käyttiksen vaihtamisen windowsilta ubuntuun.

Onko hyviä ideoita miten ratkaisen tämän ongelman tälle kaudelle?

-Jukka-